ImpulseEEE
Legacy Member
Ik ga proberen alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen en ik hoop dat iemand mij eindelijk kan helpen.
Huidige setup:
Intel C2D Q9550 oc'ed naar 3.5 al 3 jaar stabiel met Scythe mugen 2
Asus Maximus 2 Formula
2 x Corsair 2GB 800mhz
Sapphire HD4870 512 MB kloksnelheden 750/900 met xigmatek cooler die de kaart mooi onder de 30 graden houd en stressed onder de 55
Alles al 2 jaar voorzien van een be quiet dark power pro 650 voeding
Alles al meer dan 2 jaar mooi gekoeld in een antec P182 kast
(Eergisteren)
- Grafische kaart overclocked naar 790/1100
- na +- 15 minuten krijg ik allemaal groene pixels op mijn scherm
- ik had direct door da het door de oc was en dat hij aan het overheaten was dus heb ik de pc meteen uitgezet.
- bij de reboot heb ik geen groene pixels, ni in de bios of ni bij het opstarten, wel bij het opstarten van windows 7, dus zo bij die vlag van windows en dan bij het inloggen blijft de pc al heel de tijd hangen.
- pc blijft dan heel te tijd hangen en om de 5 seconden krijg ik de melding van beeldstuurprogramma werkt niet meer en is hersteld.
- besloot dan maar pc te laten rusten.
(Gisteren)
- Smorgens de pc opgezet en hij werkte meteen, kheb dan meteen mijn grafische kaart underclocked naar 450/700 en alles leek te werken heb game opgezet en ging een tijdje.
- game laten aanstaan terwijl ik ging fitnessen en daarna hing hij weer helemaal vast met ook allemaal groene pixels op het scherm.
-gereboot en nx werkte dus weer laten rusten. weeral groen pixels in de startschermen en welkomschermen van w7 en weer beeldschermprogramma werk niet meer ....
-dan laten rusten tot 23u, toen werkte hij weer helemaal wel, dus alle drives verwijderd en de laatste nieuwe erop gezet/
-gegamed tot 4u smorgerns en alles heeft perfect gewerkt. zeer intensief spel gespeeld dus kaart heeft wel degelijk warm gehad.
Dus ik dacht , alles opgelost
(vandaag)
- smiddags pc opgezet en alles werkte weer voor een tijdje, tot ik BOSD kreeg.
- toen heb ik eens gedacht voor zonder drivers te proberen, dus na een hoop bosd's en de pc die heel de tijd bleef hangen heb ik ze uninstalled gekregen. maar nog steeds de pixels en het blijven hangen.
- nu daarnet weer dik 6a7 uren aan een stuk gespeeld en de temperaturen zijn altijd perfect geweest en alles heeft perfect gewerkt.
- ik dacht ik ga eens rebooten om te zien of het nu eindelijk gedaan is., alles werkte ik dacht EINDELIJK het lag aan de drivers en zonder drivers werkte het perfect .en toen kreeg ik ook weer groene pixels en alles bleef hangen en terwijl ik geen drivers heb kreeg ik wel nog heel de tijd da mijn stuurprogramma niet meer werkt (ma da is dus ni installed
)
Ik zit er nx bij in een nieuwe grafische kaart te kopen maar ik wil heel zeker zijn da het daarnaa ligt
denken jullie dat het aan de grafische kaart ligt ? of kunnen het nog andere dingen ook kunnen zijn ? kwil echt weten waaraan da ligt.
alle suggesties zijn welkom ...
Huidige setup:
Intel C2D Q9550 oc'ed naar 3.5 al 3 jaar stabiel met Scythe mugen 2
Asus Maximus 2 Formula
2 x Corsair 2GB 800mhz
Sapphire HD4870 512 MB kloksnelheden 750/900 met xigmatek cooler die de kaart mooi onder de 30 graden houd en stressed onder de 55
Alles al 2 jaar voorzien van een be quiet dark power pro 650 voeding
Alles al meer dan 2 jaar mooi gekoeld in een antec P182 kast
(Eergisteren)
- Grafische kaart overclocked naar 790/1100
- na +- 15 minuten krijg ik allemaal groene pixels op mijn scherm
- ik had direct door da het door de oc was en dat hij aan het overheaten was dus heb ik de pc meteen uitgezet.
- bij de reboot heb ik geen groene pixels, ni in de bios of ni bij het opstarten, wel bij het opstarten van windows 7, dus zo bij die vlag van windows en dan bij het inloggen blijft de pc al heel de tijd hangen.
- pc blijft dan heel te tijd hangen en om de 5 seconden krijg ik de melding van beeldstuurprogramma werkt niet meer en is hersteld.
- besloot dan maar pc te laten rusten.
(Gisteren)
- Smorgens de pc opgezet en hij werkte meteen, kheb dan meteen mijn grafische kaart underclocked naar 450/700 en alles leek te werken heb game opgezet en ging een tijdje.
- game laten aanstaan terwijl ik ging fitnessen en daarna hing hij weer helemaal vast met ook allemaal groene pixels op het scherm.
-gereboot en nx werkte dus weer laten rusten. weeral groen pixels in de startschermen en welkomschermen van w7 en weer beeldschermprogramma werk niet meer ....
-dan laten rusten tot 23u, toen werkte hij weer helemaal wel, dus alle drives verwijderd en de laatste nieuwe erop gezet/
-gegamed tot 4u smorgerns en alles heeft perfect gewerkt. zeer intensief spel gespeeld dus kaart heeft wel degelijk warm gehad.
Dus ik dacht , alles opgelost

(vandaag)
- smiddags pc opgezet en alles werkte weer voor een tijdje, tot ik BOSD kreeg.
- toen heb ik eens gedacht voor zonder drivers te proberen, dus na een hoop bosd's en de pc die heel de tijd bleef hangen heb ik ze uninstalled gekregen. maar nog steeds de pixels en het blijven hangen.
- nu daarnet weer dik 6a7 uren aan een stuk gespeeld en de temperaturen zijn altijd perfect geweest en alles heeft perfect gewerkt.
- ik dacht ik ga eens rebooten om te zien of het nu eindelijk gedaan is., alles werkte ik dacht EINDELIJK het lag aan de drivers en zonder drivers werkte het perfect .en toen kreeg ik ook weer groene pixels en alles bleef hangen en terwijl ik geen drivers heb kreeg ik wel nog heel de tijd da mijn stuurprogramma niet meer werkt (ma da is dus ni installed
)Ik zit er nx bij in een nieuwe grafische kaart te kopen maar ik wil heel zeker zijn da het daarnaa ligt
denken jullie dat het aan de grafische kaart ligt ? of kunnen het nog andere dingen ook kunnen zijn ? kwil echt weten waaraan da ligt.
alle suggesties zijn welkom ...