Archief - vraagje over cpu en graka!!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

krikke31

Legacy Member
Hey, ik heb een xp1800 cpu, nu was men vraag tot welke graka kan je gaan om niet met een bottleneck te zitten, ik wil zeggen een gForce 6800gt is te snel voor men systeem, is dat niet?, ik heb nu een geforce 3 classic!!!

Davion

Legacy Member
een GeForce 4 mss, ik denk da ge best een volledige upgrade doet, CPU/MOBO/MEM/GRaka

apriliars50

Legacy Member
GF4MX / ATI 9200 mss
Idd zoals davion zegt ge gaat beter af zijn met nieuw mobo, cpu, ram en graka

kutteke

Legacy Member
geen mx en geen 9200 ookni imo die zen wa zwak eerder naar gf 4 TI reeks kijken of ati 9600-9500 als ge da erges 2dehands kunt vinden

apriliars50

Legacy Member
kutteke zei:
geen mx en geen 9200 ookni imo die zen wa zwak eerder naar gf 4 TI reeks kijken of ati 9600-9500 als ge da erges 2dehands kunt vinden

Srry ik bedoelde GF4TI / 9200
*EDIT* Nen 9600 is mss al wa zwaar, neen? Mja, valt te zien wa de rest van zijn systeem is. In ieder geval nen 9600pro gaat wa teveel zijn denk ik, mssn gaat non-pro goed zijn

kutteke

Legacy Member
bwa een 9600xt vs gf4 ti ier is +- zelfde in dx8 dus als ge ne 9600 pro ofzo vind ier eeft menne stiefpa ne xt op p4 2.0ghz 400fsb en da draait tog goe dus zoiets zou goe moete zijn, ne maat van mij eeft btw ook ne 9500 pro op xp1600+ en die speelt ok goe dus zoiets zou perfect zijn imo, iet zwaarder moete ni pakke das waist of money

KnackyBall

Legacy Member
Ik heb heir nog een AMD Athlon XP 2000+@1843MHz, samen met een Hercules AIW9800SE@9800PRO, da ga ier wel vij goe same oor
Kijk maar naar de sig.

Teknoman

Legacy Member
Toen ik nog een athlon xp 1800+ had ging dat toch goe samen met mijn radeon 9500 pro die ongeveer van hetzelfde niveau is als een radeon 9600 xt. Die die zeggen dat ge er maar een geforce 4 mx of radeon 9200 moet opsteken zijn dikke zeveraars.

Heezy

Legacy Member
Als je een graka hebt tot de 9800XT, en je hebt een cpu vanaf een AMD 2500+ (of gelijk gerate Pentium), is je graka al de bottleneck...

En voor de grote pixel kannonen van een 6800GT of X800PRO, en hoger, is elke cpu de bottleneck, zelfs nog een AMD FX...

Dus waarom nu een iets mindere graka kopen??? Koopt u ineens een deftige kaart, en upgrade later dan met een goede cpu, wat uw prestaties enkel zal bevorderen...

Lan

Legacy Member
Ik zou gaan voor een 6600GT op AGP basis. Vergeet niet dat vb. FSAA en AF die de beeldkwaliteit verhogen puur GPU gebaseerd zijn en onafhankelijk van uw cpu. Toen de P4-2000 of de XP-1800 de topmodellen waren stak men daar ook een Ti4600 in.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan