Archief - Telenet modems!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lifshitz

Legacy Member
Een vraagje over telenet modems en hun problemen daarrond,
ik zoek mensen met dezelfde ervaring en hun oplossing!

Ik surf al lange tijd probleems op internet via telenet.
tot voor 3 weken, plots tijdens het surfen geen verbinding meer.


Ik kijk naar de modem, online lichtje is uit en send-receive licht knipperen met regelmaat. viel niet op te lossen.
Telenet hulplijn gebeld, die stuurden technieker. die man staat voor de deur en plots wel terug verbinding (online lichtje brand)... magie?

5d later. Identiek probleem... modem zit niet meer op het netwerk, technieker komt... hij verwisselt de modem in een laatste nieuw type modem (zwarte)... plots kan de modem weer het netwerk op!

5d later zelfde probleem... de technieker komt langs, hij pingt de straat, onze modem, kijkt alles na... en modem verbind plots terug...
hij kijkt alle waarden na (ken er niets van eerlijk gezegd) en zegt dat alles mooi in het midden zit , en geen extrema vertoont!
Natuurlijk kan hij niet veel doen als de modem mooi op het netwerk is aangemeld... maar stel voor ik krijg het over een paar dagen weer, dan sta ik weer voor aap...


Iemand die hetzelfde probleem kent, gehoord heeft enz... Ik zoek samen met telenet naar een oplossing, want het is ook geen doen voor hen om telkens iemand te moeten langssturen die hier niets kan komen doen...

Guerdo

Legacy Member
heb da int begin da ik telenet had ook ff
soms hielp ne ip release, dan weer ni dusja..

ma dawas et eerste half jaar en da is mss 5x voorgevallen, heb der nadien geen last van gehad..

stimpy13

Legacy Member
mss is u singnaal van telenet te zwak was bij mij ook ,
Ze hebben nieuwe modem geplaatst en prob was op gelost en nu moet elektrabel nog komen voor versterkers te plaatsen zijden ze

a159747

Legacy Member
Wij hebben is het probleem gehad dat de mensen van elektrabel een filter op onze kabel hadden gezet waardoor het signaal te zwak was voor onze modem en ik niet meer op het internet kon.

Nullius

Legacy Member
Nee, heb da ook gehad met oude modem nog.
Zie dat uw voeding goed insteekt ... bij mij brandde het lichtje van power wel, maar van cable en pc niet meer.
Daarom dacht ik dat er iets mis was met onze kabel, maar het leek de voeding te zijn.

Volgens iemand die voor Telenet werkte (in de familie :)), gebeurt dat wel meer.
Nu weet ik natuurlijk niet of dat ook het geval is voor de nieuwe modems ;)

Lifshitz

Legacy Member
heb het momenteel niet meer voorgehad...

bedankt voor de reacties...

het zal een thuisspook zijn wss...

Respawn

Legacy Member
idd, de voedingen van de modems durven het wel es laten afweten.
Ik heb hier nog een van de eerste modems (motorola)
en heb het probleem ook voorgehad, dat m'n internet werkte, dan weer niet, dan weer wel... na gebeld te hebben met de helpdesk, zeiden ze dat het
aan de voeding kon liggen, en hebben ze kosteloos een nieuwe voeding
opgestuurd voor m'n modem, sindsdien is alles terug in orde.

greetz

thunderhawk

Legacy Member
Yeh , wij hadden da ook is. Int begin da telenet uitkwam werden er "te lichte" routhers uitgehangen by mensen die na e paar maand of jaar kapot gingen , bij ons heeft hij gratis ne nieuwe gehange ... :niceone:

Lifshitz

Legacy Member
Vandaag nog maar eens technieker over de vloer gehad...

Vrijdag ging modem van zichzelf weer offline... en zaterdag middag zat hij er van zichzelf weer op...
Net zoals telkens er een ping test gedaan wordt over de straat dat mijn modem er weer inspringt.

Blijft nog altijd iets straf.
Heb al laatste nieuwe modem enz gekregen.

Exend

Legacy Member
Heb hetzelfde voorgehad, zie dat ze de filters waarover boven reeds gesproken, en die in den bak van Integan in uw straat zitten, proberen te vervangen. ;)

apa

Legacy Member
Kijk op deze pagina en klik op de foto van jouw modem. Dan zie je een nieuwe pagina met de verschillende statussen die weergegeven kunnen worden door de lichtjes van je kabelmodem en wat die precies betekent.

Lifshitz

Legacy Member
Misschien een tip voor mensen die het ook hadden en in de toekomst zullen hebben...

Er was een slecht contact bij de aansluiting van de kabels! (laat dat controleren)
Aan de kas op straat was de inkomende kabel geoxideerd, waardoor hij een wakkel contact maakte!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan