Archief - Waarom AMD of Waarom Intel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FmTx^

Legacy Member
wix zei:
Waarom AMD of Waarom Intel?

AMD VOORDEEL = Beter voor gamen, kost minder
NADEEL = loopt warmer

INTEL VOORDEEL = Beter voor office, encoding, loopt niet zo warm als amd
NADEEL = duur en niet goed voor gamen


nu leg mij eens uit welke nu het beste es :s , want ik ga binnekort een pc kopen maar zit nog altijd te twijfele welk van de 2 te gaan kopen
Bwah da encoding verschil word ZEER klein, vooral met de 64bit reeks van AMD. Persoonlijk vind ik AMD beter voor games, maar ik zie ook wel heel veel mensen met problemen @AMD64 pc's. Is dat bij Intel pc's ook zo, khad namelijk bij mijn vorige pc (intel p4) nooit last van instabiliteit en andere zever. Met deze A64 heb ik al verscheidene problemen gehad! Sneller is ie in ieder geval wel :D

agent #2

Legacy Member
Als ik dat soms hier zo lees, worden sommige cpu's toch als junk beschouwd. Ik vind dat iedere cpu zijn eigen toepassingskenmerken naargelang de vraag van de markt.

Cakeman

Legacy Member
Lan zei:
Ge zegt hiermee alles hé, prijs/prestatie is niet op het niveau van een pc.
Bij Apple betaal je dan ook de looks en afwerking. Apple producten zien er gewoon gelikt uit en zijn perfect afgewerkt.
Verder is OS X nog eens énorm gebruiksvriendelijk.

Voor de gewone thuisgebruiker (geen gamer of Windows developer) is de aankoop van een Apple perfect te rechtvaardigen. Zelfs qua prijs.

DieselPower

Legacy Member
EN er is office2004 voor de mac (bestaat niet voor de pc)

kutteke

Legacy Member
amd 64 ownt p4 overal behalve bij encoden daar ist verschil al zeer beperkt geworden (paar minuten op een uur)
loopt minder warm, is goedkoper, is goed te overclocke (0.09nm dan), en zal nog boostje krijgen tege da winxp 64 er is
verder de problemen met amd 64 da je hier ziet zijn gewoon omdat zoveel mensen tegenwoordig voor a64 kiezen hier op het forum (mede door de adviezen)
en er maar weinig intel nog word aangekocht, daarom zijn er minder problemen voor intel op dit forum

als 1000 mensen amd hebben en er hebben er 15 problemen
en als 100 mensen intel hebben en er zijn 5 problemen staat amd er nog beter voor
gewoon als voorbeeld:)

peter79

Legacy Member
die problemen liggen trouwens bijna altijd aan het moederbord. Er zijn een aantal onbetrouwbare fabrikanten, maar dat heeft niets te maken met de processor. Dat de processor de oorzaak is van een probleem is uiterst, uiterst zeldzaam, of dat nu ne P4 of ne A64+ is. Bij P4 moet je er wel voor zorgen dat je zeer goede koeling en zeer goede voeding hebt, vooral op langere termijn.

stonecold_

Legacy Member
het moederbord is inderdaad ook belangrijk
maar nu ben ik weer aan het twijfelen tss amd 64 of intel pci express
gaat amd ook zijn agp opgeven en overschakelen?

AsEeL

Legacy Member
AMD heeft nu eerste keus.
Loopt idd niet zo warm meer.

Maar pas op een Intel P4 3.4 heeft ook zijn charmes :)
Maar voorlopig zou ik een AMD64 3500+

kutteke

Legacy Member
stonecold_ zei:
het moederbord is inderdaad ook belangrijk
maar nu ben ik weer aan het twijfelen tss amd 64 of intel pci express
gaat amd ook zijn agp opgeven en overschakelen?
al gebeurd op nforce 4 ist pci-express alleen vrij moeilijk te vinden nog

BadN

Legacy Member
slijpschijf zei:
toch wel,

A64 op s939 zijn op 90nmen oc'en beter, cooler, deze op s754 niet :sad:
nie alle s939 zijn 90nm e ... meeste s939 zijn nog steeds newcastles

corvette

Legacy Member
Cakeman zei:
Bij Apple betaal je dan ook de looks en afwerking. Apple producten zien er gewoon gelikt uit en zijn perfect afgewerkt.
Verder is OS X nog eens énorm gebruiksvriendelijk.

Voor de gewone thuisgebruiker (geen gamer of Windows developer) is de aankoop van een Apple perfect te rechtvaardigen. Zelfs qua prijs.

volledig akkoord, ben blij dat er nog iemand deze opninie deelt.

schumi2003

Legacy Member
AMD CPU is een Gametopper daar kan intel nooit an tippen

de floating point berekeningen wat vroeger het zwakke punt was van amd hebben ze nu bijgeschaafd en zijn ze intel voorbijgestreefd

en war intel zo onklopbaar in was... ecoding is nu nog in het voordeel van intel maar altijd maar een paar seconden verschil of soms 1 min op 1 uur dus verwaarloosbaar imo.

Greetz

Morpheus

Legacy Member
lol altijd die blablabla over Intel en AMD, koop gewoon het goedkoopste...

Nu ja over die stabiliteit, AMD heeft inderdaad wel enorme stappen gedaan in de goede richting. Maar qua stabiliteit zal men nog steeds voor Intel kiezen.
Nu ja, voor thuisgebruiker is AMD nu echt wel het interessantste. Maar als je in een pakket met andere onderdelen een goede koop kan doen, en er zit een Intel in, kopen maar...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan