de mijne die wordt regelmatig warm. Het is nen 250W + voeding ,maximaal 300W
Een verwarmingsinstallatie heb ik hier dus niet vaak nodig, in dat opzicht een pluspunt. De laatste tijd echter crasht et hier wel vaker. Ik krijg diagonale strepen, of een beeld met hier en daar pixels die flikkeren.
Ik heb hier een 2.4 AMD Athlon XP+ , ecs mobo SiS-745, MSI MS-StarForce GeForce4 Ti 4200 with AGP8X (NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X)
wa mij opvalt: da als ik de pc opstart er opstaat 1500 Mhz terwijl hij voordien daar 2001 Mhz weergaf.
Of zou de mobo slecht contact geve. Soms heel uitzonderlijk, om de maand komt et wel eens voor dat de pc gewoon niet normaal opstart en enkel zwart scherm toont, terwijl je'm hoort draaien. Zet het scherm aan en er komt op: no signal input ...
Mijn neef heeft nagenoeg dezelfde samenstelling (mobo is idem zelfde cpu, gfx kaart van asus ipv msi, maar zwaardere voeding. Dat probleempje om de maand heeft hij ook. In de case zat een L300W voeding, maar m'n neef had problemen met zijn pc door de voeding en daarom heeft hij een nieuwe gekocht. In de winkel had men het erover dat al die cases een slechte voeding hebben en het riskant is ze erin te late.
Dus daarom zit die 250W + er dus in. Die weergavefout van 1500 Mhz is al een klein tijdje en in het begin merkte ik qua preformance niets maar nu duidelijker wel.
In der beginne hebbe ze ook eens een andere bios(zu een blokje) op dat mobo moete plaatsen. Alé ik zal mer vertellen waarom: Ik ken er zelf ni veel van. De bedoeling was twee front usb poortjes te koppelen, maar de handleiding van die mobos worden niet geupdate voor elke versie, maar is voor een hele reeks mobos opgesteld. Gevolg was da den boel niemer opstartte. Ik en m'n broer hadde de poortjes just aangeslote, volgens het boekje, maar het boekje is fout. Anderen bios mé andere bios versie(oudere) want mé die nieuwe wou hij het ni doen ?!
Soit zelf snap ik er de ballen van.
Dien bios flashe(om te kijke of et slechts om een weergavefout gaat), wat ik nog nooit gedaan heb, zou miss weer voor andere probleme kunne zorge.
Maar moest et slechts om een weergavefout gaan, is er dan geen prog da zich ni baseert op die weergavefout en uitsluitsel kan geven?
Heeft er iemand een oplossing?
Ge kunt natuurlijk altijd alles nieuw kope, da weetk ook maar dan hadk et hier ni gepost hé. En moestk iet kope, wa moetek vervange? En door wat?