Shakez
Legacy Member
Hey, afgelopen donderdag is mijn PC uitgevallen door een stroomuitval. Ik heb hem hierna terug opgestart, maar sinds dat moment loopt mijn PC tergend traag.
De PC werkt de eerste minuten redelijk soepel: hij start nog tegen de zelfde snelheid op, ik kan meerdere tabs openen op het internet,.... Maar al na 5 minuten beginnen de problemen, via firefox kan ik bijna geen meerdere tabs openen zonder +2 minuten te wachten (sinds vandaag opent firefox enkel nog als een witte tab), Met chrome verschillende tabs openen gaat wel beter en ietsje sneller, maar uiteindelijk gaat deze even traag als firefox, verder heb ik ook altijd een delay als ik een reactie of iets wil zetten. Ook als ik game (ik speel enkel Starcraft 2) dan heb ik midden tijdens mijn games screen freezes van om en bij de 20 seconden (ik ben echter nog niet gedisconnect geweest).
Wat ik nu al gedaan heb is een schijfopruiming, en Defragmentatie van mijn schijf. Ook heb ik bepaalde games (World of warcraft,...) die ik niet meer speel er af gegooid. Al deze maatregelen echter helpen niet.
Ik ben spijtig genoeg wel zo stom geweest om geen herstelpunt aan te maken aan het begin van de week. Want nu zit ik enkel met herstelpunten van net na het voorval.
Mijn vraag is dus nu uiteindelijk, en wat ik waarschijnlijk ook verwacht: is dit hardware schade? Nl. iets van mijn RAM geheugen, processor, moederbord, voeding...? En kan ik hem het beste in een PC winkel binnen doen?
P.S.: Mijn koeling werkt nog optimaal, en ik hoor ook geen abnormale geluiden, en zie geen zichtbare schade.
De PC werkt de eerste minuten redelijk soepel: hij start nog tegen de zelfde snelheid op, ik kan meerdere tabs openen op het internet,.... Maar al na 5 minuten beginnen de problemen, via firefox kan ik bijna geen meerdere tabs openen zonder +2 minuten te wachten (sinds vandaag opent firefox enkel nog als een witte tab), Met chrome verschillende tabs openen gaat wel beter en ietsje sneller, maar uiteindelijk gaat deze even traag als firefox, verder heb ik ook altijd een delay als ik een reactie of iets wil zetten. Ook als ik game (ik speel enkel Starcraft 2) dan heb ik midden tijdens mijn games screen freezes van om en bij de 20 seconden (ik ben echter nog niet gedisconnect geweest).
Wat ik nu al gedaan heb is een schijfopruiming, en Defragmentatie van mijn schijf. Ook heb ik bepaalde games (World of warcraft,...) die ik niet meer speel er af gegooid. Al deze maatregelen echter helpen niet.
Ik ben spijtig genoeg wel zo stom geweest om geen herstelpunt aan te maken aan het begin van de week. Want nu zit ik enkel met herstelpunten van net na het voorval.
Mijn vraag is dus nu uiteindelijk, en wat ik waarschijnlijk ook verwacht: is dit hardware schade? Nl. iets van mijn RAM geheugen, processor, moederbord, voeding...? En kan ik hem het beste in een PC winkel binnen doen?
P.S.: Mijn koeling werkt nog optimaal, en ik hoor ook geen abnormale geluiden, en zie geen zichtbare schade.