Archief - Telenet Digicorder

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tom1

Legacy Member
We hebben deze week Telenet digitale tv laten installeren, maar ik had gehoord dat die digicorder een vrij hoog sluimerverbruik heeft.

Kan het kwaad om de stroom van de modem, de digicorder,... uit te zetten wanneer deze niet gebruikt wordt of knoeit dit met de settings? (het wordt alleen voor tv gebruikt, niet voor internet)

Voodooghost

Legacy Member
Kan eigenlijk geen kwaad. Maar in de praktijk gaat ge daar rap vanaf stappen want:
- Je kan natuurlijk niets programmeren en daar dient dat ding toch voor.
- Bij aansluiten op de stroom duurt het langer voor hij bruikbaar is want die moet eerst een initialisatie doen, is ook al verbeterd tegenover vorig model.

Snap niet dat je daar over valt, die nieuwe Digicorder verbruikt de helft minder stroom in standby dan het vorige model en jij hebt zo een nieuwe.
Review nieuwste Telenet digicorder

Swagger

Legacy Member
ik heb nog het "oude" model & bij ons staat er een timer tussen.
die schakelt de digicorder uit vanaf 2u 's nachts tot 15u30 in de namiddag;
dan kijken we toch geen TV en moeten er geen programma's opgenomen worden.

tom1

Legacy Member
Voodooghost zei:
Kan eigenlijk geen kwaad. Maar in de praktijk gaat ge daar rap vanaf stappen want:
- Je kan natuurlijk niets programmeren en daar dient dat ding toch voor.
- Bij aansluiten op de stroom duurt het langer voor hij bruikbaar is want die moet eerst een initialisatie doen, is ook al verbeterd tegenover vorig model.

Snap niet dat je daar over valt, die nieuwe Digicorder verbruikt de helft minder stroom in standby dan het vorige model en jij hebt zo een nieuwe.
Review nieuwste Telenet digicorder

Ja, maar voorlopig programmeren we nog niks, vandaar dat ik het vroeg :). En gisteren had ik per ongeluk de stroom eens uitgeschakeld en die startte daarna direct op, niks van herinitialisatietijd of iets dergelijks.

Wist wel niet dat die efficiënter was geworden, thx!

Dayofdead

Legacy Member
Die laatste model zijn snel geinitialiseerd tov vorige modellen. Ik schakel telkens volledig de stroom uit en heb er nog geen problemen mee gehad.

Exit

Legacy Member
de 'oude' HDDC met de nieuwe updates zijn ook heel wat sneller dan ervoor.

maar uitzetten kan totaal geen kwaad
wel gebeuren vele updates van de corders 's nachts

Sapermun

Legacy Member
gaat dat niet over een 30-tal euro/jaar, zo een standby-ledje?

woon sinds kort samen en hebben ook de nieuwe digicorder. wel content van de veel snellere reactietijd en niet meer van dat haperend geklooi. t enige wat maar gore brol is, is die wifi in de modem. zit bij ons in de keukenkast, bij de plonkast en vanaf ik in de living zit, al maar 2/3de meer van de ontvangststerkte.. Nujah, een wifi-modem zonder externe antenne stond me van in den beginne al niet aan.

sneax

Legacy Member
Sapermun zei:
gaat dat niet over een 30-tal euro/jaar, zo een standby-ledje? .

Al uw standby ledjes tezamen gaan mss over 30EUR. De vraag is: vind ge het 30EUR waard om alles (tv, computer, digicorder, hd corder, router, etc...) altijd gebruiksklaar te hebben? Of spaart ge liever 30EUR uit maar dan wel overal altijd de pries in/uit moeten trekken.

Tis wa ge zelf verkiest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan