Archief - Vraagje ivm Voeding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sh@rky1337

Legacy Member
Ik zou dus binnenkort een nieuwe mobo, cpu, willen kopen.
De nieuwe cpu en mobo zouden wsl. een amd 64 3-duizend enzoveel worden en natuurlijk een moederbord om goed te kunnen overclocken.

Ik heb een voeding, heb ze wat gespoten, in het zilver, om wat bij mijn case te passen enzo. deze voeding is 300W.

Mijn vraag is nu, zou ik dit kunnnen met die voeding die ik nu heb of is het nodig om een zwaardere te nemen, bvb. een van 350W of 400W.

Thx Steven

Sh@rky1337

Legacy Member
ja en nog een vraagje, wat zou dan een goej cooling zijn voor op de cpu (ik zie hier bijvoorbeeld op een site een Thermaltake Silent Boost K8, is da goed of zijn er betere) indien ja, geef link van forum of andere)

donkey_thong

Legacy Member
ikzelf heb een aerocool ht101: http://www.directron.com/ht101.html
deze is wel ENORM groot, maar de koeling is het wel waard vind ik.
Ik zit hier met een amd2500+ en loopt op 3200+ met 50°C stressed. En als ik mijn cdrom stations loskoppel(vandaag laaste dag met nonamevoeding) zodat ik nog wat stroom overheb, kan ik hem op 3600+ zetten en gaat ongeveer op 55°stressed. Maar kijk wel, ik gebruik maar 1fan erop(van niet echt degelijke kwaliteit tot morgen ;)). Met 2 fans gaat er al direct 5°C (mss wat meer maar zeker niet minder) vanaf.

kutteke

Legacy Member
zorg daje s939 hebt, boxed cooling volstaat ook voor oc, neem best een 3200+ voor goede multi, en 353w voeding van enermax trekt hier een 3200+ aan 4000+ snelheid,512mb ram, een msi k8n neo 2 een 6800le unlocked op 12/6 en op 400/950 een hdd en een DL dvd-rw dus da volstaat al

BraveHeart

Legacy Member
de wattage is niet altijd de reden tot aanschaf eerder als je een lowbudget/noname geval in je case hebt steken.
Ik zou wiezo voor een goede voeding optereren die een stabiele 12v lijn aankan, zeker voor heavy users zoals u is dat een must om uw pc stabiel te zien draaien op extreem hoge oc settings.
Een groot stuk van uw stabiliteit en overklokkwaliteiten is afhankelijk van de voeding en het gebruikte ram geheugen.
Het moederbord dient als basis, hoe meer toeters en bellen ze ondersteunt in bios, hoe meer plezier je er aan hebt om alles naar je hand te zetten :)

jodeman

Legacy Member
normaal moet die dat wel kunnen trekken alst een goei voeding is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan