Archief - Temps hoog met Wc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GhO$tF@cE

Legacy Member
Yow ik heb nen Asetek Waterchill gekocht en geinstalleerd maar temps worden bij normale kamertemp 20 °c redelijk hoog.
CPU: als HL2 aant spele ben 38°c
gewoon internetten en msn'n 30- 35°c
Ik heb volgende richting alles aangesloten
Pomp->Radiator->CPUBlok->Reservoir->Pomp

Systeem:
NF7-s
Amd Athlon XP 2800+ Mobile (standaard)
Corsair 1024DDr PC 3200 (type weet ikke ni just moe is opzoeken)

Advies: Laat maar komen Grietje
Thx

Massman

Legacy Member
geen idee of het zal helpen, maar probeer eens rad -> res -> pomp -> CPU -> rad

walvis

Legacy Member
tja die temps zijn niet superlaag ma ook niet te klagen.
wa er wel kan zijn is da u koelpasta niet goed is aangebracht en da ge daardoor slechte koeling hebt.

GhO$tF@cE

Legacy Member
mja gewoon op core een beeke doen en me bankkaart opestrijken
alle ma hoe kouder het in men kamer is hoe lager en meer fans steken helpt ni :confused:

SkateDivision

Legacy Member
GhO$tF@cE zei:
mja gewoon op core een beeke doen en me bankkaart opestrijken
alle ma hoe kouder het in men kamer is hoe lager en meer fans steken helpt ni :confused:
logisch, ge kunt met een gewone wc nooit lager als kamertemperatuur gaan, en die temps zijn zo slecht nog nie hoor :)

=*Axis*=

Legacy Member
wat is dat toch maar met het klagen over temps????
het kan ook zijn dat er een (grote) afwijking is op de uitlezing van de temps!
kheb hier moederborden gehad die idle 36° gaven met lucht, en anderen 49° gaven op lucht, en dan weer eentje die 42° gaf. allemaal zelfde proc en verschillende keren gemonteerd om zeker te zijn.
zolang uw temps met wc niet boven de 50° komen zit je veilig!

Cranox

Legacy Member
GhO$tF@cE zei:
mja gewoon op core een beeke doen en me bankkaart opestrijken
alle ma hoe kouder het in men kamer is hoe lager en meer fans steken helpt ni :confused:
38 stressed valt goed mee hoor

xpr·k

Legacy Member
Cranox zei:
38 stressed valt goed mee hoor

hl2 != full load
Geen oc
H20

Ik haal 38° (dezer dagen alst wa frisser is) max met prime95 max heat test met men slk947u (wel ductmod maar da scheelt 0.5 a 1°).

225x10.5 @ 1.775Vcore (of 1.75 niet zeker)

Maar ja temps vergelijken tussen verschillende hardware is nutteloos , zelfs een simpele BIOSflash kan 5° schelen (uitlezing , niet effectief) . Hij moet gewoon zen temps nu met H20 vergelijken met wat hij vroeger op lucht deed en als hij al goede luchtkoeling had (ala slk947u of beter) niet extreem veel verbetering verwachten van een simpel asetek setje .
Hij kan ook al eens verschillende remounts proberen , ik lees graag de reviews op procooling en die gast heeft bij zen waterblokkenreviews altijd een delta °c grafje tussen 5 mounts . Ik meen mij te herinneren er ooit een verschil van 2° graden tussen de beste en slechtste mount gezien te hebben op een blok . Die gast weet wat ie doet en als dit meneer zen eerste setup is kan het goed zijn dat er ergens toch iets niet 100% zit . Je moet voor die dingen wat feeling krijgen en dat gaat alleen door het veel te doen .

GhO$tF@cE

Legacy Member
Alle zo te horen heb ik ni te klagen :)
Alvast bedankt me dezen info :niceone:
btw ikke zen nogal nuub op overclockingsvlak en zou graag ewa beginnen iemand handige tips ??

Blackend

Legacy Member
Mijn WC loopt warmer ze (ma who cares :))

Radiator met Papst 120MM @ 65% snelheid
(op aquacomputer set)

Idle 44°
Stressed 50° (en dan gaat papst 100% draaien en zakt het terug)

Tis nen 2500+ @ 2310 Mhz (dus 3400+ in rating) (210x11)

guRuh

Legacy Member
ma ja gij hebt dan wel ne serieus mooie oc met een hoop volt op die cpu ws e ;)

redeneer beter zo: zolang u temps onder de 55-60 graden blijven is er niets om u zorgen over te maken. Wat ben je immers met een cpu die 32 graden loopt? Hij gaat langer mee, maar ik denk niet dat er hier iemand is die hoopt dat z'n computer 10 jaar zal meegaan, in tegendeel ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan