Archief - Tagan voeding 12+ te hoog?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JockAsz

Legacy Member
Heb vandaag een nieuwe tagan 480 voeding aangeschaaft. Meteen de voltages gecheckt. Alles lijkt perfect inorde te zijn behalve de 12+ rail. Multimeter geeft 12.45V aan. Met asus probe krijg ik dit tijden het gamen op steam:
Probe Snapshot
Dan was die tijdens het gamen gewoon gaan rebooten opeens :s

Men vraag is: is this normal? Of zal dat weggaan na een tijd.

Men specs zijn:
Asus A7nx8 Deluxe
Barton 2800+ @2300 Vcore 1.75V
2x256 DDR
Radeon 9600Pro

Sander H

Legacy Member
Nix van aantrekken, da kan geen kwaad, der zit ne bepaalde marge op :)

:offtopic: Sorry! The administrator has specified that users can only post one message every 60 seconds.

Davion

Legacy Member
Normaal gade van deze iets te hoge 12V rail gene last hebben, meestal zijn te lage 12V lijnen juist het feit dat de boel crasht...

demon326

Legacy Member
ja idd uw +12 is redenlijk hoog
en uw Vcore staat iets te hoog vind ik
maarik denk dat het de sensors zijn die gewoon uw de foute gegevens geven hoor

JockAsz

Legacy Member
Heb ff clock op default gezet en den vcore op 1.65V . Meter geeft 12.33V nu :/ .
Btw speedfan geeft totaal andere waarden dan probe.

JockAsz

Legacy Member
Mja men asus Probe zegt dat den 12+ rail tussen de 12.6 en 12.7V schommelt. Alvast bedankt voor al jullie replies.

xpr·k

Legacy Member
General disclaimer :

Alle waardes van volt en temperatuur die je in je BIOS ziet of op een desktopprogje dat ze uit je bios (veelal) haalt zijn slechts benaderingen . Het zijn geen exacte waardes . Zo staan een aantal moederborden bekend om teveel of juist te weinig °C aan te geven en met de Volt readouts is dit niet anders . Het zijn onnauwkeurige sensors (anders te duur) die uitgelezen worden door onnauwkeurige of soms zelfs buggy software . Als je de exacte waardes wilt weten ga je met een multimeter of zelfs osciloscoop moeten werken .

In jouw geval kan je de waardes best vergelijken met mensen die dezelfde hardware hebben (+ BIOS/drivers revisie) . Je kan het beste eens op een forum gaan zien specifiek voor jouw plankje .
Daarnaast geld ook nog eens dat de waardes die jij noemt echt geen kwaad kunnen . De voltlijnen van een voeding mogen een variatie hebben van 5% en teveel volt is juist goed (op deze schaal wel te verstaan). Als je gaat oc'en geef je immers ook meer volts .

EDIT: +5% is 12.6V , dus je zit toch op de grens ALS die readout klopt .

xyus89

Legacy Member
ik heb hetzelfde aan de hand.. die voeding is gewoon been beest :)

mijn vcore staat in bios op 1.50 ma er draaid op 1.58

is meer gemaakt voor mensen met een 6800 kaart want die kaarte hebbe behoorlijk veel powah nodig.

Xyus
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan