Archief - Stuurprogrammaprobleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beustel

Legacy Member
Gegroet,

door onbekende redenen wil mijn pc hardwarematig mijn lezers (DVD: Sony DDU 1612 & DVDwriter: Pioneer DVR-105) wel weergeven (bij Apparaatbeheer), maar niet bij Deze computer ...

Er is niets gewijzigd waardoor dit probleem zou kunnen ontstaan (Foutmelding: Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39))

Ik heb reeds gezocht naar drivers, maar helpt niets (voor de Sony vind ik er gewoon geen & Pioneer moet via Medion en dat is nog steeds de laatste updateversie) en heb de pc al eens opgestart zonder lezers & terug met en heb zelfs al die platte kabels van schijf naar mobo verwisseld met die van de harde schijven, en ook dit zonder resultaat ..

Anders gezegd: heb alles naar mijn weten al geprobeerd, en daarmee dat ik nu naar jullie kom met mijn probleem !!

Alvast bedankt ...



ps: Dringend want moet papers op cd zetten :cry:

Exit

Legacy Member
verwijder ze eens bij aparaatbeheer ... en reboot
sfc in uitvoeren (wrs sfc /f)
wijs drive letter toe

beustel

Legacy Member
Ik heb ze verwijdert bij Apparaatbeheer, en bij reboot herkende mijn pc ze hardwarematig weer opnieuw, maar niet softwarematig dus hetzelfde probleem ..

En die sfc-uitleg zal toch nog iets groter moeten, want daar begrijp ik de ** van ...

Heb deze nacht ook nog geprobeerd via systeemherstel (meerdere data), en zelfs dat wou niet lukken (om te herstellen // lukte nooit en alles werd terug gezet naar de huidige instellingen).

En dankzij die service pack 2 van Win XP, kan ik geen herstelling doorvoeren via bootable Win-cd, omdat ik het paswoord nodig heb van de 'Administrator' (wordt door Win toegevoegd bij gebruikers) en heb dit niet + Win vraagt welke Windows-installatie ik wil doorvoeren (cijfer ingeven // weet niet welke // er staat verder geen uitleg bij) ...

Dus als er iemand me kan helpen !!!

Exit

Legacy Member
sfc op google eens zoeken of sfc /? voor uitleg (in prompt)

tijdens xp setup wordt gevraagd voor admin pw op te geven.
probeert zodner pw of prog om pw te resetten

beustel

Legacy Member
Uw 'sfc /'-gedoe ga ik negeren, want ik word er alleen maar dommer van (toch bedankt) !!

En zonder pw geprobeerd zonder resultaat, en of ik pw nu heb of niet => ik heb geen idee welke windows-installatie ik moet opvragen via welk nummer ?!
Hierover staat ook geen ** te vinden op de Microsoft site !!!

Burny

Legacy Member
sfc is een bestandscontrole, die gaat uw systeembestanden van XP controleren en vervangen waar nodig. Ik heb op 1 van de pc's hetzelfde probleem, ik zal strax posten of het iets heeft uitgehaald.

Burny

Legacy Member
beustel zei:
Uw 'sfc /'-gedoe ga ik negeren, want ik word er alleen maar dommer van (toch bedankt) !!

En zonder pw geprobeerd zonder resultaat, en of ik pw nu heb of niet => ik heb geen idee welke windows-installatie ik moet opvragen via welk nummer ?!
Hierover staat ook geen ** te vinden op de Microsoft site !!!

Gewoon "1" ingeven (zonder de quotes) in die herstelprompt. Dan gaat em de eerste partitie met een windows op proberen te herstellen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan