Archief - Warme PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darkrise

Legacy Member
Ik ben toevallig op het programmatje speedfan gekomen, omdat ik eens dacht van de temperaturen van mijn desktop te checken.

https://picasaweb.google.com/declercqd/Desktop?authkey=Gv1sRgCOunuZj4yOHRWg#5608036932832667138
https://picasaweb.google.com/declercqd/Desktop?authkey=Gv1sRgCOunuZj4yOHRWg#5608038233173031698

Nu blijkt dat mijn systeem op ongeveer 85°C a 90°C draait en der staat zon vlammetje voor. Alleen mijn harde schijven zijn in orde. Hoe kan ik dit oplossen ?

Ik had vroeger het probleem met mijn oude laptop dat die zo warm werd dat die ineens uitviel. Ik heb nochtans verschillende malen al het stof eruitgehaald. Ik hoop dat dit nu niet ook met mijn desktop gebeurd.

Mijn pc staat wel bijna altijd(dag en nacht aan) kan dit er iets mee te maken hebben ?
Thanks !

Dudenoob

Legacy Member
Sinds mijn nieuwe videokaart zou de mijne ook durven uitvallen, enkel als de case openblijft valt het nog wel mee. Volgens mij zou je best een nieuwe fan kopen en bijsteken. (zou ik ook beter doen)

Iphigeneia

Legacy Member
Draai de kast is open en kijk of de temps veranderen (dus lager uitvallen).
Check dan ook meteen of de fans wel draaien (niet dat er toevallig koelers kapot zijn / kabels niet zijn aangesloten). Misschien stoffig binnenin?

Installeer HWmonitor is. Daar kun je nog meer info uithalen.

R3L4X

Legacy Member
Speedfan is niet altijd even correct met zijn temps, had eens 110C gehad. Everest is een zeer goed programma met een probeerversie van 30 dagen.

Darkrise

Legacy Member
ja idd jullie hebben gelijk. De core temperaturen zijn nog "maar" 60 a 70 graden met hwmonitor en de cpu enzo 50 a 60 graden. Dus wss was speedfan verkeerd. Wat is een normale temp eig daarvoor want ik weet er bitter weinig van.

Iphigeneia

Legacy Member
60 graden is nog hoog als je kijkt dat de Tcase 72.5 graden is. Maar is dit load of idle?

je kunt natuurlijk ook altijd in de bios kijken dat is normaal de juiste waarde.

Darkrise

Legacy Member
euhm load of idle ? Er waren geen zware programmas aat draaien enkel wat internet en explorer en windows media player en bsplayer

Iphigeneia

Legacy Member
Idle is wanneer de pc niets doet.
Under load, bij een spel ofzo of als hij zware berekeningen doet.

Extrizyo

Legacy Member
uw temps van 60° vallen nog wel mee, gewoon zorgen dat de case zo weinig mogelijk stof bevat en dat uw fans draaien en normaal mag je dan geen problemen hebben:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan