Archief - Voeding of vga probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

donkey_thong

Legacy Member
Mijn pc blijft af en toe hangen, voor pakweg 10seconden ofzo, freezed alles. Ik weet niet juist wat het is, kan het mijn vga zijn (r9700pro oc'ed maar 9800pro en heeft vga silencer van arctic). of kan het zijn dat mijn voeding (350watt noname) het niet aankan, en daarom soms freezed?
wat er allemaal in mijn pc zit:
- barton 2500+ @ 3200+
- abit nf7
- aerocool ht101 (cpu cooler) met daarop een fan met leds
- dvd lezer
- dvd schrijver
- 1* maxtor 80gb
- 1* maxtor 120gb
- herculles fortissimo geluidskaart
- hercules xps 510 (5.1 soundsetje)

dus wat kan ik dan het beste doen, nieuwe voeding (zoja: welke) of een nieuwe vga (moet onder 300 euro blijven).

mvg

jastas

Legacy Member
lijkt mij eerder een voedingsprobleem (zeker als je zegt een no-name te gebruiken). Wanneer treedt het fenomeen op? Willekeurig of bij opstarten games? Indien dit laatste ben ik er bijna zeker van dat het de voeding is (9800 trekt al gauw zo'n 60W, 2HD's en o'c athlon trekken ook elk hun deel)
Welke voeding je best koopt is een kwestie van smaak en budget, ga voor een deftig merk zoals Antec, Tagan of Zalman (zijn ook redelijk stil) en ga minstens voor 350W. Teveel Watt (500/550W) is echt niet nodig, maar kan geen kwaad natuurlijk

Heb hier 2HD's, 2 DVD's, athlon 2400Xp, 9800se@XT, 512MB ram en 2*120mm fan's (+ extra brol) zonder probleem draaien op Antec 380s (380W dus)

donkey_thong

Legacy Member
is willekeurig.
maar op born2oc.be kreeg ik het volgende te horen:

als ik dat kan trekken met een noname 300W voeding zal het daar al niet aan liggen, en een systeem dat freezed omdat er een 9700pro in zit ken ik ook niet

kdenk dat ge het ergens anders moet gaan zoeken hoor

Exit

Legacy Member
check de spanningen eens dan
drivers/win fouten, hardware, virusscanner, ....

donkey_thong

Legacy Member
exit, ik weet niet zeker wat je bedoelt, maar ik ga er vanuit dat je die voltages van in de bios bedoelt. Deze zijn ongeveer als volgt:
- cpu core voltage: 1.66v
- vcc voltage (+2.5v): 2.81v
- I/O voltage (+3.3v): 3.13v
- +5v: 4.86v
- +12v: 11.79v
- -12v: -12.69v
- -5v: -4.99v
- 3.3v dual voltage: 3.42v
- standby voltage: 4.77v

donkey_thong

Legacy Member
dus het is wss de voeding die er voor zorgt? als ik nu mijn cpu core voltage op 1.5 zet (stressed is die toch 50° met 1.66), kan ik dit dan nog voorkomen?

@ woverke
dan zal ik die vpu recoverer ook ma is uitzetten is zien wat het geeft. Maar als het nu aan de vga zou liggen, wat dan doen? "gewoon" nieuwe vga kopen? of direct ook een zwaardere voeding erbij? (natuurlijk, alle2 is het beste, maar ik hou ook nog graag wat geld aan de kant ;))

Lan

Legacy Member
Lees ik het juist dat je zegt dat de pc freezed gedurende 10s en daarna weer werkt ??

Indat geval ligt het aan uw graka. Een cpu of mobo kan nooit recoveren van een voedingslijn die het plots gedeeltelijk laat afweten. Een VPUrecover kan dit inderdaad veroorzaken zeker omdat je die ook oc'ed.

WolCoM

Legacy Member
Clock uw graka is terug. Had daar vroeger ook last van bij mijn gf2mx wanneer die warm werd na lang gebruik. Geef anders eens uw temps :) ( stressed vooral )

Edit : Temps van GPU , I mean ;)

donkey_thong

Legacy Member
en hoe kan ik die laten weergeven? wat is het op speedfan? en ik denk niet echt dat het van de warmte kan zijn, want er staat een vga silencer op :). Maarja, wie weet. Zeg even hoe ik de temp van men vga kan weergeven.

*edit*ik heb een paar uur geleden die vpu recover uitgevinkt, en hij mijn pc is niet meer blijven hangen. wat kan ik hier dan uit afleiden?
*nieuwe edit* nope, is zojuist weer blijven hangen -_-
mvg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan