De Catalyst 4.9 / 4.10 drivers zonder control center (control center werkt met Microsoft Framework 1.1 en geeft bij veel Radeon bezitters niks dan conflicten).
Alvorens je een ATi kaart in je pc plaatst...
Download de drivers, zet ze op je bureaublad.
Verwijder via software (in configuratiescherm) je bestaande nVidia Detonator/Forceware stuurprogramma's en andere tweaktools indien aanwezig op je pc die voor een beeldkaart bedoeld zijn, deze geven na een herstart conflicten !!!!
Sluit pc af.
Ontkoppel de stroom en de vga kabel, als het nodig is trek je de rest ook uit, w8 een paar min alvorens je je kast opent (na het uitzetten is er nog spanning in de pc zelf)
Doe je case open, aard je zelf en verwijder de kaart en steek de nieuwe Radeon in je pc.
Sluit de voedingskabel voor de fan van je kaart op een vrije voedingsconnector op je voeding, of gebruik het aftapstuk dat bij je kaart geleverd is om een bestaande stekker af te tappen.
Sluit nu je case.
Sluit nu alles aan, steek de stroom in.
Zet scherm aan, zo ook je pc.
In windows laat je windows gewoon doen en w8 je tot je pc is uitgeladen (het dedecteen van nieuwe hardware).
Als Windows vraagt voor stuurprogramma's, installeer dan primair VGA Adapter of annuleer dit als windows de drivers niet vindt (hangt van pc tot pc af).
in ieder geval laat windows niet zoeken op windows update maar installeer beter handmatig (door setup te starten) de catalyst 4.9/4.10 die je gedownload hebt.
Moest directx 9c nog niet op je pc staan raad ik aan dit eerst te doen alvorens de Catalyst 4.9/4.10 op je pc los te laten.
Omdat je bestaande directx nog is geconfigureerd voor nVidia hardware.