Archief - Telenet wireless en iPad

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tgc_9012

Legacy Member
Als ik mijn iPad via wifi verbind met mijn telenet router, valt de verbinding na een kwartier weg. Het wifi symbool is nog te zien maar ik kan geen enkele website meer openen. Ik kan opnieuw surfen door wifi even uit en weer aan te zetten op de iPad.
Nu heb ik op de iPad een statisch IP-adres toegewezen en nu houdt hij het ongeveer een uur vol tot de verbinding terug wegvalt. Hoe kan ik dit oplossen?

Het ligt niet aan de iPad want mijn iPhone vertoont identiek hetzelfde probleem.

EDIT: nu ik eraan denk, regelmatig valt het internet op mijn vaste PC ook uit, tot ik de netwerkkaart uitschakel en terug inschakel. Die pc is met UTP-kabel verboden met dezelfde telenet-router.

Basil Fawlty

Legacy Member
Wat voor type router is het? Heb je die al eens proberen te resetten? Het lijkt erop alsof die regelmatig uitvalt.

tgc_9012

Legacy Member
De standaard telenet wireless router die ze komen installeren als je fibernet neemt. Ik zal straks eens kijken naar het typenummer.

EDIT: het is een CBN SVG6540E

Nicolaz_

Legacy Member
Gewoon even inloggen op www.mijntelenet.be met login & pass. Pas daar bij "Mijn Internet" je kanaal aan van je Wireless. (Zet die even op 6 of 11 en test)

jovs75

Legacy Member
Heb ongeveer hetzelfde probleem ,als ik iPad verbind via wifi ondervind ik geen problemen bij internet/mail toepassingen enkel wanneer ik een app zoals Touchpad en xbmc commander gebruik om mediacenter te bedienen via iPad word de verbinding na een 15 tal min verbroken en kan ik die niet herstellen. Verbinding met wifi is nog steeds actief ,mail en internet via iPad werkt nog wel.
Mijn gedacht is dat de Telenet router na een bepaalde tijd bepaalde poorten sluit en die later weer vrij geeft.
Hoe achterhaal ik wat hier misloopt en kan ik dit oplossen?

Ps: zal staks eens kijken naar het type van router ,maar het is een standaard wireless router voor fibernet.

Trebby

Legacy Member
Is het de iPad 2? Want bij de iPad 2 is dit een gekend probleem.

tgc_9012

Legacy Member
Probleem is al opgelost. Lag aan mijn opstelling: 2 routers na elkaar, zorgt voor conflicten. Heb 1 router vervangen door een switch en probleem was weg :)

jovs75

Legacy Member
Probleem met iPad is ook opgelost ! Gewoon een draadloze router bijgezet achter de router/modem van Telenet.
Wel even opletten dat bijde routers NIET hetzelfde standaard ip gebruiken. Standaard ip van Telenet router/modem is 192.168.0.1 en kan je wijzigen via mijn Telenet .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan