Archief - Upgrade naar SSD ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Elosopardo

Legacy Member
Ik heb een paar vraagjes over een upgrade naar een ssd schijf.
Is de prestatiewinst het geld waard ?
Ben ik verplicht om windows te herinstalleren na de upgrade of kan ik op een of andere manier mijn windowsbestanden van de HDD naar de SSD zetten ?
Hoe zit het met de levensduur en betrouwbaarheid van die dingen tov een HDD ?

mvg
Wouter

Extrizyo

Legacy Member
beste, over de ssd's

het is wel de moeite want je ondervind toch wel een flinke prestatiewinst.
Om te antwoorden op je 2 de vraag. het is beter als je een ssd koopt om een clean windows instal tedoen, geen upgrade. + Installeer alle programma's die je veel gebruikt ook op de ssd.
De levensduur is hoger dan van HDD maar opgepast ! je mag ssd's niet formatteren , dat kan de levensduur naar beneden halen.
Betrouwbaarheid is zeer hoog , ze zijn stiller en zuiniger dus :)

Ik moet zeggen heb overlaatst ook upgraded naar een SSD en ben er zeer content van.

hopelijk weet je nu al wa meer wat je wil weten

mvg

Elosopardo

Legacy Member
Darkrai61 zei:
beste, over de ssd's

het is wel de moeite want je ondervind toch wel een flinke prestatiewinst.
Om te antwoorden op je 2 de vraag. het is beter als je een ssd koopt om een clean windows instal tedoen, geen upgrade. + Installeer alle programma's die je veel gebruikt ook op de ssd.
De levensduur is hoger dan van HDD maar opgepast ! je mag ssd's niet formatteren , dat kan de levensduur naar beneden halen.
Betrouwbaarheid is zeer hoog , ze zijn stiller en zuiniger dus :)

Ik moet zeggen heb overlaatst ook upgraded naar een SSD en ben er zeer content van.

hopelijk weet je nu al wa meer wat je wil weten

mvg

Ok bedankt voor de info :)
Het probleem is dat wanneer ik een clean install moet doen, ik een manier moet vinden om mijn office 2010 opnieuw te kunnen activeren. Ik heb namelijk zo'n versie die ik heb gekocht op ma3d, die je maar 1 keer mag activeren. Ik weet niet hoe het met de activatie van windows 7 zit, gaat dat wel meerdere keren ?

Extrizyo

Legacy Member
wouter5 zei:
Ok bedankt voor de info :)
Het probleem is dat wanneer ik een clean install moet doen, ik een manier moet vinden om mijn office 2010 opnieuw te kunnen activeren. Ik heb namelijk zo'n versie die ik heb gekocht op ma3d, die je maar 1 keer mag activeren. Ik weet niet hoe het met de activatie van windows 7 zit, gaat dat wel meerdere keren ?

ja als je de originele cd van windows hebt kan je dat zoveel keer opnieuw installen als je wil :) dus daar heb je geen probleem, maar van die office daar ben ik nu ook nie zeker van , best eens kijken op de site en vragen als dat kan ofniet

krisse5844

Legacy Member
Darkrai61 zei:
beste, over de ssd's

het is wel de moeite want je ondervind toch wel een flinke prestatiewinst.
Om te antwoorden op je 2 de vraag. het is beter als je een ssd koopt om een clean windows instal tedoen, geen upgrade. + Installeer alle programma's die je veel gebruikt ook op de ssd.
De levensduur is hoger dan van HDD maar opgepast ! je mag ssd's niet defragmenteren , dat kan de levensduur naar beneden halen.
Betrouwbaarheid is zeer hoog , ze zijn stiller en zuiniger dus :)

Ik moet zeggen heb overlaatst ook upgraded naar een SSD en ben er zeer content van.

hopelijk weet je nu al wa meer wat je wil weten

mvg

*Fixed*

Vorda

Legacy Member
Jij hebt ook gelijk, maar een low lvl format mag je inderdaad ook niet doen.

Yank

Legacy Member
Darkrai61 zei:
beste, over de ssd's

het is wel de moeite want je ondervind toch wel een flinke prestatiewinst.
Om te antwoorden op je 2 de vraag. het is beter als je een ssd koopt om een clean windows instal tedoen, geen upgrade. + Installeer alle programma's die je veel gebruikt ook op de ssd.
De levensduur is hoger dan van HDD maar opgepast ! je mag ssd's niet formatteren , dat kan de levensduur naar beneden halen.
Betrouwbaarheid is zeer hoog , ze zijn stiller en zuiniger dus :)

Ik moet zeggen heb overlaatst ook upgraded naar een SSD en ben er zeer content van.

hopelijk weet je nu al wa meer wat je wil weten

mvg
levensduur is zeker niet bepaald hoger, bij de huidige SSD's met MLC-geheugen (wat de meesten kopen aangezien SLC een pak duurder is) is het aantal keer dat je de cellen kunt herbeschreven relatief beperkt (rond de 10000 keer). Dat is natuurlijk nog altijd een behoorlijk aantal, de meeste mensen komen daar niet aan in 10 jaar, maar voor servers die constant iets moeten schrijven (bvb logs) zou dat wel een probleem kunnen vormen.
voordeel is natuurlijk dat een SSD geen bewegende delen heeft, dus daardoor kan je schijf niet kapot gaan, maar de elektronica kan het natuurlijk ook laten afweten.

Céderieck

Legacy Member
ik heb 2 ssd in raid 0 staan 2vertex 2 van ocz 60 gb en dit is zeker het geld waard game's windows alles is gewoon sneller (:

hier is een screen van de snelheden die ik haal

Ocz Vertex 2 Raid 0

Dr.White widow

Legacy Member
Mmmh Céderieck de write voor uw Vertex 2 in raid is wel behoorlijk laag.

Ik heb de Vertex 2 van 90 gb en Read/Write is 255MB

Céderieck

Legacy Member
Dr.White widow zei:
Mmmh Céderieck de write voor uw Vertex 2 in raid is wel behoorlijk laag.

Ik heb de Vertex 2 van 90 gb en Read/Write is 255MB

als ik googel naar andere mensen in Raid 0 dan ziek ongeveer zelfde maar vroeg mij ook al af wat dit kon zijn maar weet et niet aan de Raid controller zal er niet liggen denk dus als jij het antwoord weet zou leuk zijn (:

Elosopardo

Legacy Member
Yank zei:
levensduur is zeker niet bepaald hoger, bij de huidige SSD's met MLC-geheugen (wat de meesten kopen aangezien SLC een pak duurder is) is het aantal keer dat je de cellen kunt herbeschreven relatief beperkt (rond de 10000 keer). Dat is natuurlijk nog altijd een behoorlijk aantal, de meeste mensen komen daar niet aan in 10 jaar, maar voor servers die constant iets moeten schrijven (bvb logs) zou dat wel een probleem kunnen vormen.
voordeel is natuurlijk dat een SSD geen bewegende delen heeft, dus daardoor kan je schijf niet kapot gaan, maar de elektronica kan het natuurlijk ook laten afweten.

Dus een gewone thuisgebruiker als ik, komt daar wel eventjes mee toe :) En wat moet ik me daar dan bij voorstellen zo'n 5 à 6 jaar ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan