Archief - Wa doe ik verkeerd in het oc"en ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sertu

Legacy Member
MSI corecell is helemaal ni slecht zolang ge maar niet probeert om daar mee te overclocken zoals ge in uwe bios doet. De nieuwe versie ondersteunt dynamic overclocken dus das wel positief maja


gaat niks boven die bios :D

WiD26

Legacy Member
3nra zei:
ah :)
ik heb 1 gig ram zitten ook .
Hoeveel scoorde je op superPI , nie overclockt dan ?

42sec geloof ik,dat is al een tijdje geleden.Ik zal het straks nog eens proberen.

Edit:43sec ik heb het juist getest met fsb200.

WiD26

Legacy Member
Of er draaien heel veel programmas op de achtergrond,die veel ram gebruiken.

3nra

Legacy Member
nee alle programmas sluit ik dan effe af .

Op me HD nog zo ne 20 gig vrij ongeveer van de 120

Fr@gsta

Legacy Member
probeer eens om explorer.exe te sluiten

Anders verwijder ergens een textbestandje in je SPI folder met de naam result.txt of een andere naam, je score werd er in bijgehouden dacht ik.

corvette

Legacy Member
gewoon alle andere progs uitzetten (internet, anti virus, ...)

uw ram timings zo strak mogelijk houden

bij taakbeheer superpi als hoogste prioriteit instellen.

probeer mss eens schijfopruiming en defrag.

inspiratieloos

Legacy Member
corvette zei:
gewoon alle andere progs uitzetten (internet, anti virus, ...)

uw ram timings zo strak mogelijk houden

bij taakbeheer superpi als hoogste prioriteit instellen.

probeer mss eens schijfopruiming en defrag.

just a question, oeveel haalt gij op superpi ?
:offtopic:

corvette

Legacy Member
inspiratieloos zei:
just a question, oeveel haalt gij op superpi ?
:offtopic:

32seconden mijn zoon.
maar voorlopig kan ik het nog niet bewijzen..

als ik terug ben in Belgenland zal ik een screenshot uploaden.

Crijnske :D

Legacy Member
lol zit mss op verkeerde ... boel hier maarja .. ! verwacht een antwoord :) als ik men cpu wil oc'en alleen FSB & Multiplier veranderen bv 16 x 160 ? (zo staat het nu volgens mij :) aangezien ik hem opstart dat er 140/140 staat :) vanboven ??? wth ... maar men cpu komt 54 ° bij die enorme oc van nu van 100 mhz ... aanrader koperen koelblok ? hoeveel graden maakt het uit feitelijk

WiD26

Legacy Member
Crijnske :D zei:
lol zit mss op verkeerde ... boel hier maarja .. ! verwacht een antwoord :) als ik men cpu wil oc'en alleen FSB & Multiplier veranderen bv 16 x 160 ? (zo staat het nu volgens mij :) aangezien ik hem opstart dat er 140/140 staat :) vanboven ??? wth ... maar men cpu komt 54 ° bij die enorme oc van nu van 100 mhz ... aanrader koperen koelblok ? hoeveel graden maakt het uit feitelijk

Je kan beter zelf een topic starten zo zal je meer reacties krijgen ;) .
Ik snap het eigenlijk niet goed,jij kan je multiplier veranderen ik dacht dat alle p4 gelocked waren?

Voor het oc'en van een p4 nortwood blijf je best onder de 50c voor dagelijks gebruik.
Ik heb een thermaltake silent tower en mijn temp is van 38C/50C naar 28C/40c gegaan :)

Skoebiedoe

Legacy Member
Hij heeft nog de oudere versie van P4.(fsb 133)
Deze zijn inderdaad ook gelokt hoor maar soms laat het bios toe deze waarden te veranderen MAAR deze zullen niet worden toegepast kwestie van multiplier.Bios checkt gewoon weer effe uwe cpu en neemt weer de originele multiplier aan.
Kunt ge probleemloos kontroleren door gewoon uw fsb hetzelfde te laten staan en uwe multiplier op 20 ofzo te zetten en dan kijken tijdens het opstarten wat hem weergeeft. ;)

P4 kan en mag probleemloos dagelijks tot op een temp van meer dan 70 °C werken.Maar indien hem goed wilt overklokken is het inderdaad beter dat uwe temp zo laag mogelijk is.

The Crazy Noob

Legacy Member
Crijnske :D zei:
lol zit mss op verkeerde ... boel hier maarja .. ! verwacht een antwoord :) als ik men cpu wil oc'en alleen FSB & Multiplier veranderen bv 16 x 160 ? (zo staat het nu volgens mij :) aangezien ik hem opstart dat er 140/140 staat :) vanboven ??? wth ... maar men cpu komt 54 ° bij die enorme oc van nu van 100 mhz ... aanrader koperen koelblok ? hoeveel graden maakt het uit feitelijk
:offtopic: kunde uwe sig plz is aanpasse, is echt wel irritant, ge moogt 3 lijnen zo hebben en 4 lijnen op size 1 dacht ik...

neppi

Legacy Member
3nra zei:
Lo , ben zo effe aant spelen met me pc.
Tis ne P4 3.2 op een Asus moederbord. Ik kan die overclocken via ne programma van me moederbord nl . AI overclocking. Ik kan kiezen tussen gewone snelheid , 5% , 10 % , 20% en 30 % . Bij 20 en 30% heeft de pc ne fout . 10% lukt perfect , draait nu aan 3519 Mhz en fsb van 220 Mhz.
Maar als nu snel is SuperPI draai , kom ik dezelfde tijd uit als voordien aan 3200Mhz ?? Nl. 47 sec. Is dit normaal ?
Grtz 3nra

Ni me die procenten werken, als ge dan ni zo'n geweldig geheugen hebt (zoals mij), dan laat em die aan een lager mhz lopen en krijgt ge bij een veel hogere cpu snelheid zo'n slechte score.
Zet die AI overclock tuner op manual en stel daar zelf uw fsb, ram frequency en agp/pci frequency + voltages enzo in en ge zult al veel hoger geraken.
Ik heb een P4 3ghz (northwood) met 512 pc3200 apacer 3-4-4-8 en haalde met alles op standaard 50s
Als ik dan 20% overclock koos (3600mhz) in da AI menu liep mijn fsb wel aan 240mhz maar mijn ram aan 133mhz waardoor ik nog maar aan 47s raakte in superpi
Met die AI overclock dan op manual, fsb en ram aan 225, timings 2.5-3-3-5 haalde ik toch al 42s in superpi

brechtvm

Legacy Member
domme quote mss...
maar op hoeveel draait uwe ram ? (frequency)
ik kreeg ook zo'n hoge pi-score toen ik begon te oc'en
toen ik mn bios checke stond mn ram maar op 100 mhz !
1/4 van original value dus ;-)
check dat eerst eens ;-) (maakt veel uit :D)
greetz
(missen is menselijk....;-))

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
1/2 ;)
moet 200Mhz zijn
400 komt van Ddr, dubbel

ma als ge uw latjes assynchroon laat draaien kunnen ze lagere timings aan, en kan je je cpu verder oc'en

en bij A64 is het verschil tss synchroon en assynchroon laten lopen niet zo groot

blowsion

Legacy Member
geheugen draait mss async met u processor

staat u geheugen op 1:1 of bij asus zal da ddr 400 of zoiets zijn in bios
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan