sLop
Legacy Member
BraveHeart zei:s-ata schijven op zwarte aansluitingen op het mobo verbinden (southbridge)
De gekleurde zijn de RAID-SATA connectors voor een RAID-opstelling en moeten aangestuurd en geconfigureerd worden via een ingebouwde RAID bios van die controller wat ingewikkelder is voor installatie.
Dan heb je nodig de VIARAID map die op je CD van ASUS staat, in de map makedisk staan bestanden, zet ze op een 1.44 diskette of gebruik het exe programa om een diskette aan te maken.
Dan in je bios zet je 1ste boot als CD-ROM, je 2de als geen HD-0, maar wel een soort SCSI/SATA/VIA/RAID geval (ik weet de naam daar niet exact van, maar dat vind je in de opties te in te stellen opstartdevices).
Tijdens het POST zal uw VIA Southbridge SATA controller uw schijven gaan zoeken.
Als je dat al ziet gebeuren is de installatie en configuratie in de bios voor SATA geslaagd.
Plaats de Windows XP CD in 1 van je CD-Stations, druk direct op F6.
Plaats de 1.44 diskette met de SATA drivers die je in de VIARAID map hebt opgehaald.
Kies de optie in setup om drivers op te halen van diskette (S) of (E).
Eens de controller gevonden zal windows uw SATA's ook zien en zal windows XP de drivers ophalen van diskette voor SATA en kan het installeren van XP beginnen.
Eens dat rond is mag je die diskette er uit halen en laat je je pc gewoon zijn werk doen.
wel ja .. vanaf het diskette gedeelte loopt het fout =)

j/k ).