ZyntraX zei:
Ik heb exact hetzelfde, nu mijn probleem is dat wanneer ik een bestand download het "maar" tot 2,5 mb/s gaat. En ik verwacht toch wel wat meer als je fibernet 60 hebt.
Wanneer ik download met mijn torrentclient geeft deze ook een rood bolletje aan en zegt hij dat er geen inkomende verbindingen zijn.
Ik zit met de opstelling: Motorola modem => dlink switch DES 1005D
Hoe los ik dit op? Zodat ik kan genieten van de VOLLEDIGE snelheid?
Ik zie daar NAT staan, maar ik snap niet goed wat dat wilt zeggen..
Vroeger kon ik gemakkelijk een poortje openen op onze router, gewoon naar 192.168.1.1 gaan en hupsakee. Maar nu gaat dat allemaal niet meer, ik vind ook dat adres niet.
Kan iemand me hier mee helpen aub?
Thx!
'Maar 2,5MB/S" -> je moet rekening houden dat de server vanwaar je download dit ook nog moet aankunnen. Wat betreft natting en dergelijke. zie uitleg hieronder
@Zyntrax NAT zet het publieke adres dat je krijgt van telenet 82.x.x.x om naar een privaat adres cfr 192.168.x.x wat er atm gebeurt
Internet | Modem Telenet | Router | Switch
82.x.x.x -> is het IP dat de modem van telenet binnenkrijgt.
De modem van telenet zal op zijn vier poorten / wireless de adressen 192.168.0.x uitdelen. je router krijgt bvb 192.168.0.2. Je router zal dat adres dan nog eens omzetten naar zijn subnet 192.168.1.2 bvb.
Door die nieuwe 'functie' van de telenet modems zitten de meeste mensen nu met dubbele natting wat eigenlijk niet zo 'mooi' is en sommige programma's zullen daar wel problemen mee hebben.
Wat je evt kan overwegen is u D-LINK router eruit laten en zoveel mogelijk op de modem rechtstreeks aansluiten of van modem naar switch.
Alternatief is het IP dat u router krijgt op de mijn telenet pagina in DMZ zetten. Dat is eigenlijk u router in een 'onveilige' plek zetten.
Als u router daarin staat kan je dan zelf nog u poorten toewijzen en dergelijke voor programma's. Ik weet niet of telenet standaard al poorten tegen zal houden.
Moest er iets niet duidelijk zijn moet maar vragen.. Sorry voor eventuele typo's
