Archief - Schermvernieuwingsfrequentie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HalaMadrid

Legacy Member
Ik zie na eht installeren van mijn nieuwe videokaart staat dat ik kan de Schermvernieuwingsfrequentie wijzigen, moet dit hoog staan of laag?
Wat is het verschil?

Grs Sam

Tazz_

Legacy Member
dat hangt af van uw beeldscherm, niet uw videokaart..
bij een tft is da meestal 75hz, bij ne crt kan da makkelijk tegen de 100Hz gaan als ne goeie hebt..
dus meestal zo hoog mogelijk zetten..

HalaMadrid

Legacy Member
a, ik moet het dus op 85hz zetten wnr mjin resolutie 1024*768 is?

***ARF***

Legacy Member
rechtermuisknop
eigenschappen
instellingen
geavanceerd
beeldscherm
"modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven" => aanvinken
en dan in het balkske derbove de max pakken

zal waarschijnljk ni veel meer als 85 zijn

Tazz_

Legacy Member
nTFs zei:
Hier staat het :
1280 x 1024 op 85 Hz.
bij mij hetzelfde, 1280x1024 op 75Hz, mijne scherm kan gewoon niet hoger (17" TFT Samsung Syncmaster 710T)

ozkaaan

Legacy Member
HalaMadrid zei:
Wat is het verschil?
Grs Sam

hij heeft er nogaltijd geen antwoord erop ,ik wil ook weten wat het verschil is ,
jullie zeggen alleen maar "hoe hoger ,hoe beter " ,maar waarom en waarin is het beter ??? :doh:
jaa mann

jodeman

Legacy Member
omdat de refreshrate van uw scherm dan hoger ligt, dit is de tussentijd tussen het ene beeld en het andere, hoe hoger dat die snelheid is hoe beter. Bijvoorbeeld, een beeld wordt om de 5 seconden hertekend, dit is een hele lage frequentie (om een beeld te geven). Je kan met het aantal hertz ook de vernieuwingssnelheid berekenen. Ook hoe hoger het aantal hertz hoe beter voor uw ogen (geen flikkeringen in scherm).

***ARF***

Legacy Member
refresh rate staat voor hoeveel keer u beeld wordt "ververst"
hoe meerdere keren u beeld wordt ververst hoe stabieler het beeld
vanaf 75Hz zou het normaal opgelost moete zijn, als ge een bekke gevoeilige ogen hebt kan het zijn da ge het vanuit u ooghoeken nog ziet flikkeren.
vanaf 85Hz is het normaal absoluut flikkervrij
maar hoger blijft beter :p

Tazz_

Legacy Member
zet u zelf eens voor ne crt met de refreshrate op 60hz, en dat voor een uur lang...
en doe daarna hetzelfde maar op 85Hz, en vertel mij dan zelf ne keer wat het verschil is.. en of ge een aspirientje nodig hebt of niet.. :p

Skoebiedoe

Legacy Member
Bij mij staat de primaire op 1600X1200@ 85 Hz en de secundaire op 1280X1024@ 60Hz.(tft)

HalaMadrid

Legacy Member
maar waarom staat het scherm dan altijd standaard op de laagste stand?

[TFT]Poky

Legacy Member
60 is goed te doen ik kan hier uren gamen zonder hoofdpijn
Ik krijg wel hoofdpijn als ik met lenzen aanspeel ipv bril

eraserke

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
60 is goed te doen ik kan hier uren gamen zonder hoofdpijn
Ik krijg wel hoofdpijn als ik met lenzen aanspeel ipv bril


dan ziede toch ni goe ze :p

ik draai ook op 1200*1600@75 alsk wil ma kvin die 1280*1024@85 dan genoeg...

onder de 75 is da idd om ziek van te worden...

hoe hoger oe beter maar ni te hoog gaan anders gaat u schermke kapoet :)

greetzz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan