Archief - tv-out zwart-wit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Slayerbe

Legacy Member
kheb vandaag mijn 6800le toegekregen :) dit was wel zonder kabels enzo
bon ja khad hier nog een kabeltje liggen van mijn oude mx440 om op de tv-out te steken
tot zover werkt alles goed ik stel alles in zoals dat bij mij mx440 vroeger ook was en ik graak alleen maar tot grijs beeld

kaart: aopen 6800le rev2
tv: tamelijke oude al maar kleur heeft altijd goed gewerkt
en ik gebruikte dus de composiet die op een scart ingang vd tv zat

wa is hier verkeerd ben er 99% van da mijn instellinge allemaal just staan ze dus hulp is welkom :)

Shenron

Legacy Member
uw tv moet svhs signaal ondersteunen om kleur te hebben, wat bij oudere tv vaak niet het geval is

Je mag dan wel je svhs kabel aansluite op een scart adapter, het signaal blijft S-vhs, maar dan via de scart

Exit

Legacy Member
"en ik gebruikte dus de composiet die op een scart ingang vd tv zat"
gele stekker met 1 pin right?

Dan is da dus GEEEN s-video en zou die kleur meoten geven ...

Slayerbe

Legacy Member
aan mijn bekabeling is er niks mis in alle geval tmoet aan de software liggen da kan bijna ni anders
tsta nochtans ingesteld op pal B en composiet ma hij wilt volgens mij gewoon ni op composiet ofzo gaan kzal is naar ne winkel gaan en ander overgangstukske halen da kabelke heeft al wa afgezien :p

Slayerbe

Legacy Member
zou het helpen moest ik mijn signaal aansluite op ne video en dan via het kanaal van diene video gaan? of is da dan nog altij hetzelfde

Shenron

Legacy Member
Van Ati Site

http://www.ati.com/support/infobase/4614.html

maw wat ik al probeerde uit te leggen: dood normale scart blokjes zenden het s-video signaal VIA de scart naar TV. Het blijft een s-video signaal, maar het wordt langs andere ingang naar tv gezonden. En als je een oudere tv hebt, dan kan die geen s-video aan => enkel zwart wit

2 oplossingen:

Gebruik TV die wel S-video aan kan, en dan zal de identiek zelfde opstelling wel kleuren geven.

Koop een scart adapter, die zet het s video signaal OM. dat is dus iets anders dan een normaal blokje

Ik heb zelf 2 tv's thuis. Een oude panasonic die geen s-video aan kan, en dus Z/W beeld geeft. En nieuwere TV die wel kleur geeft met identiek zelfde PC en kabels

Dus het ligt dus niet altijd aan de software

spectrious

Legacy Member
ik denk dak weet waar dat aan ligt (is in elk geval zo met playstation enal). Oudere TV's hebben een lagere hertz. (50 & 60) ge hebt er een verscil in, met Amerikaanse en europese TV's.

Slayerbe

Legacy Member
euhm ja wa zitte bezig over s-video kzeg u toch just dat in mijn opties ingesteld staat op composiet

mja soit kan misschien zijn omdak van ati naar nvida kaart ben gegaan kzal is windows op ander schijf zette en is teste ofdat dan wel meezit

pina

Legacy Member
hang er es nen andere tv aan en ge weet direct waar het wel en niet aan kan liggen

Slayerbe

Legacy Member
ja se ik em hier tv's genoeg staan probleem is da ze allemaal ouder as 7jaar ofzo zijn
kem hier nog geen enkele recente tv zien staan me s-video dusja
(mij pa was repareerde vroeger tv's)

Exit

Legacy Member
gebruikt ge nu s-video of composiet kabel?
kabel met 4 kleine pinnekes of met een grote centrale pin?

drivers nvidia uninstalled als ge naar ati ging?

Slayerbe

Legacy Member
euhm ja mense leert is leze

kben dus van ati naar nvidia gegaan hé alé eigelijk van nvidia naar nvidia
nadat mijn 9700pro verkocht was heb ik nog ff verdergesukkeld met een oude mx440, daar werkte de tv-out wel goed
dan die 6800le geinstalleerd, drivers opnieuw geinstalleerd en twas van da

en ik gebruik COMPOSIET uitgang aléja, tv-out uitgang is s-video ma via kabelke wordt da omgezet naar composiet en da sta in mijn drivers ook ingesteld voor composiet uitgang

nu duidelijk?

Exit

Legacy Member
kabelke dat het omzet ... hmmm da gaat dus nie helpen om er kleur te krijgen, ge gaat effectief moeten vertrekken van de kaart met composiet kabel.
kan er op kaart enkel s-video uitgang?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan