Archief - tv-kabel doortrekken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dea

Legacy Member
goedemiddag

onze tv kabel zou naar boven moeten, maar er is een klein probleemke.
de plaats waar de distributie nu binnenkomt is ongelooflijk ver van de plaats verwijderd waar ze zou moeten komen (1 verdieping + andere kant).

de papa wilt niet in zijn plafond boren, want dan stort het huis ineen :ironic:

verslechtert u beeldkwaliteit naarmate uwe kabel langer wordt? en zijn er andere oplossingen als kabel doortrekken, geen dure, tmag nie veel kosten.

InThaHouse

Legacy Member
ik mocht ook niet doort plafond :-( .Ik heb dus gewoon die kabel van de tv mee door de buis getrokken van den telefoon naar boven. En ik denk dat ge van lengte alleen last gaat hebben als da langer is dan 40 meter.
Ja kan altijd draadloos gaan, maar daar heb ik geen ervaring mee en kost ook meer

$anka

Legacy Member
als uw beeldkwaliteit te slecht word, kunde er altijd nen signaal versterker tussen steken. want per tv dat ge er aan hangt gaat uw sterkte van uw signaal naar beneden.

Exit

Legacy Member
tv kabel (om tv te zien of internet(telenet)?) mag vrij lang zijn, maakt niet uit, inderdaad versterken als het nodig moest zijn

draadloos gaat NIET als het over tv signalen gaat, dan bedoel ik de signalen die binnen komen op de kabel, van ne video of tv output gaat wel draadloos (1zender tegelijk)

BraveHeart

Legacy Member
dea zei:
goedemiddag

onze tv kabel zou naar boven moeten, maar er is een klein probleemke.
de plaats waar de distributie nu binnenkomt is ongelooflijk ver van de plaats verwijderd waar ze zou moeten komen (1 verdieping + andere kant).

de papa wilt niet in zijn plafond boren, want dan stort het huis ineen :ironic:

verslechtert u beeldkwaliteit naarmate uwe kabel langer wordt? en zijn er andere oplossingen als kabel doortrekken, geen dure, tmag nie veel kosten.

Vanaf 8 a 10 meter is het raadzaam een versterker te plaatsen.
Hangt van woning tot woning hoe sterk het distributiesignaal is per woonst de totale afstand alvorens het signaal in kwaliteit en sterkte afzwakt in meter.

Raadzaam is om afgeschermde (shielded) coax te leggen, ik kan het niet genoeg herhalen, hoe belangrijk het is dat uw coax afgeschermd is (shielded).
;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan