Archief - Videokaart upgraden!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rarara150

Legacy Member
Hallo allemaal


Ik heb momenteel een Acer Aspire M5811 (specs zijn HIER te vinden)

Videokaart die er nu in zit: Nvidia GeForce GT320
Videokaart die ik er in wil: MSI R5770-PM2D1G (link)

Mijn vraag is nu, kan mijn voeding deze aan? Van een vriend heb ik gehoord dat ze 550W aanraden maar is 500W ook voldoende?


Groetjes

Pedroo

Legacy Member
jep, voeding volstaat zeker. Nooit luisteren/ kijken naar wat fabrikanten aanraden, zit veel bullshit bij. Zelfs als je huidige voeding een slecht merk is gaat die dat zonder problemen treken. Maar 'k veronderstel dat ze op iets trekt..

mdgf

Legacy Member
Kijk eens naar de sticker op de voeding wat is het merk en de stroom op de 12V rails (lees de sticker en je zult me wel snappen)?

Prefab pc's hebben meestal een heel kleine marge op de voeding, die pc komt toe met zo'n 200W, een echte "500W"(wattage van voedingen is altijd met een heel grote korrel zout te nemen, ze kunnen beweren wat ze willen) voeding erinsteken zou dus dom zijn van acer en dat zullen ze wel niet gedaan hebben.

Voor een 5770 zou je al toekomen met een degelijke 380W ofzo voeding (300W kan zeker ook, maar niet op zo'n wss prutvoeding).

MrKend54l

Legacy Member
Prefab pc's hebben altijd een slechte voeding. Vanaf dat je iets gaat vervangen moet je ook de voeding vervangen.

Pedroo

Legacy Member
een 500 watt voeding van zo'n prefab pc kan sowiezo ne load aan van 300 watt (en da verbruikt da systeem bijlange niet). Dus voeding upgraden is belachelijk in dit geval

rarara150

Legacy Member
iemand die ik ken heeft ook een prefab pc geupgrade van videokaart, en hij heeft dezelfde pc als ik
hij zit nu wel aan zijn piek voor zijn voeding maar het lukt wel

mdgf

Legacy Member
Staat er bij beide (in het tabelletje indien aanwezig) 18A (dus 2x18?)? Ik veronderstel van wel als die 360W max enkel op de 12V rails slaat. Dan is het op papier geen probleem, is het 18A voor beiden samen (2x9A bv) dan is de voeding te zwak.
Laat ik wel nog eens stresseren dat het waardes zijn die zij erop zetten, niet persé de waarheid dus.

Kijk trouwens ook eens of je zo'n stekker hebt, want die is nodig voor de kaart. Een echte 380W voeding (waar 2x18A eerder mee overeenkomt) moet dat zeker hebben.

een 500 watt voeding van zo'n prefab pc kan sowiezo ne load aan van 300 watt (en da verbruikt da systeem bijlange niet). Dus voeding upgraden is belachelijk in dit geval
"Sowieso"? Dat zou ik zeker niet durven zeggen, daarvoor heb ik al te veel dingen gezien op dat vlak (wel niet in prefabs, maar daar zoek ik dan ook nooit achter).

rarara150

Legacy Member
mdgf zei:
Staat er bij beide (in het tabelletje indien aanwezig) 18A (dus 2x18?)? Ik veronderstel van wel als die 360W max enkel op de 12V rails slaat. Dan is het op papier geen probleem, is het 18A voor beiden samen (2x9A bv) dan is de voeding te zwak.
Laat ik wel nog eens stresseren dat het waardes zijn die zij erop zetten, niet persé de waarheid dus.

er staat 2x18A op ja

mijn vriend heeft met dezelfde voeding heeft deze videokaart erin gestoken

Pedroo

Legacy Member
mdgf zei:
"Sowieso"? Dat zou ik zeker niet durven zeggen, daarvoor heb ik al te veel dingen gezien op dat vlak (wel niet in prefabs, maar daar zoek ik dan ook nooit achter).

Ik heb ooit eens een échte rommelvoeding gehad(in mijn 'beginfase'). 15 euro nieuwprijs was die dacht ik. Kon een systeem met een 8800GTX, E6850 @ 3.6 ghz perfecte draaiende houden. Of dat het gezond is voor die voeding en de rest van de onderdelen...

Ze liegen vaak over de loads van PSU's, maar toch macheert het. 't zelfde als ze voor ne GTX260 500W+ aanraden, verbruikt zo'n systeem 'belachelijk' weinig..
Altijd alles met een korreltje zout nemen, das de boodschap :D

mdgf

Legacy Member
Een 5850 verbruikt een slag meer dan een 5770 dus dan kun je het natuurlijk zeker doen.

^das sjans hebben hé, de meeste van zo'n 15€/"500W" voedingen ontploffen letterlijk als ze meer dan 200W moeten leveren, verschillende reviewsites hebben al eens zo'n mini test gedaan met 1 voeding gedaan, steeds met hetzelfde (naar verbrand plastic ruikende :p) resultaat.

Over de efficientie en ripple/noise (stabieler, ook ietwat beter voor de andere onderdelen) gaan we inderdaad maar helemaal zwijgen :D.

Pedroo

Legacy Member
mdgf zei:
^das sjans hebben hé, de meeste van zo'n 15€/"500W" voedingen ontploffen letterlijk als ze meer dan 200W moeten leveren, verschillende reviewsites hebben al eens zo'n mini test gedaan met 1 voeding gedaan, steeds met hetzelfde (naar verbrand plastic ruikende :p) resultaat.

Over de efficientie en ripple/noise (stabieler, ook ietwat beter voor de andere onderdelen) gaan we inderdaad maar helemaal zwijgen :D.

Idd, denk dat het idd ook met chance te maken heeft. Maar uiteindelijk denk ik niet dat acer, hp, of whatever échte pure rommel gaat gebruiken. (niet dat het echt fatsoenlijk zal zijn)..

Idd, over geluid e.d. zwijgen we best dan :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan