Archief - Suggesties voeding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rajiv

Legacy Member
Ik wil mij een nieuwe voeding kopen maar zoek zo'n beetje het merk die mij de beste prijs/kwaliteit levert. Mijn maximumbudget is 100 euro. Er moet toch redelijk wat op aan te sluiten vallen, want heb een thermaltake xaser 3 skull, en daar staan al 4 fans, 1 badge van thermaltake, fancontroller, 2 ccfl uv's op aangesloten. Volgende zomer komt er een msi nforce 4 moederbord in met een deftige athlon 64+, kwestie dat die voeding dus redelijk evolutief moet zijn.
Iemand suggesties? Thermaltake Butterfly 480 watt wordt aangeraden oa.

-$-pecialist

Legacy Member
voor 100 euro ebde net een 400 Watt voeding van zalman :p echt top PSU

Rajiv

Legacy Member
2nd that.
Btw ik heb hier ne TT butterfly 480W geen probs mee

Awelja, k heb ook al gehoord da die goed moeten zijn, enkel heb k vernomen dat er wat ruis op de 12 volt lijn moet zitten, niemand problemen mee?

apriliars50

Legacy Member
Nog geen prob mee ondervonde, nu momenteel in idle +12V => 11.84V
Maar ik meen mij te herinnere da tijdens gamen wel iets daalt naar 11.7V ofzo. Tis al een tijdje gelede dak het gecontroleerd heb maja 11.7 is nog geen prob he, kortom, deze setup draait al sinds april en nog geen probs gehad met de voeding.

Wover

Legacy Member
OCZ Powerstream 420W voor €110 bij hofline
en anders de Zalman 400W als het niet voor een systeem is boven de 3000+ of pentium gelijkwaardig...

schumi2003

Legacy Member
voeding mag je niet op besparen want het is HET meest ondergewaardeerde onderdeel van een pc

ocz / enermax / antex +400W voedingen zijn allemaal ok ( hoe meer A ( Ampère ) op de +12V des te beter :)

dawnzolino

Legacy Member
ik ga de OCZ powerstream 520W nemen!!!! :niceone: :niceone:

excellente PSU want later komen er 2 6800GT's op

Decay

Legacy Member
apriliars50 zei:
Nog geen prob mee ondervonde, nu momenteel in idle +12V => 11.84V
Maar ik meen mij te herinnere da tijdens gamen wel iets daalt naar 11.7V ofzo. Tis al een tijdje gelede dak het gecontroleerd heb maja 11.7 is nog geen prob he, kortom, deze setup draait al sinds april en nog geen probs gehad met de voeding.

Heb dezelfde en die +12V= 11.55V. Dit is veel te laag maar ik heb nog niks van problemen ondervonden. Niks spontane reboots of crashes tijdens lang gamen, kvinnet ma raar eigenlijk. Maarja, ik klaag nie :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan