Decay
Legacy Member
Beste hardware forumgangers
Sinds vandaag doet mijn grafische kaart nogal vreemd, als ik even een game opstart dan begint alles extreem hard te haperen na 5m. Maakt niet uit welk spel. Heb het zelfs al gehad dat ik in firefox hetzelfde probleem meemaak. Tijdens deze momenten staan beide cpu's op 100%.
Mijn eerste idee is dat de fan van de graka niet meer werkt en daardoor de cpu's overbelast worden omdat alle berekeningen etc doorgeschoven worden.
Als ik aandachtig luister hoor ik de fan ook niet meer sneller draaien tijdens intensieve momenten (zoals bij het opstarten van een game, wat hij vroeger altijd deed). Heb al geprobeerd om met speedfan manueel de ventilator op 100% te zetten, maar die herkent ze niet, enkel de thermometers. Tijdens het gamen heb ik geen atrifacts of niets, enkel ongelooflijk lage fps, zelfs bij de zwaktste settings in de zwakste games (trackmania etc). Zwaardere games kan ik zelfs nimeer opstarten (Starcraft 2 etc).
Dit is mijn pc
HP laptop
CPU: Pentium Dual-Core T4300
geheugen: 4gig ram
Grafische kaart: Mobility HD 4650 met 1gig ram.
HDD: 320gig
Extra gegevens:
Versie stuurprogrammapakket: 8.632.1.2-090817a-086997C-ATI
Catalyst™-versie: 09.7
Leverancier: ATI Technologies Inc.
Versie 2D-stuurprogramma: 8.01.01.921
Bestandspad 2D-stuurprogramma: /REGISTRY/MACHINE/SYSTEM/ControlSet001/Control/CLASS/{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}/0000
Direct3D-versie: 8.14.10.0678
OpenGL-versie: 6.14.10.8787
Versie Catalyst™ Control Center: 2010.0706.2128.36662
Iemand misschien een handig programma waarmee ik eens kan testen wat er nu juist scheelt? Of misschien is een nieuwe driver al genoeg?
Help me alstublieft uit de nood!
Dank u
Sinds vandaag doet mijn grafische kaart nogal vreemd, als ik even een game opstart dan begint alles extreem hard te haperen na 5m. Maakt niet uit welk spel. Heb het zelfs al gehad dat ik in firefox hetzelfde probleem meemaak. Tijdens deze momenten staan beide cpu's op 100%.
Mijn eerste idee is dat de fan van de graka niet meer werkt en daardoor de cpu's overbelast worden omdat alle berekeningen etc doorgeschoven worden.
Als ik aandachtig luister hoor ik de fan ook niet meer sneller draaien tijdens intensieve momenten (zoals bij het opstarten van een game, wat hij vroeger altijd deed). Heb al geprobeerd om met speedfan manueel de ventilator op 100% te zetten, maar die herkent ze niet, enkel de thermometers. Tijdens het gamen heb ik geen atrifacts of niets, enkel ongelooflijk lage fps, zelfs bij de zwaktste settings in de zwakste games (trackmania etc). Zwaardere games kan ik zelfs nimeer opstarten (Starcraft 2 etc).
Dit is mijn pc
HP laptop
CPU: Pentium Dual-Core T4300
geheugen: 4gig ram
Grafische kaart: Mobility HD 4650 met 1gig ram.
HDD: 320gig
Extra gegevens:
Versie stuurprogrammapakket: 8.632.1.2-090817a-086997C-ATI
Catalyst™-versie: 09.7
Leverancier: ATI Technologies Inc.
Versie 2D-stuurprogramma: 8.01.01.921
Bestandspad 2D-stuurprogramma: /REGISTRY/MACHINE/SYSTEM/ControlSet001/Control/CLASS/{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}/0000
Direct3D-versie: 8.14.10.0678
OpenGL-versie: 6.14.10.8787
Versie Catalyst™ Control Center: 2010.0706.2128.36662
Iemand misschien een handig programma waarmee ik eens kan testen wat er nu juist scheelt? Of misschien is een nieuwe driver al genoeg?
Help me alstublieft uit de nood!
Dank u