Archief - SuperPi vs SuperPi

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brechtvm

Legacy Member
hey
ik heb super pi staan op 2 locaties op mijn hdd
om alles kort samen te vatten :
als ik "superpi n°1" open,
en 1mb test doe,
dan krijg ik de melding :
NOT EXACT IN ROUND
locatie :
"C:\Documents and Settings\Admin\Bureaublad\O.C\pi\SUPER_PI.EXE"
(benaderd via snelstart in windows (naast start knop))

als ik "superpi n°2" open,
en 1mb test doe,
dan krijg ik GEEN melding
locatie :
"D:\PC HERINSTALL\O.C\pi\SUPER_PI.EXE"
(benaderd via een snelkoppeling op bureablad naar de map "pi")

meermaals getest met beiden !

oplossing ?????
format c:/ ? ;)
(wil dit anders wel doen hoor(in vakantie) maar dan weet ik nog steeds niet wat de oorzaak van dit probleem is hé ;)... )

(:naughty: een probleem ontwijken is geen oplossing hé ;) :naughty: )

Fr@gsta

Legacy Member
Wel straf, zijn het twee dezelfde versies?
Als het NOT_EXACT_IN_ROUND weergeeft is het systeem algemeen niet stabiel genoeg omdat ge teveel rekenfouten maakt. Andere HD heeft daar dus geen invloed op tenzij je pci-bus niet gelocked zou zijn waardoor de snelheid van de bus uw HD laat falen terwijl de andere niet. Werkt ge met twee partities of twee onafhankelijke schijven?

brechtvm

Legacy Member
-PCI bus gelocked @ 66Mhz
-1 HDD-> 2 parities (WD 200gb)
-2* versie 1.1 (about window..en zo gekéke...ok?)


***
ps : als ge wilt post is screens van super pi enzo...
***

Sharpside

Legacy Member
Bij die superpi die "no exact in round" geeft staan de files die ooit gemaakt zijn bij een foute run er wss nog bij => delete die files behalve de exe ;)

brechtvm

Legacy Member
Sharpside zei:
Bij die superpi die "no exact in round" geeft staan de files die ooit gemaakt zijn bij een foute run er wss nog bij => delete die files behalve de exe ;)

idd ! er staan filetjes bij...
er staan een aantal INTERVIDEO MEDIA FILE's bij...
iw,iy,...

deze dus deleten en dan test opnieuw laten runnen ?

thx !

Sharpside

Legacy Member
ja, enkel je exe en die txt files late staan (je scores worden in die txt's gezet)

brechtvm

Legacy Member
Sharpside zei:
ja, enkel je exe en die txt files late staan (je scores worden in die txt's gezet)

thx

ps : kan er iemand een sticky schrijven over SuperPi ?
want nu ben ik wel geholpen (waarvoor dank!)
maar ik denk dat er nog een grote massa is die momenteel sukkelt met superpi...
en als iedereen superpi goed begrijpt zullen de bench-scores ook meer aan elkaar gewaagd zijn denk ik...

greetz

THANK TO EVERYONE WHO HELPED ME

*
topic closed (if u wish)
*

guRuh

Legacy Member
"maar ik denk dat er nog een grote massa is die momenteel sukkelt met superpi...
en als iedereen superpi goed begrijpt zullen de bench-scores ook meer aan elkaar gewaagd zijn denk ik..."


Like what the fuck? Gewoon nen hoge oc moede hebben ja, meer niet
sukkelen? ik moet 37 seconden wachten eer hij mijn score zegt :help: what to do?

brechtvm

Legacy Member
guRuh zei:
"maar ik denk dat er nog een grote massa is die momenteel sukkelt met superpi...
en als iedereen superpi goed begrijpt zullen de bench-scores ook meer aan elkaar gewaagd zijn denk ik..."


Like what the fuck? Gewoon nen hoge oc moede hebben ja, meer niet
sukkelen? ik moet 37 seconden wachten eer hij mijn score zegt :help: what to do?

ik bedoel :
ik wist niet dat je die files moest deleten...
velen onder ons wéten dit wss niet:)
tis maar een detail maar t maakt een groot verschil
en ook de mensen duidelijk maken dat ram-timings zééér belangrijk zijn voor superpi...
dus losse timings en hoge oc is soms slechter dan lage timings en minder hoge oc...
greetz

Sacristar

Legacy Member
hoe zit dat eigenlijk met die foutmeldingen?

"not exact in round" zou een memory probleem zijn? of nog specifieker een timings probleem?

en hoe zit dat dan met die "not convergent in SQR" (of zo iets). is dat dan cpu of meer specifiek fsb related of zo?

just guessing he.

guRuh

Legacy Member
not convergent in SQR betekent volgens mij dat er een rekenfout error is door de CPU niet genoeg power meeer krijgt

not exact in round heeft ook met vcore voltage te maken...

Fr@gsta

Legacy Member
Not exact in round is een afrondingsfout bij de berekening. Als er bij de benadering van Pi tot op 1miljoen getallen een rekenfout optreed omwille van een onstabiele cpu krijgt ge dees.

Not convergent in SQR, in de oersaaie Borland Pascal lessen stond SQR voor Square root( toch iets nuttig dak ermee kan doen :D), voor die not convergent gaan we er een talenknobbel bijhalen.


ps: google is ook goed

Sacristar

Legacy Member
Definition: [adj] tending to come together from different directions

ok that didn't help :D

apa

Legacy Member
SuperPi berekent Pi tot op een groot aantal decimalen; in dit geval tot op 1 miljoen decimalen. Om dat te doen kan je een van vele formules gebruiken. Hoe dan ook moet je daarmee een aantal vermenigvuldigingen uitvoeren met een zeer hoog aantal decimalen. Met de standaard data-types die voorzien zijn geraak je gewoonlijk niet verder dan 28 decimalen (bv. met Double of Decimal).

Om verder te kunnen zal je dus je eigen datatype moeten uitvinden (gewoonlijk als een array van Long's zoals ik dat doe). Met je eigen data-type kan je echter niet zomaar gaan rekenen: je moet dus je eigen bewerkingen (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen) gaan definiëren. Dit wordt meestal gedaan door deze om te zetten naar een reeks- of rij-ontwikkeling... Voorwaarde is dan wel dat deze reeks of rij convergent is: dat betekent dat die met iedere term dichter bij de gezochte waarde komt.

Er zijn (wiskundige) manieren om te onderzoeken of de rij of reeks al dan niet convergent is. Mocht blijken dat de uitgerekende rij of reeks niet convergent is (bv. omdat je PC door te veel oc verkeerde waarden weergeeft), dan zal he programma dat aangeven door een fout zoals "Not convergent".

guRuh

Legacy Member
and apa makes the day...

idd bij wiskunde int 5de ziede da, "convergentie en divergentie"

covergent is dus idd 'steeds dichter naderen tot een gegeven waarde'

damn apa you rock dude :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan