Archief - schermen VS 3d kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik heb is een vraagje, t'klinkt meschien oer dom maar kga ze toch stellen. Ik heb nu een vrij goeie 3d kaart waar ik bij cod pieken haal tot 300 fps. nu lopen men schermen alletwee op 60 mhz dat wil dus zeggen dat ze 60 keer per seconde oplichten.


Je hoort de vraag waarschijnlijk al van kilometers aankomen, maar wat heb ik er baat bij dat die kaart 300 fps geeft als men scherm maar 60 keer oplicht per seconde ?

Of zie ik dat totaal verkeerd?

Alvast bedankt voor de nodige uitleg

b0rt

Legacy Member
idd hebde er nix mee op zich, ma dan kunde plotse framedrops wa onderdrukken (60fps na 40 zulde duidelijk zien, 300 na 280 ni zo snel)

azzurri

Legacy Member
Altijd maar spellekes spelen :)

:offtopic: Ik ben beetje verschoten dat ge op 60mhz speelt. Doet da geen pijn aan de oogjes? Als ik op 60mhz sta kan ik het geen minuut verdragen. Ik denk nie da er hier veel zijn die op 60mhz staan of ben ik verkeert? En nu ik er toch over bezig ben wat is eigenlijk de beste stand van mhz? denken jullie?

ComputerVISTA

Legacy Member
nee vroeg me dat nu enkel af ze, btw ik speelhier geen spellekes tis men broer nah ;)

die 60 hz doet me niks en op 1280@1024 is 60 hz het zwaartse wat men schermen aan kunnen

Ironpole

Legacy Member
Volgens mij zeker in de 70
Ik heb 72 en nadien zijde da wel gewend, het is misschien daardoor da ge 60 ni kunt verdragen :unsure:

azzurri

Legacy Member
Ironpole zei:
Volgens mij zeker in de 70
Ik heb 72 en nadien zijde da wel gewend, het is misschien daardoor da ge 60 ni kunt verdragen :unsure:

dat is heel juist

Stimpy

Legacy Member
euhm tis hertz en ni megahertz

en 60 is idd te laag, slecht voor oge, vermoeiend
72 is absolute minimum ma hier zit ik @ 85
tft is wel @ 60 ma kdacht da een tft volgens een ander systeem werkt

en hz =/= fps, dus ge kunt wel tege zoveel fps spele zonder dat hz daar iets mee te maken heeft dacht ik

ComputerVISTA

Legacy Member
idd t'is hertz, khad er nog aan gedacht maar vergeten te editen. nu zie ik als ik men eigenschappen->geavanceerd enzo tot beeldscherm uitvink van de modi verbergen die het scherm niet aan kan. dan schuif ik dat tot 80 en dan doet ie dat maar in men osd menu blijft ie wel 60 geven.

demon326

Legacy Member
ik speel al mijn games @85hertz is max wat al mijn schermen kunnen(heb geen drivers voor de schermen dus is max 85HERTZ :S)

Exit

Legacy Member
ik zit bij mijn weten al sinds 95/96 op 60hz ... nu ook op 17" 1280-1024 ... nooit probs gehad ...

palatinus

Legacy Member
hij heeft wss lcds. daarbij speelt da refreshrate geen rol

*HittriX*

Legacy Member
uw ingame fps heeft niks met uw hertz van uw scherm te maken, maar als uw scherm hogere hertz aankan is het wel minder vermoeiend voor uw ogen en komen uw beelden nog vloeiender over .(niet dat uw fps hierdoor gaat stijgen)

Sander H

Legacy Member
idd bij een tft flikkert uw scherm nie, ma wordt het 60 keer per seconde vernieuwd bij 60 Hz
daarom maakt da bij ne TFT nie zoveel uit

Ranzy

Legacy Member
Ik zou gek worden als ik terug aan 60 Hz zou moeten gamen! Ik speel dan ook nooit in monsterresoluties, je kan toch even goed Anti Aliasing aanzetten en op een lagere resolutie spelen, zodat je toch aan 85 Hz kan spelen? Ik ben nu zo gewend aan 100Hz dat ik 85 Hz al lastig vind...

Goldrusher

Legacy Member
Volgens mij heb je LCD schermen.

1280x1024, 60Hz, makes sense...

Ranzy

Legacy Member
Ja, je hebt inderdaad LCD schermen, maar ik denk niet dat de TS er een heeft hoor, aangezien hij het over 2 schermen heeft en niet iedereen er zo eentje, laat staan twee kan betalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan