Archief - slechte voeding?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

corvette

Legacy Member
niet op afgaan.. ASUS Probe meet bij mijn Enermax 11.43 voor de 12v lijn.. komaan seg, tis een enermax hé.. :ironic: :)

in de BIOS geeft ie nu 12.08 op diezefde lijn.

troid

Legacy Member
heb al meer problemen gehoord met die zalman voeding, crashes en zwakke voltlijnen zijn zowat de grootste problemen daarmee...

corvette

Legacy Member
metreox zei:
heb al meer problemen gehoord met die zalman voeding, crashes en zwakke voltlijnen zijn zowat de grootste problemen daarmee...

das nu ook wel correct.

Zalman PSU staan bekend dat ze veel te weinig Ampères leveren op alle lijnen.. (slechts 18A op 12V)

btw hoeveel A doet jouw OCZ?

Davion

Legacy Member
Mijnen Antec levert ook 'maar' 18A op de +12V lijnn, in AsusProbe is die 11.776V, als ik echter met de voltmeter meet is het 12.02V..

Zalman's staan er wel voor bekend voor een lage 12V te hebben

brechtvm

Legacy Member
als ik het goed begrijp zou het uitlézen van de bios-info een meer waarheidsgetrouw beeld moeten opléveren ?
greetz

ps : kan da kwaad da die voltage zo laag is (stel dat ik pc 24/7 zo zou laten draaien dus...)

troid

Legacy Member
corvette zei:
das nu ook wel correct.

Zalman PSU staan bekend dat ze veel te weinig Ampères leveren op alle lijnen.. (slechts 18A op 12V)

btw hoeveel A doet jouw OCZ?

33A op 12V

troid

Legacy Member
brechtvm zei:
hier (volgens Softwarematig proggie) 18a op 12v :(:(:(

Staat ook op de zijkant van je psu normaal. Bij men vorige thermaltake had ik ook maar 18A op 12V

brechtvm

Legacy Member
metreox zei:
Staat ook op de zijkant van je psu normaal. Bij men vorige thermaltake had ik ook maar 18A op 12V

idd 18A (staat op zijkant vermeld)

vraag : Hoe hoger de A, hoe stabieler/beter uw voeding ?
(ik ken weinig/nix van electronica enzo dusja...dont shoot me :naughty: :ironic:)

Wover

Legacy Member
leve ocz he :p

ik ga mijn zalman 400W (a niet b zoals de jouwe) binnendoen en hopen da'k een nieuwe krijg met die lage 12V lijn. In ieder geval crashte mijn pc soms in games met de oude voeding en nu niet meer...

volgens msi corecenter had ik 10.06V op 12V lijn, heb het ook met multimeter gemeten pas, maar zelfs daar was het +-11V ofzo

troid

Legacy Member
corvette zei:
VET

mijn Enermax heeft 31A op 12V

Das toch ook goe op die 2A zalt nie aankomen he :D

Edit: Kzie net dat je ook een TT case hebt hoe hebt gij u AUDIGY LS daarin gekregen bij mij wou dat maar niet lukke me dat kliksysteem aan die pci sloten.

corvette

Legacy Member
metreox zei:
Das toch ook goe op die 2A zalt nie aankomen he :D

Edit: Kzie net dat je ook een TT case hebt hoe hebt gij u AUDIGY LS daarin gekregen bij mij wou dat maar niet lukke me dat kliksysteem aan die pci sloten.

kliksysteem?

tiens, bij mij was het gwn kaartje in PCI slot, efkes kaart vastschroeven en drivers instaleren. meer niet.

krijg jij er hem niet in mss?

troid

Legacy Member
corvette zei:
kliksysteem?

tiens, bij mij was het gwn kaartje in PCI slot, efkes kaart vastschroeven en drivers instaleren. meer niet.

krijg jij er hem niet in mss?

Ah kheb zo een zonder vijzen systeem. En nu is die pci kaart te hoog en kan ik da hendeltje niet sluiten :)

brechtvm

Legacy Member
L0$t Pr0PhEt zei:
Meet uw rails eens met een voltmeter om zeker te weten...

heb geen voltmeter:p srry;)
maar die voeding is niet :niceone:
dat wist cranox mij al te vertellen
ze is stil,maar niet goed :) (om te oc'en)
ik zal mij dus ooit eens een zwaardere voeding kopen :d
en dan met mijn no-name ram nog hoger gaan :)
(kijk maar naar kutteke zijn ram @ cl 3 290 mhz ! (MDT ram (zoals mij))
;)
greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan