Archief - serieus overclocken = cooler @ stock speeds

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xyus89

Legacy Member
Hey!

vandaag heb ik met clockgen mijnne amd +3000 tot 2550 mhz ff overgeclocked en ff gestressed door superpi (37 sec) okéé

nu doe 'k em trug tot 2100 mhz (stock is 2000, ma die draaid altijd op 2100)
en nu is mijn cpu idle 27 grade geweest ma dat was wel 2 idle...
stressed is et 45 ...

vroeger toen 'k nog nie serieus had oc'ed werd em 35-37 idle en 51 stressed op 2100 mhz


dus mijn theorie: kan het zijn als ge wat serieuzer overclocked en uwe cpu is goe warm laat worde dat em veel koeler is op lagere snelheden?
gebeurt er iets met de heatpaste fzo?
ik heb serieus gene corrupte tempsensorz.

cheerz Xyus

Witte

Legacy Member
Zomer - winter maybe?
Kzou geen andere verklaringen kunnen bedenken als je hardware config dezelfde bleef (inclusief airflow).

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
burn-in kan zijn, maar is nooit echt bewezen
zomer-winter is idd een groot verschil, check bvb de case temp is, die is wss ook gezakt

Sacristar

Legacy Member
burn in van de cpu is bullshit, burn in van coolpasta à la arctic silver helpt wel.

xyus89

Legacy Member
idd
case temp is gezakt jah...

ma'k geloof wel in burn in :niceone:

cheerz Xyus

nazaar

Legacy Member
cpu burn-in is dood :unsure:

maar het schijnt dat bur-in voor ram weldegelijk werkt.

BerT

Legacy Member
verklaar jullie nader ?
Heb wel intresse in dat burn in gedoe ? :)

Puijken

Legacy Member
Vroeger werd dit gedaan en de cpu's zouden dan iets verder geclocked kunnen worden...

Houd gewoon in dat je de cpu op originele kloksnelheden laat draaien maar het voltage aanpast. Nu heb ik al gehoord dat je voltage zo laag mogelijk moet zetten... en ook reeds dat je voltage zo hoog mogelijk moet zetten.. Zo de cpu een nachtje laten stressen (Prime ofzo), dan zou je cpu iets verder geklokt kunnen worden. Nu is men er tamelijk van bewust dat dit niks meer helpt voor cpu.... (voor ram wel zoals nazaar al zei).

En trouwens Xyus... superPi is niet echt stresstesten imo... dat is een stresstest die 37s duurt... vindt da nogal weinig eerlijk gezegd.... kzou eerder stressen met Prime95 ofzo. Da een nachtje (of enkele uren :p) laten aanstaan en dan weet ge wel tamelijk zeker da cpu stabiel is...


wittekakker zei:
God heeft afgedaan...
-->> :rofl: :rofl:

brechtvm

Legacy Member
Puijken zei:
Vroeger werd dit gedaan en de cpu's zouden dan iets verder geclocked kunnen worden...

Houd gewoon in dat je de cpu op originele kloksnelheden laat draaien maar het voltage aanpast. Nu heb ik al gehoord dat je voltage zo laag mogelijk moet zetten... en ook reeds dat je voltage zo hoog mogelijk moet zetten.. Zo de cpu een nachtje laten stressen (Prime ofzo), dan zou je cpu iets verder geklokt kunnen worden. Nu is men er tamelijk van bewust dat dit niks meer helpt voor cpu.... (voor ram wel zoals nazaar al zei).

En trouwens Xyus... superPi is niet echt stresstesten imo... dat is een stresstest die 37s duurt... vindt da nogal weinig eerlijk gezegd.... kzou eerder stressen met Prime95 ofzo. Da een nachtje (of enkele uren :p) laten aanstaan en dan weet ge wel tamelijk zeker da cpu stabiel is...


-->> :rofl: :rofl:

zijn hier op het telenet forum al revieuws / tutorials geschréve over burn-in tests voor memory ? (no name memory :s)

Sacristar

Legacy Member
check de tabula rasa artiekels op madshrimps by liquid3D ivm cpu burn in.

thermal paste burn in : heb ik geen links voor maar dat is wel al aangetoond dat dat werkt;

memory burn in : net zoals cpu burn in lijkt het ergens wel logisch en lijkt het ook te werken maar ik heb er nog geen doorslaggevende bewijzen van gezien.

cpu burn in leek ook te werken maar na het lezen van liquid3D zijn artiekels ben ik van het tegendeel overtuigd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan