Archief - Vertex 3 installatie windows 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hiroi

Legacy Member
Ik heb mij net een nieuwe ssd vertex 3 120 gig gekocht. Ik ben bezig met de installatie van windows hierop. Maar het lukt mij niet

In mijn bios zie ik mijn schijf
de bios stat op achi
als ik boot gaat alles goed
de installatie wordt gestart, op het moment ik mijn installatie start (je zit zo de konende bewerkingen)
dan staat erbij windows kopieren praktisch direct een vinkje
maar bij windows uitpakken loopt het telkens mis, het duurt heel lang opeens komt er 1procent en dan komt erop kan de kbenodigde bestanden niet uitpakken

--> mijn bios staat ondertussen op de laatste firmware versie
--> ik heb al met een installatie cd geprobeert te installeern en met een usb stick --> steed hetzelfde
--> mijn schijg is aangesloten op 6gb aansluiting en niet de marvel aansluiting.
--> ik heb ook al eens tijdens de installatie geformateerd en nieuwe partities aangemaakt maar niks dat betering geeft.

ik ben bijna ten einde raad, kan iemand mij helpen?

Exit

Legacy Member
hdd, ram of cd/dvd probleem
hang ze eens aan de andere controller als test

hdd eens testen op een andere pc/os

tijd geleden ook problemen gehad op een pc met installatie vista/7
nieuwe HDD (geen SSD) => 5%, 30%, ... steeds error => hdd test => defect en gaan omruilen
ze eens aansluiten en test prog (voor SSD dan) proberen

Hiroi

Legacy Member
ik heb na de updqte vergeten mijn cmos te resetten, ik denk dat het daar aan lag want nu is het gelukt.


Welk programma kan je gebruiken om je ssd te testen?

wieda

Legacy Member
OCZToolbox_v2.36

Testen?
Doe je als met een gewone schijf. :eek:


Edit: HDTune 2.55, is best te doen.

Hiroi

Legacy Member
volgens mij die ik toch iets serieus verkeerd. wanneer ik na mijn install een driver van mij graka installeer dan gaat dit niet zegt hij dat de disk corrupt is.
Ik probeerde en herinstall van mijn windozs mar terug zonder succes ophet moment hij wil de bestanden kopiern zegt hij kan de disk niet formateren wat ik zel zie is

schiijf 0 partitie 1 100mb
schijf 0 partitie 2 114gb

wat ik soms zie staan na dit is systeem of primary wat wil dit juist allemaal zeggen? of hoe moet dit eruit zijn om een clean install te doen?
ik heb ondertussen ook eens geprobeerd met andere hd dan heb juist hetzelfde probleem. \Kan iemand mij hierbij helpen want het begint serieus mijn voeten uit te hangen
install is een usb stick geen dvd

Hiroi

Legacy Member
ik denk dat ik het gevonden heb, ik had nog 3 x 2 gb 1600mhz ram liggen, en 3 x 2gb 1333mhz ram laten liggen, maar ik heb de indruk dat hij dar niet mee overweg kan, ik dacht dat wanneer ipv 3 laten maar 2 gebruiken en de verschillende snelheiden dan gebruikt hij het laagste

nu zit er enkel 2 x 2gb 1600 ram in en hij is vertrokken, kan dit een probleem geven nogthans ondersteund het moederbord beide

smoke2007

Legacy Member
zo'n miserie die schijf. OCZ forum staat er vol van en heb op werk er ook eentje. De ene blue screen of death na de andere. Nacht laten aanstaan , 's morgends blue screen. Soms gewoon aan het surfen , lockup , blue screen , reboot , schijf niet meer gevonden, moet je coldboot doen.

Iedereen heeft dezelfed symptomen op hun fora.

Ook tijdens installere nvan win 7 op SDD , zorgen dat alles unallocated space is en dat uw SDD enige HD is die verbonden is op moment van installatie.

Ik weet dat je al usb en cd hebt geprobeerd, maar probeer eens een andere iso van win 7 ipv altijd dezelfde.

Toch raad ik die schijf af, ik ben al 5 dagen aan het sukkelen, het kan zijn dat het nu eindelijk in orde is, maar heb nog niet lang genoeg gehad om te testen sinds ik firmware geflashed heb naar 2.09. Hij was geleverd met 2.06 die alle problemen veroorzaakte, mensen die nog 2.02 hadden leken geen problemen te hebben.

Hiroi

Legacy Member
verlopig draait alles goed hier ook tijdens het installeren enzo alles ok

maccie

Legacy Member
Ik heb mijn Vertex 3 SSD nu sinds vorige week donderdag, en pc heeft continu gedraaid zonder problemen. Er was in het begin wel een probleem dat mijn Windows continu vastliep voor geen reden, maar dit is blijkbaar een gekend probleem dat opgelost kon worden door hotswap te enablen op de SATA controller/poort waarop de SSD is gekoppeld.

Het was een gok om voor de vertex3 te gaan, maar ik heb sjans gehad :niceone:

maccie

Legacy Member
Hiroi zei:
ik draai nu toch ook al een dag of 5 erop zonder problemen

Sgoed hé :niceone:
Weet je wel iets meer ivm het onderhoud ofzo van SSD's, aangezien ze kunnen degraden na verloop van tijd. Heb hier zelf nog niet dieper op in gekeken ... kan niet klagen ivm de snelheden tot nu toe maar wil ze ook zo goed mogelijk behouden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan