Archief - Synology (ds211) NAS probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

miura

Legacy Member
Sinds 2 tal weken een NAS geinstalleerd (2x 1,5 TB in Raid 1)

Nu wil ik al mijn foto's beschikbaar stellen voor alle interne devices (ipod , TV,...)

ik dacht gebruik te maken van "photo station" ... Dus heb ik 'als test' een folder met 75MB aan foto's (zo'n 60 foto's) verplaatst naar \\xxxx\photo (xxxx=mijn NAS).

het copieren was geen probleem maar wanneer je deze album wenst te bekijken via photostation dan krijg ik steeds de melding "generating thumbnails" ... na 1u staat die melding er nog maar kan ik al verschillende foto's zien ...

Idem wanneer ik deze foto reeds wens te bekijken via mijn Ipod ... enkele foto's reeds beschikbaar , bij de anderen een zandloper ... na wat wachten zie ik wat meer foto's ... maar VEEL te traag

ik veronderstel dat het geen uren mag duren om 100MB " te publishen" ...

Waar kan het probleem zitten ?

MrZodiac

Legacy Member
Heb je de laatste nieuwe firmware op het toestel staan?

Heb je het toestel al eens volledig gereset naar fabrieksinstellingen en staat er niets van in de handleiding?

Als er al ergens een fout met ip-adressering zit ofzo kan dat al voor veel problemen zorgen of een oudere firmware op het toestel vanuit het fabriek?

Er zijn ook 3 verschillende modellen van de DS211 (DS211, DS211j en de DS211+). Uitgaan van de DS211 zie ik al: Version: DSM 3.1-1613; Build Date: 2011/04/11. staat deze erop?

miura

Legacy Member
Ja recentste firmware staat erop en naar mijn mening geen netwerkissue want een copy van portable naar nas is meer dan OK.

Alleen weet ik niet echt wat hij juist doet om deze foto's "te publishen"... Dit is mbv een applicatie op de NAS zelf (photo station) ... dus moet echt wel iets lokaal zijn (denk ik toch)

MrZodiac

Legacy Member
Er zit blijkbaar een 1.6Ghz cpu in, dat zou toch genoeg moeten zijn om die foto's te verwerken. Als er nog niet teveel data op staat zou ik hem eens resetten en als eerste de foto's doen om te zien of het sneller gaat.

Het is, zoals jij beschrijft, inderdaad traag 1u voor 100MB aan foto's.

Lan

Legacy Member
Het grote probleem is inderdaad de thumbnail generatie die lang duurt op een simpele atom processor. Je kan dit ontwijken door de foto's te uploaden met de Synology assistant. Die gebruikt dan je pc om de thumbnails te maken en copieert dan foto+thumbnail naar de photostation. Dit gaat meestal 10x sneller.

Vragen zoals dit vind je zonder probleem uitgelegd om het Synology forum.

miura

Legacy Member
bedankt voor info ... ondertussen via synology (NL) forum al veel meer info gevonden ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan