Archief - vga cabel van pc naar tv (+audio?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lizzardking

Legacy Member
hey,

ik ben vanplan om eventueel mijn pc aan de tv te sluiten om zo mijn HD MKV files te bekijken.
(Ik heb geen hdmi aansluitung op de pc dus zo kan ik het al niet aansluiten.)

Maar hier heb ik nog enkele vragen rond:
Ondersteund VGA 1080/720P?
En hoe zit het dan met het geluid?
Ik heb een logitech z 5500 surround.

Zijn hier mensen met ervaringen?

Alvast bedankt!! :applause:

Musk

Legacy Member
VGA stuurt alleen beeldsignaal en dit is niet HD (720/1080 dus niet.) Je kan het geluid gewoon via je PC afspelen waar je logitech aanhangt.

mdgf

Legacy Member
dit is niet HD
VGA kan perfect hd signalen doorsturen lijkt me, er zijn ook genoeg full hd monitors met vga aansluitingen, kon ook al in de tijd van de crt's.

Dracozirion

Legacy Member
Ik heb zelf een Full HD scherm op VGA dus inderdaad dat gaat, hoewel er geen geluid zal zijn. Je zal dit gewoon via je PC moeten doen (Z5500).

Mr. Humphries

Legacy Member
VGA is geen HD, aangezien VGA niet digitaal is :).

Je zal inderdaad een HD resolutie voorgeschoteld krijgen, maar dus van een analoog signaal. Officieel tot 756 beeldlijnen dacht ik.

Als je PC aan de tv aansluit, kan je idd gewoon je Z5500 gebruiken. Zet dan wel het geluid van je tv zelf af.

Exit

Legacy Member
of je neemt dvi naar hdmi ...
afhankelijk vand e videokaart zal er audio meegestuurd kunnen worden.

vga zal op de tv ook een audio ingang hebben naast die stekker zodat je geluid kan sturen via aparte kabel

jm188

Legacy Member
gewoon vga kabel naar de tv , en van u geluidskaart een 3,5mm jack(male) naar 3,5 mm jack(male) op de tv gaat meestal (kijk eens aan u tv of die die ingang heeft)

of zoals al gezegd, dvi naar hdmi kabel kopen en u geluid via u z5500 (als ge dan toch dat geluidsysteem hebt, mss beter da gebruiken dan u tv)

jastas

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
VGA is geen HD, aangezien VGA niet digitaal is :).

HD heeft niets met digitaal te maken hoor, is enkel een resolutie afspraak... (1920*1080, High Definition). Wel is zo dat HD materiaal meestal wordt doorgestuurd via een digitaal signaal, om vervorming/onscherpte te vermijden. Ook het HDCP protocol (om kopieren te vermijden) vereist een digitaal signaal.

Ik kan mijn monitor (21" CRT scherm met enkel een vga ingang) zonder probleem een HD resolutie aansturen, maar dit ziet er gewoon niet uit.

Als je tv geen vga ingang heeft, kun je het wel schudden. Enkel een analoge ingang (composiet - gele tulp stekker of s-video) kan dan een oplossing zijn.

Of als je niet gamed, neem dan een goedkoop grafisch kaartje met dvi/hdmi

GEE

Legacy Member
Soms lees je hier toch straffe stoten HD is enkel digitaal :wtf:
Component is evengoed HD net zoals VGA dat is, het is enkel analoog, de resolutie kan zelfs die van fullHD overstijgen.
Eerste Xbox360 was ook enkel analoog HD via component of VGA, HMDI was gewoon nog niet geboren, DVI was aan zijn opmars begonnen.
HD gaat om resolutie, niet om analoog of digitaal, HD tv was zelfs al lang een feit analoog op HD Pal tv's maar de bandbreedte was zo belachelijk hoog dat het gewoon niet haalbaar was, dus het heeft geduurd tot het digitale tijdperk om HD-tv te doen doorbreken maar de techologie was er.
Enige wat wel op til is ... HD van Bluray is gedaan via niet digitale signalen vanaf dit jaar al :( alles wat nu nog van de band zal rollen moet aan deze nieuwe wetgeving voldoen (zelfs de PS3 moet er aan geloven in de nieuwe modellen omdat hij en BR speler heeft).
Dit is puur om kopieren tegen te gaan (alsof dit het gaat stoppen maar soit).

iTrader9

Legacy Member
Musk zei:
VGA stuurt alleen beeldsignaal en dit is niet HD (720/1080 dus niet.) Je kan het geluid gewoon via je PC afspelen waar je logitech aanhangt.

Mr. Humphries zei:
VGA is geen HD, aangezien VGA niet digitaal is :).

Je zal inderdaad een HD resolutie voorgeschoteld krijgen, maar dus van een analoog signaal. Officieel tot 756 beeldlijnen dacht ik.

Als je PC aan de tv aansluit, kan je idd gewoon je Z5500 gebruiken. Zet dan wel het geluid van je tv zelf af.


Dit forum heeft dringend een /facepalm smiley nodig
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan