Archief - vraagje Gigabyte lan

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ghostblade

Legacy Member
jeeps de mensen ik heb een NEO2 van MSI maar mijn ethernet ding dat moet ik nog instaleren maar als ik dat doe dan vind die niets omdat te instaleren nu is mijn vraag of er nog iemand dat probleem heeft en hoe ik dat kan oplossen

ghostblade

Legacy Member
en weet je onder wat dat dat staat ?
EDIT: heb dat eens gedaan maar stond al aan
weet je nog een manier ?

Exit

Legacy Member
wa zegt ie juist, dat ie geencdriver vindt? zoja dan staat die dus inderdaad enabled, kijk op de cdrom voor de driver en hoe te installen, meestal via setup anders bladert ge zelf naar de cd of laat ge win op de cd zoeken.

ten 2de, tis nie gigabyte maar gigabit (gigabyte is 8keer groter + een merk van mobo)

Crazy

Legacy Member
Yup bijgeleverde cd doorzoeken, anders naar de site van msi gaan kijken.

Op de cd: normaal in een directory drivers... enz

Binnenkort ook da moederbordje :applause: :bow:

ghostblade

Legacy Member
vind niets en heb drivers gedownoad en nog kan hij die niet instaleren
mss dat dat een beetje meer info heeft maar ie kan hem ook niet inschakelen

nTFs

Legacy Member
staat er een uitroepteken bij het apparaat in apparaatbeheer ?
indien ja, gewoon kiezen voor stuurprogramma bijwerken, locatie aanduiden waar die driver staat en t'is gefikst.

ghostblade

Legacy Member
dat werkte niet maar this al opgelost ma kweet alleen niet goed wat ik gedaan heb :)

ghostblade

Legacy Member
maar met gigabit lan is toch 1000/100/10 maar bij mij werkt het altijd maar op 100 of is gigabit niet gewoon met zo een kabel lijk op het internet

bartichello

Legacy Member
ghostblade zei:
maar met gigabit lan is toch 1000/100/10 maar bij mij werkt het altijd maar op 100 of is gigabit niet gewoon met zo een kabel lijk op het internet
als ge hem op 1000 wil moet je eerst maken dat je netwerk die snelheid aankan en de andere pc of uw interet ook zo snel kan gaan. telenet en adsl gana zo hoog niet en gaat ge dus steeds maar 100 hebben en als je andere pcook maar ene 10/100 kaart heeft zal die ook nooit op 1000 werken he.

Exit

Legacy Member
koopt nen router of switch en dan zal win wel gigabit opgeven, enkel ts u en de router/switch (die gigabit moet zijn)

ghostblade

Legacy Member
maar ik en mijn broer wisselen vaak dingen uit aan enlkaar die rap 2gb zijn en dus hebben wij een kabel gemaakt voor onze twee pc's (mijn broer zijn pc es een laptop met gigabit lan )
en toch wil die maar werken aan 100
en weet er iemand welke driver ik moet instaleren voor die ethernet dinge van MSI?
want ik heb er 1 geinstalleert van realtek maar als ik daar dan kabel insteek dan werkt die niet

didaar

Legacy Member
ja ier ook , alle drivers geinstalleerd enal :/ kzit ier op netwerk me pa en broer en dan als een netwerkkaart insteek(100mb) dan heb ek wel inet...

Exit

Legacy Member
op mobo cdrom (als onboard is)
welke kabel gebruikt ge?
cat5e of cat6?

ghostblade

Legacy Member
van die cat week niet ma kweet wel dat het een gedraaide is en dat die de drivers van die cd niet kan instaleren heeft een fout als ik dat wil doen :'(

Exit

Legacy Member
kijkt eens op de kabel (gekochte kabel of zelf stekkers gemonteerd?)
voor gigabit lan moet ge min Cat5E (die dan alle draden gebruikt) of nen Cat6 die 2paren gebruikt.

als drivers van cd nie werekn als ook die op internet niet goed, dan mss prob in mobo ... garantie of eens laten testen in winkel.

own^Shady

Legacy Member
:offtopic:
hmz kheb hier eigelijk nog een aansluitend vraagje bij (kga daarvoor gn nief topic maken)
op de volgende lan dannek ga, lancity gaanek een gigabit slotje krijgen, maareuh moenek daarvoor een andere kabel aanschaffen? of kan da gewoon met de kabel waarmee ik al naar vele lan's geweest ben? (kheb een onboard 10/100/1000 dus daz geen prob)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan