Archief - voor de pc nerd onder ons

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ripperke

Legacy Member
ik heb een klein probleem.

Ik begon het in mijn hoofd te steken om mijne pc is uit te kuisen ivm stof ect...

Nu ik was zo stom geweest om ook mijn gfx kaart de fan eraf te halen om het stof eruit te nemen,, ja ik weet het stom idee, maar ik kwam er te laat achter.

Ik had gelukkig nog koeling pasta over van jaren terug toen ik nog mijn pc zelf ineen stak, en heb die gebruikt.

nu alles goed en wel en heb ik alles ineen kunnen steken pc gestart an alles ziet er goed uit, dan heb ik een programma gedownload om de gpu temp te testen en hier is het resultaat als ik the witcher aan het spelen ben en hier is het in idle (als ik deze thread aan het maken ben). Ik heb ook gecheckt op nvidia dat de gpu 105 graden aan kan, nu mijn vraag is moet ik me zorgen maken of niet want de fan van mijn kaart maakt toch een zoemend geluid

devil

Legacy Member
ma nee geen zorgen maken , GPU kunnen veel warmte verdragen. zolang ze niet tegen de 80 graden gaat niets mis mee.

Mexter

Legacy Member
zoemen = coolen niet?
54 °c is niiet zo veel @ 50% van de fan speed

Davion

Legacy Member
Das zelfs koel voor een graka, ik denk dat ge uw in temps verbetert hebt dan ervoor !

Ripperke

Legacy Member
Mexter zei:
zoemen = coolen niet?
54 °c is niiet zo veel @ 50% van de fan speed

ik geloof dat hij in het bgin ook zoemde maar niet lang ik maak me gewoon zorgen dat de koeling pasta dat ik gebuikte meer dan 5-6 jaar oud is

Davion

Legacy Member
Kan geen kwaad, ik heb hier ook nog AS5 liggen van in 2004, die is nog perfect goed :)

Dracozirion

Legacy Member
Ripperke zei:
het is de graden niet waar ik me zorgen om maak maar het geluid dat de ventilator maakt

Je kan die fan speed meestal wel aanpassen, download MSI Afterburner maar eens (moest je dit nog niet gedaan hebben, want het staat nergens in dit topic).

Ripperke

Legacy Member
well na een tijd the witcher gespeeld te hebben was er een spike van 112c weet niet zeker dat dat meer eventjes was of een tijd ....

btw iemand heeft een gt220 waar ze niets meer mee kunnen doen ? ^^ denk well dak wat hulp kan gebruiken hier

Metteh

Legacy Member
Ripperke zei:
well na een tijd the witcher gespeeld te hebben was er een spike van 112c weet niet zeker dat dat meer eventjes was of een tijd ....

btw iemand heeft een gt220 waar ze niets meer mee kunnen doen ? ^^ denk well dak wat hulp kan gebruiken hier

met die gpu-z kan je op log to file klikken, dan gaat die alle seconden een regel maken in een kladblok bestand dan kan je naar de timestamp zien en naar alle gegevens van het programma ;) zo kan je zien of het een spike was of niet.

dynamite

Legacy Member
Ripperke zei:
well na een tijd the witcher gespeeld te hebben was er een spike van 112c weet niet zeker dat dat meer eventjes was of een tijd ....

btw iemand heeft een gt220 waar ze niets meer mee kunnen doen ? ^^ denk well dak wat hulp kan gebruiken hier
ik heb een gt230 op overschot
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan