Archief - ssd staat bijna vol

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

almostadd

Legacy Member
Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht, en mijn SSD kaart van 60 GB staat nu al bijna vol (nog 5% over). ik kuis hem vaak met Ccleaner, maar dit helpt niet genoeg. iemand die weet wat ik hieraan kan doen of welke bestanden ik kan en mag verplaatsen van mijn SSD naar mijn andere harde schijf ? :)

laurievl

Legacy Member
al u data en games op HDD zetten, enkel programma's die nut hebben bij SSD zoals windows zelf, office, tekenprogramma's en sommige games maar weinig ;)

almostadd

Legacy Member
ja heb ik gedaan, er staat zelf nog geen enkele game op, enkel windows, office, autocad, photoshop, enkele drivers. Dus daaraan kan het niet liggen normaal :)

krisse5844

Legacy Member
Een keer kijken of uw windows niet teveel restore punten heeft opgeslaan ... Kan na verloop van tijd ettelijke GB's bedragen ...

almostadd

Legacy Member
aah ok, ik zal eens kijken. En waar kan ik deze restore punten vinden? :)

krisse5844

Legacy Member
Windows verkenner - rechtermuisknop op uw SDD , dan eigenschappen.

Daar klik je onder die "taart van beschikbare ruimte " op schijfopruiming.

Doe dan een schijfopruiming ... Hij zal alle tijdenlijke bestanden opschonen.

Eens ie dat gedaan heeft komt er bovenaan in de schijfopruiming een tablad bij met " Meer opties"

Daarin zie je dan " Systeemherstel en schaduwkopieën" ...

Daar klik je op "opruimen" ...

Indien er véél opstonden , zal je zien nadat je dit hebt gedaan, dat er redelijk wat schijfruimte is vrijgekomen ...

Aap

Legacy Member
almostadd zei:
aah ok, ik zal eens kijken. En waar kan ik deze restore punten vinden? :)

Bij "systeemherstel". Waar je dat kunt instellen hangt af van het besturingssysteem.

Probeer anders het volgende: windows vlaggetje + de pauze/break knop -> systeemherstel -> systeemherstel uitschakelen. computer opnieuw opstarten, systeemherstel inschakelen en een lager percentage kiezen dat de computer mag gebruiken.

almostadd

Legacy Member
ik heb bijde methoden gedaan maar er is niets verranderd. is er nog iemand met een idee ? :)

Nighthawk

Legacy Member
u een grotere ssd kopen ?? :d

ik heb bewust voor 120 gb gekozen omdat 60 gb te krap is voor een hedendaagse pc

nTFs

Legacy Member
Nighthawk zei:
u een grotere ssd kopen ?? :d

ik heb bewust voor 120 gb gekozen omdat 60 gb te krap is voor een hedendaagse pc

Onzin.
60 GB boot ssd hier en staat maar voor de helft vol. Ik installeer dan ook maar alleen maar software die ik effectief gebruik en niet software die ik denk nodig te hebben.

Burny

Legacy Member
Met WinDirStat kan je in een oogopslag zien wat er precies allemaal zoveel plaats inneemt op uw SSD. Dan kan je zelf beslissen wat de volgende stap is.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ik heeb ook een 120 GB ssd alleen omdat de crucial M4 64 GB een tijdje lang niet op stock was bij alternate en de 128 GB wel. Let wel ik beklaag het me niet ik hoef niet echt zeer strak uit te kijken wat ik op de C installeer. De games staan wel op mijn andere hdd.

almostadd

Legacy Member
bedankt voor de vele reactie's, heb wel nog een vraagje, ik vind deze hiberfil.sys niet. en mag deze pagefile ook verwijdert worden ? want ik kan deze lijk niet kopieren ofz :)

SpeedFreak.be

Legacy Member
almostadd zei:
bedankt voor de vele reactie's, heb wel nog een vraagje, ik vind deze hiberfil.sys niet. en mag deze pagefile ook verwijdert worden ? want ik kan deze lijk niet kopieren ofz :)

Whow blijf van de pagefile af dat is het wisselbestand van windows ... bovendien kun je die wel verwijderen, maar hij wordt opnieuw aangemaakt door windows. Voor dit geldt weet je niet waarvoor het is blijf er af, want windows heeft bepaalde zaken nodig.

Burny

Legacy Member
almostadd zei:
bedankt voor de vele reactie's, heb wel nog een vraagje, ik vind deze hiberfil.sys niet. en mag deze pagefile ook verwijdert worden ? want ik kan deze lijk niet kopieren ofz :)

De pagefile ( = virtueel geheugen) kan je aanpassen bij de geavanceerde eigenschappen van 'deze computer'. Je kan die pagefile bv verplaatsen naar een andere hdd aangezien hier heel veel van en naar geschreven wordt. Dan spaar je je SSD. Maar dan verlies je natuurlijk ook een stuk van het nut van een SSD. Ik zou hem dus op je SSD laten staan, tenzij je een RAMdrive hebt, maar ik gok van niet.
De hybernate file kan je simpelweg deleten door de slaapstand uit te schakelen bij de energie settings van het configuratiescherm.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan