Archief - Waterkoeling vraag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke haalt het meest rendement


  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten.

Gothrek

Legacy Member
welke is nu het beste :confused:
stel dat het deftige WC is e, zo geen setje van 150 euro

Sander H

Legacy Member
als ge ne goeie wc hebt, dan kunt ge daarmee beter uwe CPU en GPU koelen hé ;)

Sacristar

Legacy Member
mja maar waarom maken den meesten een enkel lus circuit?

waarom maken ze geen split zodat het coole water zowel naar de cpu als de gpu gaat ipv de ene na de andere waardoor er door de laatste al opgewarmde koelvloeistof loopt...

Arsec

Legacy Member
kristos zei:
mja maar waarom maken den meesten een enkel lus circuit?

waarom maken ze geen split zodat het coole water zowel naar de cpu als de gpu gaat ipv de ene na de andere waardoor er door de laatste al opgewarmde koelvloeistof loopt...

nog nooit zo bekeken, inderdaad heel goede opmerking :niceone:

tjampie

Legacy Member
het beste is volgens mij gewoon een wc te kopen die uw gpu en cpu deftig koelen. Als ge informatie nodig ivm met waterchiller, ik heb daar al wat ervaring mee. voor de rest zorgt misschien voor nen fan op uw chipset en zorgt dat je nen hoop fans ( 2 à 3 ) in je pc hebt hangen.

Lame_Lamer

Legacy Member
koop setje met gpu en cpu koeler en koop nog een extra radiator en doe:
pomp => radiator => cpu => radiator(2) => gpu => reservoir => pomp

BadN

Legacy Member
kristos zei:
mja maar waarom maken den meesten een enkel lus circuit?

waarom maken ze geen split zodat het coole water zowel naar de cpu als de gpu gaat ipv de ene na de andere waardoor er door de laatste al opgewarmde koelvloeistof loopt...
omdat de flow in beide niet gelijk is dan, das moeilijk om te regelen

Destroybe

Legacy Member
BadN zei:
omdat de flow in beide niet gelijk is dan, das moeilijk om te regelen

nee das nie waar

mer is gewoon omdat ge veel teveel flow verliest, en daardoor minder prestatie hebt dan gewoon 1 lus

Gothrek

Legacy Member
hum alvast bedankt
mare, als ge ze beide met zelfde wc koelt, dan gade den cpu toch een stukse minder kunne overclocken dan wc enkel op cpu maar de gpu dan meer dan met luchtkoeling
compenseert dat dan niet ???

Sacristar

Legacy Member
Destroybe zei:
nee das nie waar

mer is gewoon omdat ge veel teveel flow verliest, en daardoor minder prestatie hebt dan gewoon 1 lus
dat zal wellicht toch voor een deel waar zijn daar je wellicht niet dezelfde weerstand gaat hebben binnen de verbinding naar de cpu tov de verbinding naar de gpu maar die zal ten eerste wel verwaarloosbaar zijn en ten tweede zie ik niet direkt in wat het probleem is als 1 van de 2 een lagere flowrate heeft...

en als je een volledige kit koopt is die toch niet voorzien om op te splitsen, dan word je praktisch verplicht om een lus te maken.
als je daarentegen zelf je wc setup in elkaar steekt neem je gewoon een steviger pompje met een grotere flowrate en meer "head" ('k ken het nederlandse woord niet :p).

@ Gothrek : ja dat zal natuurlijk een beetje compenseren. afhankelijk van je wc setup kan het zelf zijn dat je daardoor niet beter gaat coolen als met luchtcooling of slechts slechter. je zal dit rapper voor hebben met de cpu omdat die standaard al een redelijke cooler heeft steken tov de gpu die meestal maar een bescheten fanneke+coolblokske heeft steken.

Gothrek

Legacy Member
vraagske:
en nen pelt op uw graka, moete daarvoor uw graka in smeren met bazeer tegen condensatie ??

Sacristar

Legacy Member
bwa, met een 80W pelt moete gewoon zien dat rond de pelt + waterblock + paar centimeters rond de core en liefst ook de achterkant ook goed is geïsoleerd maar 't' is nu niet dat ge uw halve kaart gaat moeten afdichten met sealstring en/of neoprene en dielectric grease/vaseline.

er mag gewoon geen lucht aan kunnen.

Gothrek

Legacy Member
en wat is sealstring/neoprene enzo
een soort pasta dan of niet ???

nazaar

Legacy Member
neoprene is een soort "mouse" alsk mij niet vergis

btw enig idee waar ik dat kan vinden?

Sacristar

Legacy Member
cork tape = seal string = het afdichtmiddel dat standaard bij die prometeiea's wordt geleverd

Gothrek

Legacy Member
da wordt precies zo nen soort pap, ofzo is da normaal .???
kben echt wel noob op dat gebied
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan