Archief - SSD Betrouwbaarheidsonderzoek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flyingdutchman

Legacy Member
Omdat iedereen nu eindelijk eens wilt weten hoe dat zit, raad ik iedereen met een SSD aan om hier aan mee te doen. Ook mensen die nooit problemen hebben gehad. Het is in 5 minuten gebeurd.

Het betreft een initiatief van iemand van Tweakers.net. U kunt zijn relaas hier lezen.

Het komt er in feite op neer dat het tijd wordt dat we eens een fatsoenlijke survey hebben met een zo groot mogelijke sample size, om het zo betrouwbaar mogelijk te maken.

Vul deze Survey in alle eerlijkheid in en verspreid hem op je favoriete forums.

Klik hier.

Dit is niet van mij, noch heb ik dit bedacht oid, just trying to help a brother out.

krisse5844

Legacy Member
Heb er twee ingegeven!

1 x intel X25-M G2 Postville 160 gig => ALLES OK

1 x OCZ vertex 2 160 gig => RMA + The drive still has some minor issues :s ( boot soms als "SANDFORCE" ipv "vertex 2" => OS kan dus niet worden ingeladen )

Iedereen zou hier ook zijn minimaal resultaat moeten posten ! Zo zien we eens hoe het effectief zit ermee !

T-T

Legacy Member
done ;)

ocz vertex2 3.5" 120gb
doet nog steeds zijn ding, geen snelheidsverlies whatsoever :)

ATI

Legacy Member
Done

ocz vertex 2 60 gb 2.5inch

Werkt nog perfect,heb hem van 18-10-2010

fortuneke

Legacy Member
ingevuld :D

160 GB x25-M intel SSD

werkt nog altijd even goed na +- 2 jaar

Destiser

Legacy Member
pas 3 maanden, maar vertex II 240GB loopt hier vlot vlekkeloos

flyingdutchman

Legacy Member
Sqarzz zei:
You jealous boy. Sure i have
hij werkt trouwens nog steeds tiptop

Goh jealous. Ik vind het zeker een cool ding, maar ik vraag me af wat je er in godsnaam mee aan moet vangen? Het verschil tussen ene SSD die 200mb/s en eentje die 500mb/s doet is qua gebruikerservaring haast onbestaand, vanwege dat je vooral profiteert van de lage/onbestaande accestimes.
Dat in gedachten genomen, wat heb je dan aan zo'n uber snelle SSD ? Ik las ergens iets met VM-devices?

Sqarzz

Legacy Member
just saying to proof my statement. Maar ge hebt wel gelijk. Het was een impulsieve aankoop nadat ik goed had verdiend. But hell ge moet een mens zijn folliekes gunnen he ;)

Cycloon

Legacy Member
Ik vroeg me af of er bepaalde tools zijn waarmee je kan nagaan hoe 'goed' je ssd nog is? Vermits veel schijven zorgen dat je eerst schrijft op de minst gebruikte delen moet je toch ook ergens die informatie kunnen uitlezen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan