Archief - Scherm start niet mee op

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kalisj

Legacy Member
:help:
Hallo,

Heb net een pc'tje in mekaar gestoken, maar zit met een probleem !!

Start de pc op, ga naar de bios, zet (denk ik) alles goed en ook de boot-volgorde goed zodat de cdrom eerst opstart om dan Win Xp te installeren...

Na het saven van de bios, start de pc opnieuw op maar het scherm start niet mee op ?????????

Wacht ik dan 20 minuutjes, start ik de pc weer op en dan kan ik terug in de bios, en na het terug saven van de bios, hetzelfde verhaaltje, scherm start niet mee op !!!

Ook wanneer ik niet in de bios ga en de pc gewoon laat opstarten in de hoop dat hij zelf de cdrom zal vinden om Win Xp te installeren, begint hij eraan, maar op het moment dat de pc moet rebooten om de installatie te laten verder gaan, gaat scherm effe uit en start het niet meer mee op ????? :angry:

Kan iemand mij helpen aub, wat doe ik verkeerd ????? :help: :help:

Samenstelling:

- Asrock P4VT8
- Intel P4 3.2 Ghz (FSB 800)
- ATI Radeon 9800 Pro (Sapphire)
- 512 MB Kingston DDR
- Maxtor 160 Gb (IDE)
- Voeding Q-tec 550W

Groeten,
Kalisj

Exit

Legacy Member
cpu fout in bios ... reset bios met jumper en stel opnieuw in ...

Kalisj

Legacy Member
Had bios al met de jumpers ge-reset, maar niet gelukt, de bios herkent trouwens de CPU, of moet ik deze manueel instellen ?

Alle onderdelen werken apart hoor, reeds in oude pc getest !

Kalisj

Legacy Member
FSB= 800Mhz

ATI radeon 9800 PRO 128MB

Dus dit moet wel lukken zeker

MoBo kan AGP 8x aan !!

InThaHouse

Legacy Member
hebk erjust ook voorgehad, juist nen 9800 pro ingestoke. Da kwam omdak menne pc had overklokt en na bios reset alles in orde

Kalisj

Legacy Member
Kan iemand mij zeggen hoe ik de bios (AMI Bios 3.31a) correct moet instellen, liefst voor elke mogelijke instelling !!!

Moet wel bij de instellingen zijn, want bij het opstarten krijg ik niets van biepjes, dus zijn er geen foute aansluitingen, en enkel foute instellingen!

Begin er echt zot van te worden!!

Kweet niet goed hoe ik FSB=800Mhz moet instellen en dergelijke....

Dank u :help:

Exit

Legacy Member
cpu autom laten instellen, niet aankomen (tenzij ge weet wa ge doet)
voor de rest standaard instell (op boot volgorde na)

Kalisj

Legacy Member
Ook al geprobeerd, werkte niet, automatisch instellen laat het scherm ook niet opstarten !!! :sad:

Exit

Legacy Member
bios reset (met jumper) => boot dan elke keer met scherm? (1malig reset en dan paar keer booten)

zoniet, mobo error, graka error ... getuut?
andere graka testen in die pc ... agp op 4X zetten ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan