laurievl
Legacy Member
Mijn temperatuur van mijn cpu loopt soms hoog op bij een stress test (prime95).
Op idle of op dit moment dus draait hij op 33°C maar vanaf ik een test doe loopt deze op tot 60°C wat misschien niet overdreven veel is maar de cpu staat op stock snelheid en draait met een cpu koeler (scythe samurai zz).
kan het dat mijn koelpasta niet goed is aangebracht ? heb er niet veel tijd ingestoken en heb gewoon een klein beetje van de meegeleverde koelpasta op gedaan en licht opgesmeerd met de achterkant van een cuttermes zonder aan die cpu te komen natuurlijk maar nu denk ik eraan dat er wel veel luchtbellen kunnen inzitten .. blijkbaar is de beste techniek een klein lijntje of een rijstkorrel en gewoon je cpukoeler er goed op duwen zodanig het vanzelf open gaat ? zou dit mijn fout kunnen zijn of ?
Op idle of op dit moment dus draait hij op 33°C maar vanaf ik een test doe loopt deze op tot 60°C wat misschien niet overdreven veel is maar de cpu staat op stock snelheid en draait met een cpu koeler (scythe samurai zz).
kan het dat mijn koelpasta niet goed is aangebracht ? heb er niet veel tijd ingestoken en heb gewoon een klein beetje van de meegeleverde koelpasta op gedaan en licht opgesmeerd met de achterkant van een cuttermes zonder aan die cpu te komen natuurlijk maar nu denk ik eraan dat er wel veel luchtbellen kunnen inzitten .. blijkbaar is de beste techniek een klein lijntje of een rijstkorrel en gewoon je cpukoeler er goed op duwen zodanig het vanzelf open gaat ? zou dit mijn fout kunnen zijn of ?
en dus via de manier met de rijstkorrel of erwt en niet lichtjes opensmeren waardoor er vol met lucht in zal zitten 
laat het oc'n maar beginnen 