Archief - Wat preseteert het beste?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wxphe

Legacy Member
Ben nu efkes bezig met overklokken en blijkbaar haal ik maximum 3.4ghz uit mijn 2.4ghz processor. Hiervoor moest ik eerst het geheugen terugschroeven en dan terug overklokken via mijn fsb. Dus nu is mijn vraag welke presteert beter:

3.4ghz met ddr 378 of
3.18ghz met ddr 420.

greetz wxphe

edit: memspeeds aangepast

Cranox

Legacy Member
Om verschil te weten draai , superpi ,3dmark, aquamark , sandrabench , en kijk hoeveel fps je hebt in je games

WiD26

Legacy Member
Mijn ervaring, 3.18ghz met ddr 420.
Omdat een P4 graag veel bandbreedte heeft.

Effe oftopic maar zijn dat 100% stabiele OC?
En heb je een droop mod gedaan?

wxphe

Legacy Member
WiD26 zei:
Mijn ervaring, 3.18ghz met ddr 420.
Omdat een P4 graag veel bandbreedte heeft.

Effe oftopic maar zijn dat 100% stabiele OC?
En heb je een droop mod gedaan?

Stabiel hmm, kweet nie wak ermoe van denken. Start op zonder problemen kan games zonder problemen spelen (the sims2, mohaa, flight simulator). Maar als ik aquamark run geraak ik den ene keer verder dan den andere keer. Dus dat versta ik niet volledig. De klok van 3.18 is wel volledig stabiel. Geen enkele mod, gewoon standaart fan.

Sander H

Legacy Member
ik zou 3,18 GHz met DDR420 nemen, intel heeft graag snel ram
kunt ge uw VDimm nie nog wa verhogen en dan 3,3 of 3,4 GHz nemen met DDR4** ?
VDIMM moogt ge verhogen tot 2,8 ~ 2,9 V als ge ets of wa airflow hebt

wxphe

Legacy Member
Scjeir zei:
ik zou 3,18 GHz met DDR420 nemen, intel heeft graag snel ram
kunt ge uw VDimm nie nog wa verhogen en dan 3,3 of 3,4 GHz nemen met DDR4** ?
VDIMM moogt ge verhogen tot 2,8 ~ 2,9 V als ge ets of wa airflow hebt


Nope staat 2.85 kan niet hoger gaan dan 420, anders start em nie meer op.

Sander H

Legacy Member
welke timings? aangezien ge ne intel hebt, moogt ge die verhogen naar 3 - 4 - 4 - 8, hogere sneheid is bij intel belangrijker :)

wxphe

Legacy Member
Scjeir zei:
welke timings? aangezien ge ne intel hebt, moogt ge die verhogen naar 3 - 4 - 4 - 8, hogere sneheid is bij intel belangrijker :)

moeten timings nie altijd laag zijn? Kzou nie weten welke timings ken enkel diene eersten die is 2.5. Ga eens proberen met hogere timings, maar tzal nie meer voor vandaag zijn, aangezien ik nie op mijn eigen pc zit nu.(With mate)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan