Archief - stekkerprobleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ddt15

Legacy Member
ik heb een 17" scherm die voor zijn stroomtoevoer in de voeding van mijne pc steekt. ik heb nu ne nieuwe pc gekocht me een nieuwe voeding waar geen gat inzit voor dat scherm. kan ik nu dat scherm gewoon in het stopkontakt steken? (ja da past ineen).

mightybunny

Legacy Member
jup werkt gewoon. Gebruik ipv nen doorlus kabel wel een normale kabel he zoals je pc.
Want anders zie ik u dit niet in het stopcontact steken :D

lu106pc11 gelieve geen zever te vertellen en diene jongen schrik aanjagen.

Exit

Legacy Member
met zelfde kabel als dat naar de pc gaat naar scherm gaan of naar de doorluskabel van scherm die naar voeding ging, gaat beide

BraveHeart

Legacy Member
lu106pc11 zei:
Neen kan niet... wellicht zal je monitor exploderen...

Nee dat gebeurt niet, koop u een gewone pc voedingstekker, plug die op uwe fe-male connector van de monitorvoedingskabel en ge steekt dat geval in het stopcontact.
Het is ook beter dat het scherm los van de pc stroom krijgt.
Een scherm op een pc hangen is een last, en bij nouw sterke voedingen is dat een overbelast wat die pc moet leveren om alles stabiel te houden.
Steek dus nooit een monitor op uw PSU, vroeger gaf dat geen problemen met stokoude pc's.
Maar nu heeft een voeding in een PC genoeg aan de hardware wat in de pc case zit, daar nog een monitor op aanpluggen laat die voeding 2 keer zo hard zwoegen, en dan zijde rap aan een nieuwe PSU toe.
:)

Acergeval

Legacy Member
BraveHeart zei:
Nee dat gebeurt niet, koop u een gewone pc voedingstekker, plug die op uwe fe-male connector van de monitorvoedingskabel en ge steekt dat geval in het stopcontact.
Het is ook beter dat het scherm los van de pc stroom krijgt.
Een scherm op een pc hangen is een last, en bij nouw sterke voedingen is dat een overbelast wat die pc moet leveren om alles stabiel te houden.
Steek dus nooit een monitor op uw PSU, vroeger gaf dat geen problemen met stokoude pc's.
Maar nu heeft een voeding in een PC genoeg aan de hardware wat in de pc case zit, daar nog een monitor op aanpluggen laat die voeding 2 keer zo hard zwoegen, en dan zijde rap aan een nieuwe PSU toe.
:)

Voeding merkt niet ofdat er daar een monitor aanhangt of niet. Moet maar eens een voeding open vijzen, en je zal zien dat die 230V gewoon rechtstreeks doorgelust wordt. De voeding hangt enkel met zijn primaire kant aan de 230V, dus de voeding van de pc levert geen spanning aan de monitor ;)

Tom

Exit

Legacy Member
Acergeval zei:
Voeding merkt niet ofdat er daar een monitor aanhangt of niet. Moet maar eens een voeding open vijzen, en je zal zien dat die 230V gewoon rechtstreeks doorgelust wordt. De voeding hangt enkel met zijn primaire kant aan de 230V, dus de voeding van de pc levert geen spanning aan de monitor ;)

Tom

inderdaad, of dat ge da nu aan voeding hangt (lust) of op domino blok in de prise maakt niet uit!

BraveHeart

Legacy Member
Ik veis geen voedingen open, er bevat geen stukken waar ik iets kan aan fixen.
Het idee is altijd dat uwe voeding zoveel moet trekken, en dat wordt door veel gezegd die niks van stroom kennen (me inbegrepen :D ) .

Exit

Legacy Member
voedingen enkel plons (zekeringen) die ge kunt vervangen, die andere zaken is de moeite niet ...

rad1cal

Legacy Member
BraveHeart zei:
Ik veis geen voedingen open, er bevat geen stukken waar ik iets kan aan fixen.
Het idee is altijd dat uwe voeding zoveel moet trekken, en dat wordt door veel gezegd die niks van stroom kennen (me inbegrepen :D ) .

Als ge ergens nix van kent is't de bedoeling da ge zwijgt en leert tot ge't wel kent, in de plaats van mensen informatie te geven die ge uit uwen duim gezogen hebt.
Da geldt dan naast electronica ook voor Nederlands in uw geval ("nouw", "veis", "er bevat" :wtf: ). En da geldt dan eigenlijk weer voor 85 procent van't volk op dees forum...

Acergeval

Legacy Member
rad1cal zei:
Als ge ergens nix van kent is't de bedoeling da ge zwijgt en leert tot ge't wel kent, in de plaats van mensen informatie te geven die ge uit uwen duim gezogen hebt.
Da geldt dan naast electronica ook voor Nederlands in uw geval ("nouw", "veis", "er bevat" :wtf: ). En da geldt dan eigenlijk weer voor 85 procent van't volk op dees forum...

Er zijn er inderdaad die echt typen zoals ze in het dagelijks leven praten, dat vormt een beetje een sfeer op het forum. Maar je ziet dat je zelf ook zo bezig bent... ;)
Het is sterker dan onszelf :)

Tom
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan