Archief - Vraag over crossoverkabel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

/LeXuS\

Legacy Member
Ik heb sinds gisteren een crossoverkabel liggen van mijn pc boven (die is aan het internet gelinkt) naar de pc beneden..

Nu na enkele uren foefelen (ip adres moeten ingeven) enzo lukt het te pingen naar elkaar en op beide pc's zie je de andere pc staan bij MSHOME (netwerk)

MAAR ik kan geen files van andere pc zien, ik krijg het bericht "u hebt de juiste machtigingen niet..." (ik heb protocol geinstalleert) .

Ook internet is geshared maar op de pc beneden kan ik niet surfen...

Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt, alle hulp is dankbaar...

LeXuS

CyberLama

Legacy Member
Ik veronderstel dat op beide pc's een paar schijven gedeeld staan? Ook opletten met firewalls die roet in het eten kunnen strooien...

/LeXuS\

Legacy Member
Beiden staan de firewall's en er zijn MAPPEN geshared, geen schijven..

/LeXuS\

Legacy Member
inderdaad.. En als ik beneden op internet klik dan vraagt hij inbelverbinding (wat hij dus niet moet doen)

Radiance

Legacy Member
het simpelste is door op beide pc's eenzelfde gebruiker aan te maken als die waarmee je op de andere pc aanlogt, met identiek paswoord dan ook uiteraard

dat lost hier zulke problemen toch het snelste op

Th0R

Legacy Member
/LeXuS\ zei:
inderdaad.. En als ik beneden op internet klik dan vraagt hij inbelverbinding (wat hij dus niet moet doen)

in een internet venster gaan en op extra klikke
daar internet opties dan verbindingen dan daar inbelverbinding nooit gebruiken aanklikke (of zoiets, heb ier een engelse xp). OK klikke venster sluiten en nog es probere: )

/LeXuS\

Legacy Member
@ Radiance: Ik zie het nut niet in en het heeft ook niet geholpen :)
@ Thor: da staat al uitgeklikt maar toch vraagt hij dan nog (als hij dus geen internet vindt) voor een verbinding te maken, het probleem hier is dus gewoon dat de pc beneden geen internet heeft en niet in de files van de pc boven kan, maar wel kan pingen.

Terwijl de pc boven wel internet heeft (is daar aangesloten) maar OOK niet in de files van de andere pc kan kijken (bericht: "u hebt de juiste machtigingen niet...") en ook kan pingen naar de andere...

Advise?

/LeXuS\

Legacy Member
:sleep: Niemand? Want ik zou graag morgen op de pc beneden internet hebben . . . En met de pc boven bestanden van de pc beneden afhalen... :wtf:

Burny

Legacy Member
Welke OS'en?

En het nut van dezelfde gebruiker: dan heb je de juiste machtigingen om aan gedeelde mappen en printers te kunnen. Maar het is niet noodzakelijk.

/LeXuS\

Legacy Member
Kheb wel bij beide de ip adressen moeten forceren (waren 169....) en veranderd naar 192.168.0.1 en 192.168.0.2 IK KAN PINGEN en ze zien elkaar maar je krijgt dan dat bericht van machtigingen...

Exit

Legacy Member
hoe is het verbonden, wolgens ik eruit opmaak

modem (telenet) => pc1 => crossover => pc2

dan moet ge bij pc1 internet delen aanzetten, dan wordt lan 2 (lan1 = telenet of is da usb? en lan2 = crossover) 192.168.0.1, pc2 krijgt dan 192.168.0.2 met gateaway 192.168.0.1 (subnets 255.255.255.0)

op pc1 zal intenet wrs werken ...
op pc2 die wizard es dorlopen en kiezen voor permanente verbinding (lan)
op beide pc's de zelfde gebruikers aanmaken om nie de fout te krijgen van, machtigingen blabla, maar moet nie inloggen als die gebruikers, dus bvb:
pc1 users test1 en test2, pc2 zelfde users, pc logt in als test1 en pc2 als test2.
pc2 wil map openen op pc1, pc kijkt welke gebruiker dat is en of ie da mag ... en daarvoor kijkt ie eerst naar de eigen gekende gebuikers, ie zal test2 herkennen en die mag op die map binnen, evenals omgekeerd.

dan moet alles werken. (ook de wizard netwerk verbinding eens doorlopen, maar aangezien ge de beide pc's zien nie nodig zal zijn)

en anders moet ge de rechten gaan aanpassen

MrNike

Legacy Member
hoe pas je de rechten aan ..
hij heeft de wizards doorlopen btw..
internet delen staat aan..
ja op pc1 werkt internet..

le mastre

Legacy Member
Probeer eens ( je weet maar nooit) bij de PC die aan telenet hangt een ip te plaatse (192.168.0.1) en aan de 2de geen vast ip.

Ik kan alleen mijn internet delen door op de tweede pc automatisch ip te kiezen...
Ik geraak ook aan mijn files.

Exit

Legacy Member
internet delen van lan/dialup naar lan2?
welk internet hebt ge? telenet/adsl (usb/lan)

rechten is rechtermuisklik op een map en tab blad security, als a er nie staat dan in mapopties eenvoudig delen afzetten (enkel xp pro, voor de home moet ge da doen in veilige mode)

/LeXuS\

Legacy Member
Thanks Exit maar bijna alles wat je zegt heb ik toegepast. Ik werk met adsl. En fenix het is idd deze foutmelding, maar ik heb SP2 niet meer...

Ik zoek ng ff verder en meld wel wat ik gedaan heb als het opgelost is!

Thanks

/LeXuS\

Legacy Member
Ik heb nu echt ALLES in orde gemaakt, maar helaas.... Ik kan pingen naar elkaar en elkaars computers kun je zien maar er ingeraken is niet mogelijk (zie foutmelding FeNiX4LiFe...

Ook kan ik met de tweede pc niet op internet...

Ik appreciër echt ALLE hulp!

Thanks alvast....

[RaDeLoOs]
:(

Burny

Legacy Member
Verwijder op die pc's je LAN-NIC's eens. En begin gewoon opnieuw met die wizard. Aangezien beide pc's XP als OS hebben, moet dat toch werken hoor.
Zelfs zonder wizard is het zeer simpel. Gewoon je inet verbinding delen op je 1ste pc. (RM, eig, laatste tab).
Dan zorgen dat beide pc's in dezelfde werkgroep zitten.. Laat dynamisch IP maar opstaan. Heb je 1 of andere firewall ofzo draaien?
Om aan bestanden te kunnen moet je soms een extra account maken. Op PC2 bv een extra account die identiek is aan je account op PC1
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan