Archief - Wake the Neighbors: Logitech Delivers Powerful New Speakers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SPIKY

Legacy Member
Logitech heeft recent 2 nieuwe speakersets officieel voorgesteld :niceone:

Over de Z-5500, de opvolger van de welbekende Z-680 ,was ik al enkele maanden op de hoogte, maar officieel was er niks bekend. Hij was al in enkele prijslijsten van webshops in de VS en Australië opgedoken, en werd natuurlijk volop gespeculeerd dat het de opvolger van de Z-680 was...
En idd, nu staat ze ook op de Logitech website, nu is het alleen nog de vraag wanneer ze in Europa beschikbaar zulle zijn, maar ter komt tenminste schot in de zaak nu :p

Heb lang getwijfeld of ik de Z-680 zou halen, tot ik de geruchten van de Z-5500 hoorde, en nu ze normaal gezien over anderhalve maand (gokje) te koop zullen zijn, ga ik voluit voor de 5500.
Reviews zijn er natuurlijk nog nie, maar ik verwacht dat ze het beruchte ruis-fenomeen van de 680 verwijderd hebbe, de te boomy bass, en de control center ziet er ook veel degelijker uit.
De prijs zou normaal ook moete meevalle, in de nederlandse pricewatch is al één winkel die hem aanbied, voor 317€.

Misschien handige info voor de mensen die een nieuwe 5.1 set overwegen :)
En zeg nu zelf, ziet ie er niet sexy uit :D :love:

Struber

Legacy Member
weer hebben ze gekozen voor 1weg speakers, ik heb dus men twijfels bij de geluidskwaliteit van deze set. De z680 vond ik ook al niks wegens de te overdreven bass, de z680 set kon lawaai weergeven, muziek daarentegen was er niet aan uitbesteed.

Bramboogie

Legacy Member
gaat de z-680 dan nog dalen in prijs?
is de z-5500 de vervanger van de z-680 of zal hij naast de z-680 in het gamma komen?
mss is het net de launch van de z-5500 wel een goed moment om de z-680 te kopen... tenzij de z-5500 toch een pak meer dan 317€ gaat kosten

de fitnessbonk

Legacy Member
*Gooit zijn z-680 de deur uit*

Ze zien er echt heel mooi uit, vooral het control center is prachtig.

@Bramboogie, de z-680 zal mss een beetje in prijs dalen. Deze komt niet naast de z-5500 in het gamma. Het is een opvolger dus de z-680 zal op den duur verdwijnen.

Skoebiedoe

Legacy Member
Volgens mij is dit juist dezelfde set als de 680 reeks enkel maar opgepoetst.
(wat meer blinkend aan de buitenkant maar de onderdelen zijn krak dezelfde.)

peter79

Legacy Member
ik vond de z680 alleszins goei boxen, vrij goedkoop, en met goeie review resultaten. En zo'n bekke overdreven bass is leuk voor games en divx

BraveHeart

Legacy Member
peter79 zei:
ik vond de z680 alleszins goei boxen, vrij goedkoop, en met goeie review resultaten. En zo'n bekke overdreven bass is leuk voor games en divx
De hardcore nie vergeten hé :D

DJ Promo daar op los laten zal uw ged8 veranderen hoe goe die boxen werkelijk zijn :D
Vet setje :love:

SPIKY

Legacy Member
De reviews over Z-680 zeggen toch praktisch allemaal dat het een prachtset is...

ok ja, de audiofielen zullen altijd ergens wel iets vinde, maar een gewone gebruiker heeft nie echt een boodschap aan aparte 5.1 versterker met speakers terop van 700€.
Voor zijn prijs vind ik de 680 en wss ook 5500 dik in orde.

btw, subwoofer is alleszinds verander in een 10inch, sattelietjes weet ik nie. Maar de 680 was al dik in orde :D

Yo-Han

Legacy Member
Ik ben audiofiel enfin, ik verkies muziekliefhebber.. ik geef liever 50€ aan een 2.1 set voor bij de PC met klein subke dan 300€ aan zo en set met verschrikkelijk boomy opgepomte sound en prullensatellietjes...

peter79

Legacy Member
BraveHeart zei:
De hardcore nie vergeten hé :D

DJ Promo daar op los laten zal uw ged8 veranderen hoe goe die boxen werkelijk zijn :D
Vet setje :love:


daar gebruik ik ze liever niet voor, dank u

Radiance

Legacy Member
ik heb deze set kort te beluisteren/bekijken gehad even terug op een persvoorstelling van logitech, de special daarrond komt weldra online ;)

adviesprijs is lager dan in 't begin voor de z680, 400 euro namelijk, output is juist hetzelfde, en het klonk alvast niet slecht, maarja de zaal stond vol met ander gepeupel & echt grondig kunnen beluisteren heb ik dat dus ook niet kunnen doen
het klonk alvast niet verkeerd ;)

the boogyman

Legacy Member
1ste review is dus ook al verschenen ondertussen :) is van iemand die reeds een Z-680 had en nu dus vergelijkt ;)

review

ik ga em eerst gaan beluisteren en maybe nadien mijne Z-680 verkopen want volgens de review is de Z-5500 :niceone:

The_DeMoN

Legacy Member
mja allemaal goed en wel, maar ik ken al 3 mensen die zo'n speakerset hadden, en al alle 3 hebben ze er problemen mee gehad. 3 dead woofers, en 1 niet functionerende set. en nee, ze gebruiken die speakers niet op hun maximum, dus kan niet echt aan de powerpressure liggen. ook het fenomeen dat vijzen loskwamen van de woofer vond ik ook maar erg.

qualiteit van de speakerset daarentegen is super! je kan die zo boomy maken als je wil, en het bewijst dat de subwoofer capaciteit heeft, want sommige woofers produceren geen pulsen van bassen maar gewoon aan 1 stuk een bassignaal.

btw: z-5500: ik dacht dat ik die set overlaatst in een pc winkel gezien heb (compu-world @ kortrijk), maar ben het niet zeker.

Yo-Han

Legacy Member
Tuurlijk een echt goede sub kost snel 600-1000€... wat dacht ge dan van zo een 300€ set ..rammelbakken met een veel te laag vermogen en prullenwoofers en spoel

de goedkoopste b&w sub kost 300€ ,de asw 300 en heeft 100w vermogen,daar moet ge niet keiluid met spelen...dan hebt ge best al een asw 600-650(500-600€ 200w) of een asw 675(+-1000€) en hoger nodig... de asw 675 heeft een 500W amp met switchable power supply(betekend zeer snelle krachtige bas en ook goed voor muziek),dat is een sub..pc subs hebben juist power genoeg voor de prullensatellietjes hun fluitjesbaspower aan te vullen..ze zijn ook armtierig geconstrueerd en de voeding,driver,woofer laat meestal te wensen over..tjah cheap hé..het moet niet peperduur zijn ook,maar kwaliteit kost toch iets

Vitabis

Legacy Member
Yo-Han zei:
Tuurlijk een echt goede sub kost snel 600-1000€... wat dacht ge dan van zo een 300€ set ..rammelbakken met een veel te laag vermogen en prullenwoofers en spoel

de goedkoopste b&w sub kost 300€ ,de asw 300 en heeft 100w vermogen,daar moet ge niet keiluid met spelen...dan hebt ge best al een asw 600-650(500-600€ 200w) of een asw 675(+-1000€) en hoger nodig... de asw 675 heeft een 500W amp met switchable power supply(betekend zeer snelle krachtige bas en ook goed voor muziek),dat is een sub..pc subs hebben juist power genoeg voor de prullensatellietjes hun fluitjesbaspower aan te vullen..ze zijn ook armtierig geconstrueerd en de voeding,driver,woofer laat meestal te wensen over..tjah cheap hé..het moet niet peperduur zijn ook,maar kwaliteit kost toch iets

mijne woofer van z-680 is toch nog nooit uiteen gevallen of zo door films te zien ze ... en ik zet mijn geluid daar soms hard. Die is goe stevig gebouwd.
En die sattelieten en woofer zijn echt geen rammelbakken ze

de fitnessbonk

Legacy Member
Yo-Han zei:
Tuurlijk een echt goede sub kost snel 600-1000€... wat dacht ge dan van zo een 300€ set ..rammelbakken met een veel te laag vermogen en prullenwoofers en spoel

de goedkoopste b&w sub kost 300€ ,de asw 300 en heeft 100w vermogen,daar moet ge niet keiluid met spelen...dan hebt ge best al een asw 600-650(500-600€ 200w) of een asw 675(+-1000€) en hoger nodig... de asw 675 heeft een 500W amp met switchable power supply(betekend zeer snelle krachtige bas en ook goed voor muziek),dat is een sub..pc subs hebben juist power genoeg voor de prullensatellietjes hun fluitjesbaspower aan te vullen..ze zijn ook armtierig geconstrueerd en de voeding,driver,woofer laat meestal te wensen over..tjah cheap hé..het moet niet peperduur zijn ook,maar kwaliteit kost toch iets

Helemaal gelijk, al degenen die op hun pc een setje hebben van creative, logitech, labtec, ... moeten hunnen brol wegsmijten en boxen kopen duurder dan hun pc.

Boxen van minder dan 400€ mogen dus volgens u niet bestaan? Wat denkt ge nu, dat wij met ons pc-speakers 600 man moeten laten meegenieten van ons games, films en mp3 collectie'tjen?

Bramboogie

Legacy Member
vraagje...
kunde gulle die speakers vaak luid zetten, of mag die niet te luid voor ulle huisgenoten?

en als ge uw speakers nie vaak luid kunt zetten, is zo een z-680 dan de moeite nog?

Vitabis

Legacy Member
ik zet die nooit op max. omdat da te hard ga, en dan zagen ze bij ons
als ik nu alleen thuis ben en ne film zie of ps2 speel, zet ik da wel nogal hard
maar ik denk, zelfs als ge da stil zet, dat da nog beter geluid geeft dan goeiekopere setjes
en de z-680 heeft ne dts en dolby digital decoder, goeiekope setjes meestal nie, dus da schilt ook al veel

/edit ik gebruik die boxen wel alleen voor ps2 en dvd ze
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan