Archief - Tv op mijn pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

saschah

Legacy Member
Hey,

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht. maar nu zou ik er graag tv op kunnen kijken, en films op nemen en zo.

maar er ligt dus geen kabel in mijn kamer. dus vroeg ik me af of jullie me zouden kunnen helpen met een oplossing?

grtz

Extrizyo

Legacy Member
Kijken als je pc een tv kaart heeft, zoniet zal je 1 moeten aanschaffen

Nielsvds

Legacy Member
Of een dvb-t usb decoder aanschaffen. Maar hier ben je wel beperkt in het aantal vrij te ontvangen zenders.

GTXpower

Legacy Member
Telenet/Belgacom waren toch 'bezig' met TV via internet te laten streamen met een login? Had ik mij laten wijsmaken.

saschah

Legacy Member
@Darkrai61: Ja maar wat voor een, ik ken er eigelijk egt nieks van
@Nielsvds: Dus, wss beter niet doen, want ik heb liefst een groot aanbod aan zenders(toch zeker de gene die ik thuis op mijn tv kan kijken
@GTXpower: interesant, ^^

Dastardly

Legacy Member
zonder kabel ben je ook niks met een tv tuner in je pc.

om een deftig aantal posten te kunnen ontvangen ga je hoe dan ook een kabel moeten trekken tot aan je pc. die "gratis" posten beperkt zicht to één + canvas en zo wat van die franse en nederlandse brol die niemand wil zien.

Exit

Legacy Member
dvb-t = 4 zenders +- (ketnet/canvas, een, een+ en ketnet/canvas+)

analoge tv = tv kaart = tv kabel aansluiting nodig.


belgacom = iptv = kan dus ook op pc
telenet => yelo => streaming via internet = TELT wel mee op de telemeter!!

stageline

Legacy Member
saschah zei:
Hey,

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht. maar nu zou ik er graag tv op kunnen kijken, en films op nemen en zo.

maar er ligt dus geen kabel in mijn kamer. dus vroeg ik me af of jullie me zouden kunnen helpen met een oplossing?

grtz

Koopt u ne slingbox pro HD.
Dat van opnemen das een ander verhaal, daar heb ik geen ervaring mee hoe dat kan of in z'n werk gaat.
Maar wil je tv kijken op je pc/laptop/iphone/android toestel/blackberry enz...Slingboxke kopen als je er het geld voor hebt.
Niks beters dan dat zenne en dienen telenet yelo is mooi maar kan er niet aan tippen aan een slingbox pro HD.
Kijk maar eens op youtube en typ maar eens slingbox pro HD in.
Wrkt via EDGE,3G,wifi.

GTXpower

Legacy Member
Exit zei:
dvb-t = 4 zenders +- (ketnet/canvas, een, een+ en ketnet/canvas+)

analoge tv = tv kaart = tv kabel aansluiting nodig.


belgacom = iptv = kan dus ook op pc
telenet => yelo => streaming via internet = TELT wel mee op de telemeter!!

hmz :p Kben is benieuwd wanneer diene Live tv ga marcheren. Zou wel vet zijn.. (Yelo)
& telemeter is toch afgeschaft dachtek? Kheb gene meter nemeer.. Ma kweet niet of het bij alle abbo's zo is bij telenet.

saschah

Legacy Member
Dus als ik het goed begrijp, werkt zonne slingbox gelijk ne digibox of zo, enkel moe e der gen abonement op betale?

grtz

saschah

Legacy Member
Ja oke, maar om een of andere reden hebben wij thuis Digitale tv van telenet en internet van belgacom, Voor yelo heb je beide van telenet nodig, Niet?

saschah

Legacy Member
Ja nu kan ik via yelo mijn digicorder programeren en tg-gids bekijken maar meer niet he

ShPonGle

Legacy Member
ik gebruik hiervoor de streaming functie van chris TV pro, werkt super op alle pc's in m'n netwerk. je hebt sowieso een kabelaansluiting nodig, een pc met tv-tuner die eraan hangt en waar chris tv versie 5.5 (rond de 50 euro dacht ik) op staat, en natuurlijk moet je ook heel wat configgen.

saschah

Legacy Member
Ja maar dan heb ik nog steeds die verdomde kabelaansluiting nodig he? , daar zit het probleem. misschien moet ik toch maar eens met de papa praten over kabeltje trekken via de zolder of zo

GTXpower

Legacy Member
saschah zei:
Ja nu kan ik via yelo mijn digicorder programeren en tg-gids bekijken maar meer niet he

snog ni geactiveerd, via computer tv kijken enz. Sta toch op de site: binnekort

saschah

Legacy Member
Wel ja, maar op de site sta ook dat je voor tv te kunnen kijken, je voor zowel internet als Digitale tv bij telenet moet zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan