Archief - Voeding probleem! PLZ HELP!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Engessa

Legacy Member
Ik heb dus het Asus K8N-E Deluxe mobo. Om stroom te krijgen moet ik dus die 20-pin connector insteken en nog een additionele 4 pins connector om samen 24 pins te hebben. Bij mijn Q-Tec voeding is die dikke 20 pins hetzelfde maar die kleine 4 pins niet. Q-Tec = 2 gele en 2 zwarte (zoals mijn mobo zegt: GND GND 12V 12V)
Tagan = geel rood oranje zwart (zoals vermeld in user manual: 12V 5V 3.3V COM)
Maar blijkbaar is dit alleen bij de 480 en 420 W uitvoering. De minder zware voedingen van Tagan zijn ook alleen maar geel geel zwart zwart.
Maar als ik die twee connectors insteek krijg ik blijkbaar niet genoeg stroom want mijn mobo start en stopt direct weer. (ligt niet aan mobo want andere voeding werkt perfect) Het is dezelfde reactie als zou ik bij andere voeding alleen de 20 pins insteken en de 4 pins niet. Dus vraag ik me af wat ik verkeerd doe (en ik gok dat het met die 4 pins te maken heeft die andere kleuren en voltages heeft) Een andere connector zit er niet meer bij (behalve 2 blauwe maar das voor P4 mobo's). Welke moet ik dan aansluiten zodat mijn mobo genoeg stroom krijgt?
Kan er me iemand helpen die een Tagan heeft? Thnx a lot!!

guRuh

Legacy Member
zit die connector dan wel goed in :s

zolang hij past, en klikt, kunt ge niet veel doen ze (das toch het teken dat u mobo a64 compatible is e)

maar ksnap ni juist, wat ik nu het probleem aan dien Tagan :s

Davion

Legacy Member
@guRuh: de optionele +12V lijn voor de proc vind de TS niet..

k moet wel zeggen: normaal zit die op IEDERE voeding tegenwoordig hoor, dus ook op die Tagan.

Engessa

Legacy Member
Wel die 4 kleurige connector hangt vast aan die grote 20 pins connector (niet volledig maar met zo'n plastieken snelbinder in het midden). Dus ik ga ervan uit dat die samen moeten gebruikt worden. En ik heb indd 2 geel-geel-zwart-zwart connectors maar zoals ik al zei, er staat op dat die dienen voor P4 en dat die zeker niet gebruikt mag worden in combinatie met die main 20 pins connector. Dus ga ik dat dan ook niet riskeren. Maar dan blijft indd de vraag welke ik dan wel moet nemen. Maar zoals ik al zei, in de handleiding staat bij de lage watt voedingen van tagan (320-380) wel zo'n connector op. Het is maar bij de 420-480 voedingen dat je die 4 kleurige hebt en dan die 2 andere voor de P4. Ik snap het niet :help:

tetty

Legacy Member
erm... heb zo nen 480 watt tagan in dien connector me 4 pins is ook geel geel zwart zwart!

Engessa

Legacy Member
WTF :wtf: :eek:
Tenzij ik plots gigantisch kleurenblind geworden ben is dat bij mij dus 4 kleuren he. Het staat zelfs zo in mijn handleiding :sad: :sad:

vinteg

Legacy Member
ga is naar we pc shop, daar hebben ze wss wel van die verloopstukjes van molex=>4 pins, is op men aopen voeding ook

Engessa

Legacy Member
Mja dat zal het dan waarschijnlijk zijn. Ik vind het wel grof dat ik nog een tussenstuk moet kopen om een 105 euro kostende voeding te doen werken :angry:
Ik ga morgen wel nog es bellen naar Tones en zien wat ze me daar te melden hebben.
:ironic:

Engessa

Legacy Member
Heeft iemand enig idee waar ik die kan vinden want kheb al een aantal pc winkels gedaan en nergens hebben ze dat :help:

Exit

Legacy Member
"Ik ga morgen wel nog es bellen naar Tones en zien wat ze me daar te melden hebben. "

dan da leverde .... op?

Engessa

Legacy Member
"ik vind dit raar hoor
ik heb al zo een ineen gestoken en normaal
heb je een met 8 pins die normaal in een
pcx kaart past , deze kan je ook in 2stukken verdelen
en is het zo 1 dat u nodig hebt."
Dit wist hun technieker me te melden
maw hij heeft dus ook geen flauw benul
bellen heb ik nog niet kunnen doen want kmoet nog mijn GSM kaart gaan opladen :angry:

Exit

Legacy Member
8pins in 2 stukken en pcx??? wa is me da voor nen specialist ... 8pins x 2 = AT voeding?

kunt ge pics posten van de aansluitingen op uw voeding?

Kensai^

Legacy Member
Dit is de officiele uitleg :)

"Zij bedoelen gewoon dat je die niet bij op een 24 pins atx aansluiting mag steken . Kijk momenteel zijn er 2 soorten atx connectors in omloop , de oude 20 pins zoals jij hebt , en de nieuwe 24 pins . Bij jouw voeding is het een 20 pins connector , maar hebben ze dus appart al een 4 pins bijgezet , die met rood , oranje geel , en zwart . Wat zij nu bedoelen is dat je op een 24 pins connector je niet mag vergissen , en er niet de p4 connector mag bijsteken , want die zijn idd 2*geel , en 2* zwart , en dat zou je mobo opfikken . Dus die blauwe zijn wel goed voor die apparte 4 pins op jouw moederbord ."

Mja ik durfde die blauwe er niet insteken omdat dat er zo mooi opstond dat ik die niet mocht combineren met die 20 pins. Vooral omdat ik eergisteren mijn 1 dag oude Tagan binnen heb moeten doen omdat die kapot was. Lang leve Tones service want ik he onmiddellijk een nieuwe gekregen :applause:

Dit is mijn broer zijn account btw ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan