Archief - Scherm TFT 19'' 12 ms

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

promaxius

Legacy Member
Op de moment heeft benq een aanbieding in schermen.
Nog geen 460 euro voor een 19 incher, tft en dan nog eens 12 ms erbovenop.
Maar hoe komt het dat deze prijs zo laag ligt?
Is er een addertje onder het gras bij dit scherm?
Is dit goed voor te gamen?

http://www.benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=440

Ik heb nu een Samsung710n 12 ms, en is uitstekend om op te gamen.

http://www.samsung.com/au/products/monitors/tft/710n.asp

Is het de overstap wel waard ? Indien je het niet zeker weet, gelieve niets te posten. Enkel gevorderden en mensen met ervaring over dit scherm te antwoorden.

Hiervoor mij dank.

vinteg

Legacy Member
het kan zijn dat het scherm 8-bit is maar da weet ik ni zeker

schumi2003

Legacy Member
ik heb deze besteld die benq 973s 12ms ( 19" )
gamen is perfect

enkel voor video en foto bewerking "zien" de kleuren op een sony bv er iets beter uit mja darvoor em ik em niet gepakt

schumi2003

Legacy Member
promaxius zei:
is dat verschil erg goed merkbaar ?


als ze naast mekaar staan wel,


die sony was iets helder en daarom iets beter kleuren maar in games.... ( sony was 16ms en darom iets beter contrast ook he )

vinteg

Legacy Member
laten we het gewoon zo zegge, me een benQ kunde moeilijk ne miskoop doen ;)

kawasan1

Legacy Member
Is 16ms ook nog perfect om te gamen ?
Ik zou toch voor een sony gaan om dat het contrast wel duidelijk beter is .

MilM

Legacy Member
kawasan1 zei:
Is 16ms ook nog perfect om te gamen ?
Ik zou toch voor een sony gaan om dat het contrast wel duidelijk beter is .

ik zou gewoon niet boven de 20ms gaan

promaxius

Legacy Member
moloko, bedankt !
Je hebt me echt verdergeholpen.
Naar aanleiding van je post denk ik dat je een uitgebreide kennis hebt over tft schermen....
Is die 19 inch 12 ms van benq de moeite waard ? Of zijn er betere schermen in diezelfde prijsklasse ?

Blue-Bora

Legacy Member
Ik heb nen Acer AL1731m.
Kheb dit genomen omdat er veel aansluitingen mogelijk op zijn.

D-sub
DVI
Analoog
Composite
S-Video

slash

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Ik heb nen Acer AL1731m.
Kheb dit genomen omdat er veel aansluitingen mogelijk op zijn.

D-sub
DVI
Analoog
Composite
S-Video

jama die koste al meer dan die 19" die hij wilt kome
(mijn 1731 koste 550€)

promaxius

Legacy Member
:p Idd prijs is niet het voornaamste, maar is wel belangrijk.
Ik wil gerust 800 euro leggen voor een scherm, maar als ik voor 500 euro een scherm kan kopen met ongeveer dezelfde prestaties, of onmerkbare prestatieverschillen koop ik toch liever diene goedkopen ze :D

pyRomAni@c

Legacy Member
ik heb vorig jaar bij mn PC een flatscreen besteld. kwist toen nog niet dat het slecht was voor gamen. de responsetime zal wel boven de 25ms liggen dus dat zuigt extra :F als je goed wil gamen koop dan gewoon een crt monitor tis misschien wel minder mooi maar toch beter om op te gamen

moloko

Legacy Member
promaxius zei:
moloko, bedankt !
Je hebt me echt verdergeholpen.
Naar aanleiding van je post denk ik dat je een uitgebreide kennis hebt over tft schermen....
Is die 19 inch 12 ms van benq de moeite waard ? Of zijn er betere schermen in diezelfde prijsklasse ?

Ik moet je teleurstellen.Ik heb totaal geen ervaring met tft,s.Maar ik lees er veel over en wat ik er uit kan concluderen is dat er geen perfect scherm bestaat.Is de responstijd goed dan zijn de kleuren weer minder.Dan is het zwart echt zwart maar aan de kanten toch weer wat grijs.Dan kapotte pixels en ik kan hier nog wel wat opnoemen.
Succes met je aankoop.Maar denk er maar eens goed over voor dat je zoveel geld op de toonbank legt.
Ik ben persoonlijk nog altijd voor crt.

corvette

Legacy Member
schumi2003 zei:
ik heb deze besteld die benq 973s 12ms ( 19" )
gamen is perfect

enkel voor video en foto bewerking "zien" de kleuren op een sony bv er iets beter uit mja darvoor em ik em niet gepakt


wanneer ga jij nu eigenlijk eens dat supersysteem kopen dat al maanden in je sig staat?

i mean koop gwn een alienware dan hé, dan heb je exclusieve garantie, afwerking, service, leuke tools, ...

sommige mensen vinden alienware te veel geld kosten - tot voor kort ik ook btw - maar eigenlijk is dat z'n geld waard..

soit, tot hier de off-topic

promaxius

Legacy Member
:) als dit over mij gaat moet ik u teleurstellen want de pc van in mijn sig bezit ik al enkele maanden...

corvette

Legacy Member
promaxius zei:
:) als dit over mij gaat moet ik u teleurstellen want de pc van in mijn sig bezit ik al enkele maanden...

ik heb het over shumi..

jij hebt anders ook zéker geen mis systeem..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan