Archief - voltage hoger gaat niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

slijpschijf

Legacy Member
Vraagje, als ik mijn 3000+ in mijn dfi bord steek, kan ik daar voltage tot op 1.55*1,26 zetten (=1.953 volt)
Als ik mijn 3200+ in hetzelfde bord plug, geraak ik zelf niet aaan 1.55*1.23(=1.9volt), de pc valt gewoon uit...

Dus vraag, aan wat ligt dat in met dien 3200+ geen 1.9 volt kan geven, Temps zijn goed!!, heb aopen 350watt en 400watt superflower geprobeert, bij beiden zelfde resultaat

iemand raad??

nazaar

Legacy Member
hebt ge geen andere voedingen meer liggen, als ge nog eens probeert moet ge uw rails ne keer checken. Het kan zijn dat die bij alletwee die voedingen sterk dalen en dermaa valt uw pc gewoon uit .

Ephram

Legacy Member
slijpschijf zei:
Vraagje, als ik mijn 3000+ in mijn dfi bord steek, kan ik daar voltage tot op 1.55*1,26 zetten (=1.953 volt)
Als ik mijn 3200+ in hetzelfde bord plug, geraak ik zelf niet aaan 1.55*1.23(=1.9volt), de pc valt gewoon uit...

Dus vraag, aan wat ligt dat in met dien 3200+ geen 1.9 volt kan geven, Temps zijn goed!!, heb aopen 350watt en 400watt superflower geprobeert, bij beiden zelfde resultaat

iemand raad??

wrm it ge eigenlijk een voltage van 1.953v nodig, dat is tamelijk hoog ze.

slijpschijf

Legacy Member
Ephram zei:
wrm it ge eigenlijk een voltage van 1.953v nodig, dat is tamelijk hoog ze.

weet ik, maarja cpu moet hoger, en this nie van willen, maar van moeten ;) :p

Nazaar heeft mij op msn al geholpen, tligt aan voeding :(, mijn 12volt is te laag :(, kdacht dat cpu vooral van de 3.3voltlijn trok, :) , binnenkort is teste met antec ;)

walvis

Legacy Member
12 volt lijn is inderdaad een zware belasting.
je kan je 12 volt lijn van je voeding overklokken als het ware.

Ephram

Legacy Member
walvis zei:
12 volt lijn is inderdaad een zware belasting.
je kan je 12 volt lijn van je voeding overklokken als het ware.

als je een 12V sense draad hebt aan je atx connector, meeste normale voedingen hebben alleen een 3.3V sense draad.

slijpschijf

Legacy Member
walvis zei:
12 volt lijn is inderdaad een zware belasting.
je kan je 12 volt lijn van je voeding overklokken als het ware.


en hoe doede da?? :D :D hebde daar niet meer info over? :) klinkt wel zeer interessant ;)

Wopke

Legacy Member
in uw bios kunt ge al in ieder geval uw spanningen aanpassen.

slijpschijf

Legacy Member
Wopke zei:
in uw bios kunt ge al in ieder geval uw spanningen aanpassen.

en hebde dezen topic gelezen? Kmoet 12voltlijn van voeding hoger krijgen, en da ga nie in bios e ;)

Sharpside

Legacy Member
Ik heb het zelfde voor, stabiele overclock op 1,85 en de zelfde overclock is nemeer stabiel op 1,9V

Sacristar

Legacy Member
dan moet uw psu al standaard met "vijzekes" uitgerust zijn en da's enkel zo bij ocz en pcp&c afaik.

*edit*
de antec true control 550 nog vergeten :)
*edit*

bij de ocz zitten die niet langs binnen en bij die van pcp&c denk ik dat er 2 langs buiten en 1 langs binnen te bereiken zijn.

slijpschijf

Legacy Member
kristos zei:
dan moet uw psu al standaard met "vijzekes" uitgerust zijn en da's enkel zo bij ocz en pcp&c afaik.

bij de ocz zitten die niet langs binnen en bij die van pcp&c denk ik dat er 2 langs buiten en 1 langs binnen te bereiken zijn.

ahzo :), merci ;)

nazaar

Legacy Member
kunt ge uw rails daar ook mee volledig afregelen??
dus zowel naar boven als naar beneden ?

Sacristar

Legacy Member
err, nee

als ge die helemaal toe schroeft (~ 47 ohm van die fixed resistor dat er nog tussen zit) dan gaat ie praktisch volt geven als voor de Vmod.

Voor de rest hangt het er gewoon van af hoe ver je je VR opendraait

eraserke

Legacy Member
wrom begine aan die voltage direct de foefelen :S

begint ne keer eerst met uw fsb te verhogen en uw multiplier laag te zetten...
das nen overclock da iets gaat uitmaken...

en die 3000+ zijn gekend da ze ni goe overclocken...pakte beter nen 2500 of nen 2800...
en blijf van die voltages zo lang mogelijk af...tenzij dattem derom vraagt :)(freeze)

Ephram

Legacy Member
eraserke zei:
wrom begine aan die voltage direct de foefelen :S

begint ne keer eerst met uw fsb te verhogen en uw multiplier laag te zetten...
das nen overclock da iets gaat uitmaken...

en die 3000+ zijn gekend da ze ni goe overclocken...pakte beter nen 2500 of nen 2800...
en blijf van die voltages zo lang mogelijk af...tenzij dattem derom vraagt :)(freeze)

uhm, hij heeft wel een amd64 en een 3000+ overclockt normaal wel deftig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan