Archief - Slechte internet verbinding (Signaal)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Saftcore

Legacy Member
Hallo allemaal

nu ik een nieuwe pc heb, ben ik nog steeds beperkt met singleplayer games of offline gaming. Het probleem is, is dat men verbinding met de router enorm slecht is (alhoewel ik kan downloaden aan een snelheid tot aan de 1 Mb/sec).

Met andere woorden ik lagg hard bij elke online game (en meestal disconnect).

Dit is de situatie bij mij thuis:
Mijn pc staat boven en heb een adapter dat juist gepast het signaal kan opvangen. Wanneer deze word verplaatst => kans op disconnect.
De router staat beneden bal bij mijn pa zijn laptop (dit is zo dom omg). De router moet een signaal versturen dat door 5 muren gaat tot in mijn kamer
= Signaal verzwakking.

Waarom ik dit niet hardwarematig kan oplossen:
- Men pa weigert de router op een beter plaats te zetten zodat we allemaal evenveel signaal krijgen.
- Als ik men pc beneden zet dan kan mijn pa er niet tegen.
- Als ik voorstel een nieuwe (betere) router te kopen dan weigert mijn pa alweer.
- Ik heb nog niet genoeg geld om alleen te wonen.
- Ik heb geen zin om in de cel te zitten wegens moord op pa.

Dus ja, ik verwacht hier eerlijk gezegd niet veel reacties op aangezien het praktisch onmogelijk is om dit op te lossen in deze omstandigheden. Al je toch iets weet be my guest...

EDIT: Ik heb op verschillende sites gezeten waarbij iemand een schotel maakt en zijn usb adapter erin steekt en vervolgens internet kan oppikken van kilometers ver weg. Geld dit ook als dit door de muren gaat?

EDIT2: Heeft er iemand een oude schotel liggen die hij niet meer nodig heeft?

EDIT3: Sluit deze topic maar hier is hoe ik het heb opgelost:
1. Ik heb een stuk karton genomen van 50x50.
2. Vanuit 1 van de hoeken naar het midden van het stuk karton kippen.
3. neem de ene hoek van het karton en breng deze naar de andere kant en niet aan elkaar (Probeer een parabool te maken zoals een satelliet schotel)
4. Neem zilverpapier en trek het over heel de oppervlakte van het karton.
5. Usb adapter erdoor, aansluiten en VOILA xD

Ik ben vanaf 1 blokje signaal sterkte naar maximaal signaal gegaan en het heeft mij niks gekost. En nu voel ik mij zo dom dat ik dit niet eerder heb gedaan omg.

Aap

Legacy Member
Saftcore zei:
Ik ben vanaf 1 blokje signaal sterkte naar maximaal signaal gegaan en het heeft mij niks gekost. En nu voel ik mij zo dom dat ik dit niet eerder heb gedaan omg.


Je bent zeker niet dom; je hebt het probleem kordaat en creatief opgelost.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Ik vind 't juist goed dat je 't hier hebt gepost, nu heb je veel mensen geholpen denk ik. Creatieve en goede oplossing!

Saftcore

Legacy Member
heb zojuist ook een stukje draad aan men adapter gesoldeerd en deze naar de plaats waar der router zit gericht. Nu kan ik zelfs helemaal aan het uiteinde van mijn kamer nog steeds maximaal signaal hebben. Dit is gewoon ongelooflijk, Online gaming here I come xD
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan