Archief - Scherm Flitsen, voeding probleem?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Orph4nus

Legacy Member
Hallo iedereen.

Ik heb een jaar geleden een computer samengesteld.
Alles ging goed buiten 2 puntjes:
  • Met 8 GB ( 4x 2GB ram ) ram wilt hij niet doorstarten. Tenzij af en toe. Met 6 GB ( 3x2GB) ram start hij zonder problemen door.
  • Als ik met 2 beelschermen werk dan doet hij af en toe raar met 1 van de 2 schermen. Ik zie dan van die flitsen en storingen. Dit op random momenten of als ik iets doe zoals 3D modelling & soms in game menus. Ook heb ik het soms met full screen flash video streams.
Ik denk persoonlijk dat het ligt aan mijn voeding die te zwak is. (600W). Ik heb het ook al gevraagd aan mensen die ik ken en die zeggen ook dat men voeding iets te laag is en dat een hogere voeding dit probleem moet oplossen. Ik heb een jaar gewacht met dit probleem omdat ik het geld nodig had voor mijn kot, maar nu wel geld kan vrijmaken voor mijn voeding. Dus klopt het dat deze problemen liggen aan een te zwakke voeding?

Alvast bedankt voor de hulp!

mdgf

Legacy Member
Probeer eens een andere voeding, simpelste dat je kunt doen.
Ik denk persoonlijk dat het ligt aan mijn voeding die te zwak is. (600W)
Meestal zijn het eerder slechte, instabiele voedingen. Kwaliteit is belangrijker dan het wattage (wat gewoon een nummertje is die niemand controleert, ze kunnen zoveel "liegen" als ze willen).
Wat voor systeem heb je?

Dat van het geheugen lijkt me eerder een kapot latje of geheugenbank.

Orph4nus

Legacy Member
mdgf zei:
Probeer eens een andere voeding, simpelste dat je kunt doen.

Meestal zijn het eerder slechte, instabiele voedingen. Kwaliteit is belangrijker dan het wattage (wat gewoon een nummertje is die niemand controleert, ze kunnen zoveel "liegen" als ze willen).
Wat voor systeem heb je?

Dat van het geheugen lijkt me eerder een kapot latje of geheugenbank.

Probleem is dat ik niet meteen een andere voeding heb. Dus ik zal dan sowieso 1tje moeten kopen.

Ik het het volgend systeem:

Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
Processor: AMD Phenom(tm) II X6 1090T Processor (6 CPUs), ~3.6GHz
Memory: 8192MB RAM
Hard Drive: 2 TB Total ( C schijf is een SSD van 120+GB )
Video Card: ATI Radeon HD 5850 Series
Operating System: Windows 7 Professional 64-bit
Motherboard: Gigabyte MA890
Computer Case: GIGABYTE SUMO 5115
Voeding: Be quiet! STRAIGHT POWERE7 CM 580W

iTrader9

Legacy Member
Die problemen hebben prolly niets te maken met je voeding.

Laat staan dat je ram probleem überhaupt te maken heeft met een flitsend scherm.

En al helemaal als het ander scherm geen problemen vertoont.

Orph4nus

Legacy Member
iTrader9 zei:
Die problemen hebben prolly niets te maken met je voeding.

Laat staan dat je ram probleem überhaupt te maken heeft met een flitsend scherm.

En al helemaal als het ander scherm geen problemen vertoont.

heeft niks met het scherm te maken. Want het maakt niet uit wat voor schermen ik aansluit. Het probleem komt gwn op random momenten en bepaalde momenten voor als ik 2 schermen aansluit. Maakt niet uit welke. Wel heb ik gevonden dat hij het met een 19" & 23" minder snel voor heeft dan met een 22" & 23"

iTrader9

Legacy Member
dus dan is het al eerder videokaart / kabel related.
of gewoon typical een 5850 quirk.

heb zoiets gehad met m'n 4850 indertijd.

Orph4nus

Legacy Member
iTrader9 zei:
dus dan is het al eerder videokaart / kabel related.
of gewoon typical een 5850 quirk.

heb zoiets gehad met m'n 4850 indertijd.

Wat bedoelt ge met 5850 quirk?

iTrader9

Legacy Member
Orph4nus zei:
Wat bedoelt ge met 5850 quirk?

de full screen flash videos.

eenders welke pc waar ik de bewuste 4850 inramde, Vista 32/win 7 64 met verschillende CCC drivers. Fullscreen flash video crashte gewoon elke keer opnieuw
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan