Archief - Vraagje ivm scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jürgennoppe

Legacy Member
Hallo,

Ik heb een crt scherm van 17inch van een paar jaar terug. Nu heb ik tijdens het spelen van games soms een probleem,nl. Als ik bvb inzoom en dan scroll,bvb in rollercoaster tycoon 3 krijg ik zo horizontale lijnen in mijn scherm,de lijnen zijn op zich onzichtbaar. Het is net of mijn scherm niet meekan,bij doom heb ik dit ook.Het is moeilijk uit te leggen,de lijnen gaan gewoon terug weg als ik stop met scrollen,ligt dit aan mijn refresh rate van mijn scherm of zo? Mijn systeem is compleet nieuw. Hopelijk begrijpt iemand de aard van mijn probleem en kan men me verder helpen..

vinteg

Legacy Member
daarmee da ze ooit vsync hebben uitgebracht
wa ge nu meemaakt liegt aan het feit da uw fps van de game boven de refreshrate van u scherm komen(vrij irri ,zeker in doom)
dus bvb refresh is 60
fps is 80(of zelfs 65) dan krijgde da effect

Jürgennoppe

Legacy Member
vinteg zei:
daarmee da ze ooit vsync hebben uitgebracht
wa ge nu meemaakt liegt aan het feit da uw fps van de game boven de refreshrate van u scherm komen(vrij irri ,zeker in doom)
dus bvb refresh is 60
fps is 80(of zelfs 65) dan krijgde da effect

Wat moet ik doen om dat te verhelpen? Ergens instellen? Mijn refresh is momenteel 85.

Mr. M

Legacy Member
Exit zei:
vsync in game aanzetten of refresh es veranderen
of vsync aanzette in het menu van u drivers :)

bij ati staat da onder opengl en onder direct 3d ergens, bij nvidia weet k het ni ma daar zal da ook wel gemakkelijk te vinde zijn

ik zet da meestal uit btw

Jürgennoppe

Legacy Member
Mr. M zei:
of vsync aanzette in het menu van u drivers :)

bij ati staat da onder opengl en onder direct 3d ergens, bij nvidia weet k het ni ma daar zal da ook wel gemakkelijk te vinde zijn

ik zet da meestal uit btw
Ze staan daar toepassingsgebonden,maar blijkbaar gebruikt ie het niet. het het nu aangezet en nu werkt het perfect.

Acergeval

Legacy Member
Had altijd gedacht dat de refreshrate van het scherm VAST staat. In windows kun je instellen aan welke Hz het scherm vernieuwd wordt. Daar wordt tijdens spelen NIET aan veranderd. (tenzij het spel gespeeld wordt in een andere resolutie dan windows-bureaublad).
Mocht die refresh-rate wel meeveranderen naargelang de grafische kaart kan produceren, hoe komt het dat men soms 150fps kan hebben???

Ik vermoed dat je de schuld op je grafische kaart zal moeten steken, of de drivers ervan.

Den Tom
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan